2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
راز قتل خانم دکتر چگونه برملا شد

راز قتل خانم دکتر چگونه برملا شد

متهم: مقتول از من خواست بدهی‌اش را پرداخت کنم. سر این موضوع مشاجره‌مان شد که عصبانی شدم و خفه‌اش کردم.

دوات آنلاین -دکتر داروساز پس از قتل خانم دکتر احتمال می‌داد راز جنایتش بر ملا شود برای همین با گوشی تلفن همراه مقتول پیامکی برای خودش ارسال کرد و خبر داد که قرار است به زودی راهی سفر کانادا شود تا پلیس را به این شیوه گمراه کند، اما وقتی محل جنایت را ترک می‌کرد نمی‌دانست دوربین‌های مداربسته تصویر او را ثبت کرده‌اند.

 

به نوشته روزنامه جوان  صبح روز ۱۹‌اسفند‌ ماه زن سالخورده‌ای همراه وکیل خانوادگی‌شان به اداره پلیس تهران رفت و گفت دختر ۶۳‌ساله‌اش که دکتر داروساز است، گم شده است.

 

شاکی در توضیح ماجرا گفت: دخترم داروخانه بزرگی دارد. چند سالی است که بعد از فوت شوهرش تنها زندگی می‌کند و دو پسرش در کشور کانادا مشغول تحصیل هستند. سه روز قبل یکی از نوه‌هایم از کانادا تماس گرفت و گفت هرچه با مادرش تماس می‌گیرد تلفنش را جواب نمی‌دهد. نوه‌ام گفت مادرش تلفن خانه‌اش را نیز جواب نمی‌دهد و همکاران محل کارش نیز از او خبری ندارند. او نگران مادرش بود و از من خواست که به محل کار و خانه دخترم بروم و از او خبری بگیرم. پس از این به محل کار دخترم رفتم که کارکنان داروخانه گفتند دخترم داروخانه را ترک کرده و قرار بود به خانه‌اش برود. پس از آن در خانه دخترم رفتم، اما او در را باز نکرد و احتمال می‌دهم که برای دخترم اتفاقی رخ داده باشد و به همین خاطر درخواست کمک دارم. پیرزن گفت: من در این چند روز برای پیدا کردن دخترم تلاش کردم، اما وقتی به نتیجه نرسیدم به پلیس خبر دادم.

 

با طرح این شکایت تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی به دستور قاضی مصطفی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران برای پیدا کردن خانم دکتر وارد عمل شدند. مأموران پلیس در اولین گام وارد خانه زن گمشده شدند. آن‌ها با خودروی پژو‌۲۰۷ خانم دکتر در پارکینگ روبه‌رو شدند. آن‌ها در ادامه با تخریب قفل در آپارتمان وارد محل زندگی زن تنها شدند. تمامی وسایل خانه بهم ریخته بود و زمانی که مأموران پای در اتاق خواب گذاشتند بوی تعفن درآنجا پیچیده بود.

 

مأموران پلیس با دقت تمام تمامی لباس‌های بهم ریخته شده داخل کمد را کنار زدند تا اینکه به چمدانی روبه‌رو شدند که بوی بدی از داخل آن به مشام می‌رسید. مأموران پس از گشودن در چمدان با جسد خانم دکتر مواجه شدند.

 

دستگیری مرد آشنا به عنوان مظنون

با اعلام خبر کشف جسد زن گمشده پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. مأموران در بررسی‌های محل حادثه دریافتند تمامی پول‌های زن تنها، مدارک هویتی، اسناد و تلفن همراه مقتول سرقت شده است.

 

همچنین مشخص شد مقتول عصر شانزدهم اسفند ماه در خانه‌اش به قتل رسیده است. پس از این مأموران دوربین‌های محل حادثه را بازبینی کردند. دوربین‌ها تصویر مرد آشنایی را ضبط کرده بود که عصر شنبه شانزدهم اسفند وارد خانه مقتول شده و ساعتی بعد در حالی که مضطرب و وحشت زده به نظر می‌رسد از آنجا خارج می‌شود.

 

همچنین همسایه‌ها اعلام کردند آن مرد را که از همکاران مقتول است، دیده‌اند وارد خانه مقتول شده است.

 

بدین ترتیب مأموران مرد میانسال را به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار دادند و او را ساعتی بعد شناسایی و دستگیر کردند.

 

۸۰۰ هزار دلار

مرد ۵۰ ساله در بازجویی‌ها مدعی شد که در قتل‌خانم دکتر دخالتی نداشته است. وی در ادامه گفت: مقتول مدتی بود می‌خواست ۸۰۰‌هزار دلار در تهران فراهم کند و برای فرزندانش که در کانادا مشغول به تحصیل هستند، بفرستد. به همین خاطر از من خواست که برای او ۸۰۰‌هزار دلار فراهم کنم و از آنجایی که با مقتول از قبل رابطه کاری داشتم پول برای او فراهم کردم. عصر روز حادثه به خانه او رفتم و تمامی دلار‌ها را تحویل دادم و قرار شد چند روز بعد مقتول بدهی‌اش را به من پرداخت کند. ساعتی بعد از آنجا خارج شدم و دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه الان متوجه شدم به قتل رسیده است.

 

اعتراف به جنایت

متهم، اما در تحقیقات فنی پلیس به جنایت اعتراف کرد. او گفت: من از مدتی قبل به مقتول بدهی داشتم. وی ادامه داد: من گاهی به خانه مقتول رفت و آمد داشتم. روز حادثه هم به خانه‌اش رفته بودم که او از من خواست بدهی‌اش را پرداخت کنم. سر این موضوع مشاجره‌مان شد که عصبانی شدم و خفه‌اش کردم. بعد تصمیم گرفتم تا جسد را از خانه خارج کنم، برای همین جسد را داخل چمدان مسافرتی گذاشتم. از آنجا که آن وقت روز همسایه‌ها در رفت و آمد بودند چمدان را داخل کمد گذاشتم تا در فرصت مناسب به آنجا برگردم و جسد را خارج کنم.

 

متهم ادامه داد: بعد با گوشی تلفن مقتول برای شماره خودم پیامکی فرستادم و نوشتم که قرار است به سفر کانادا بروم و خواستم که برایش مقداری دلار تهیه کنم. با خودم فکر کردم بعد از اینکه جسد را از خانه خارج کردم پلیس احتمال می‌دهد که خانم دکتر به سفر کانادا رفته‌است که سرانجام گرفتار شدم.

 

بعد از اعتراف متهم، وی به دستور بازپرس در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس آگاهی قرار گرفت

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.