2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه در آپارتمان  گوجه فرنگی بکاریم

چگونه در آپارتمان گوجه فرنگی بکاریم

گوجه فرنگی گیاهی میوه دار است که از کاشت تا برداشت آن تقریبا 60 روز زمان نیاز است. روش کاشت گوجه فرنگی در خانه را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-گوجه فرنگی یکی از انواع گیاهان میوه‌دار است که به راحتی و ظرف مدت کمی رشد می‌کند. برای اینکه گوجه فرنگی بکارید و محصول آن را برداشت کنید 60 روز زمان لازم دارید.  

 

روش کاشت گوجه فرنگی در گلدان

اگر قصد دارید گوجه فرنگی را در گلدان و در یک محیط آپارتمانی رشد دهید باید بگوییم که شما می‌توانید بذر گوجه را در یک لیوان یکبار مصرف در خاک سبک قرار دهید.  

 

وقتی گوجه‌ها جوانه زد آن را به یک گلدان منتقل کنید. اگرچه نهال های گوجه فرنگی برای جوانه زنی به نور خورشید احتیاج ندارند اما پس از آن که ساقه و برگ ها پدیدار شدند به نور نیازمند است.

روش کاشت گوجه فرنگی در خانه

برگ‌های گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دو سری برگ بعد از جوانه زنی تولید می کند که سری دوم برگ های واقعی گیاه هستند. معمولا سری اول برگ ها به محض این که گیاه برگ های واقعی اش را تولید کند پژمرده می شوند. نهال ها حداقل به 6 ساعت نور مستقیم خورشید و دمای بین 21 تا 27 درجه سانتی گراد برای رشد سالم اولیه نیاز دارند . آبیاری موقعی که سطح خاک خشک می شود رطوبت کافی را برای تحریک رشد فراهم می کند. گوجه فرنگی قبل از انتقال به بستر خاک یک باغ، می تواند حدود 8 هفته در خانه رشد کند.

 

بیشتر بخوانید: نگهداری از گل شمعدانی؛ همه آنچه باید بدانید

 

بزرام نوشت: گوجه های با رشد محدود دارای ساقه های متعدد و پرپشت هستند. طول این گیاهان بیشتر از 120 سانتی متر نمی شود. برای اینکه رشد آن ها به طور مستقیم باشد و از پهن شدن روی زمین حفظ شوند، یک قفس روی گیاهان جوان قرار داده می شود.

 

بیشتر بخوانید: چه گل‌ها و گیاهانی را برای نگهداری در آپارتمان بخریم؟

 

گوجه های با رشد نامحدود دارای ساقه های نازک بیشتری هستند و در طول فصل رشد می توانند تا 180 سانتی متر یا حتی بیشتر هم بلند شوند. این نوع گوجه برای حفظ حالت عمودی اش به یک ستون بلند چوبی نیاز دارد. ساقه ی اصلی گیاه را به ستون در فاصله ی 20 سانتی متری گره می زنیم و ساقه های جدیده جانبی را برای جلوگیری از رشد بیش از حد هرس می کنیم.

کاشت گوجه

گل دهی و باردهی گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی به طور متوسط بین 60 تا 80 روز برای گل دهی زمان می برد. گل های زرد کوچک خود گرده افشانی می کنند و در یک گیاه سالم بیشترشان تبدیل به میوه می شوند. میوه ها در پایه ی شکوفه های گوجه فرنگی که بعد از گرده افشانی شروع به متورم شدن می کنند، تشکیل می شوند. گوجه فرنگی زمانی که رنگش قرمز یا نارنجی است و سفت لمس می شود برای درو آماده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.