2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روش کاشتن سبزی ریحان در گلدان و آپارتمان

روش کاشتن سبزی ریحان در گلدان و آپارتمان

اگر قصد دارید در خانه ریحان بکارید و محصول خود را برداشت کنید حتما از راهنمایی های این مطلب کمک بگیرید.

دوات آنلاین -کاشتن سبزیجات در خانه کاری بسیار جذاب است البته برخی گمان می کنند برای این کار باید خانه ای با باغچه بزرگ داشته باشند در حالی که برخی سبز ها از جمله ریحان را می توان در آپارتمان و در گلدان کاشت.

 

بذر ریحان را آماده کنید

باشگاه خبرنگاران نوشت: برای کاشتن ریحان در گلدان ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، سپس به مدت ۲۴ ساعت تا سه روز آن را در آب خیس کنید.

 

در مرحله بعد، گلدان مناسبی انتخاب کنید سپس بذرها را با دستمال خشک کنید و آن را روی خاک گلدان بپاشید و بعد از آن با کمی خاک روی بذرها را بپوشانید.

چگونه در آپارتمان ریحان را در گلدان بکاریم

به ریحان چقدر آب بدهیم

ریحان گیاهی است که برای رشد به آبیاری زیادی نیاز دارد، بنابراین پس از کاشت روزی چهار بار آن را با آب‌پاش کوچک آبیاری کنید. برای آبیاری بهتر نیاز است که گلدان را به مدت یک هفته در یک مکان گرم نگهداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در آپارتمان گوجه فرنگی بکاریم

 

جوانه زدن ریحان

پس از گذشت تقریبا دو هفته ریحان‌ها جوانه می‌زند. وقتی ریحان جوانه می‌زند نباید اجازه دهید که خاک گیاه خشک شود. جالب است بدانید که می‌توانید گیاه ریحان را در باغچه نیز بکارید اما روش کاشت آن متفاوت است. برای کاشتن ریحان در باغچه باید صبر کنید تا هوا گرم شود و ریحان را در محلی بکارید که روزانه ۶ تا ۸ ساعت آفتاب دریافت کند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین محصولات کشاورزی که می‌توانید در خانه بکارید

 

 دقت کنید که خاک مرطوب باشد. گیاه ریحان رطوبت را دوست دارد. اگر در یک منطقه گرم زندگی می‌کنید، از مالچ در اطراف گیاهان ریحان استفاده و بعد از اینکه اولین برگ‌ها رویید آنها را هرس کنید.

 

هر زمان که یک شاخه شش تا هشت برگ دارد، هرس را ادامه دهید. بعد از ۶ هفته، از رویش زودهنگام گیاه جلوگیری کنید. اگر گیاهان رشد می‌کنند، فقط آنها را ببرید. اگر هوا سرد باشد، حتما گیاه را از قبل برداشت کنید، چون هوای سرد گیاهان را نابود خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.