2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نیلوفر کوخانی این بار در نقش آوا در سریال هم بازی

نیلوفر کوخانی این بار در نقش آوا در سریال هم بازی

نیلوفر کوخانی در دو سال گذشته بازیگری مطرح شده و اکنون در سریال هم بازی نقش آوا را بازی کرده است. با او بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین -نیلوفر کوخانی که در سریال هم بازی نقش آوا را برعهده دارد در دو سال گذشته با بازی در سریال های تاریکی روز، روشنایی شب و همچنین خانه امن به بازیگری مطرح تبدیل شده است. بیوگرافی او را در ادامه مطالعه کنید.

نیلوفر کوخانی بازیگر نقش آوا در سریال هم بازی

شروع به کار نیلوفر کوخانی

نیلوفر کوخانی متولد دوم شهریور سال 1369 است و علاوه بر بازیگری در زمینه طراحی لباس نیز تجربه و تبحر دارد. او در دانشگاه در رشته کارگردانی درس خواند اما قبل از این که پشت دوربین بایستد در فصل دوم سریال ستایش در سال 91 نقش کوتاهی را بازی کرد.

 

کوخانی سپس در فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی دستیار بود.

نیلوفر کوخانی بازیگر نقش آوا در سریال هم بازی

علاقه به بازیگری

اگرچه کوخانی غیر از بازیگری فعالیت های دیگری هم در سینما و تلوزیون داشته اما بازیگری علاقه اول او است. خودش در این باره گفته: من عاشق بازیگری بودم و در کلاس‌های آقای جیرانی حضور پیدا کردم. آقای جیرانی به ما می‌گفت سعی کنید خودتان را از این فضای بازیگری و سینما دور نکنید و اگر هنوز اتفاق خوبی در بازیگری برایتان رخ نداده بروید و دستیاری و برنامه‌ریزی و کار‌های پشت صحنه را تجربه کنید. برای همین من سعی کردم در طول این مدت به غیر از تمرکز در بازیگری دستیارکارگردان و برنامه‌ریز هم باشم و تجربه برنامه‌ریزی در سریال قورباغه را هم داشتم. نصیحت آقای جیرانی خیلی به من کمک کرد و وقتی دستیاری می‌کردم وقتی با بازیگران تمرین می‌کردم انگار به دانش بازیگری من هم اضافه می‌شد و تجربه‌های زیادی کسب می‌کردم.

نیلوفر کوخانی بازیگر نقش آوا در سریال هم بازی

شهرت نیلوفر کوخانی

سریال چرخ و فلک بعد از فصل دوم ستایش تجربه تازه ای برای کوخانی بود اما حضور او در نقش سعیده آزرم در سریال تاریکی شب، روشنایی روز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

سریال خانه امن و بازی در نقش تابان باعث شد کوخانی به شهرت برسد.

 

این بانوی هنرمند در دو فیلم سینمایی نیز بازی کرده که هر دو آنها ساخته بهزاد خداویسی است. اولی دون ژوان نام دارد و دومی فیلمی با موضوع اهدای عضو به نام دختران زمستان تولید سال 1397 است.

 

بازی در نقش آوا در سریال هم بازی

نیلوفر کوخانی، بازیگر دیگر سریال هم بازی به جام جم گفت: در این سریال نقش دختری به نام آوا را بازی می‌کنم که دختری اجتماعی و امروزی است که از قشر مرفه است و در یک مبل فروشی بزرگ کنار پدرش کار می‌کند. برایم افتخار است که در سریال هم بازی با بازیگران درجه یک کار می‌کنم. استاد آتیلا پسیانی نقش پدرم را بازی می‌کند و خانم کمند امیرسلیمانی عزیز هم نقش مادرم را ایفا می‌کند.

 

او درباره دلایل پذیرش این نقش گفت؟ خیلی علاقه مند بودم با آقای محمودی کار کنم. با وجود این‌که فیلمنامه آماده نبود و قسمت به قسمت به دستمان می‌رسد، اما به دلیل اعتمادی که به گروه سازنده داشتم بازی در این سریال را پذیرفتم و خوشحالم کنار بهترین‌ها کار می‌کنم. فکر می‌کنم قصه سریال هم بازی هم برای مخاطبان جذاب باشد و با علاقه پیگیر سریال شوند.

 

او همچنین درباره تفاوت نقش آوا با تابان سریال خانه امن توضیح داد: فقط بخش ثروتمند بودن شان مشترک است، زیرا روحیه آوا به لحاظ شخصیتی و کاری کاملاً با تابان تفاوت دارد و آوا دختر زرنگ و تحصیل کرده است.

 

نیلوفر کوخانی درباره چالش‌ های نقش آوا در سریال هم بازی گفت: با توجه به این‌که فیلمنامه کاملا آماده نبود و روز به‌روز به‌دستمان می‌رسید، برایمان اهمیت دارد که راکوردها را حفظ کنیم. ساعت‌ها درباره نقش با آقای سروش محمدزاده کارگردان صحبت می‌کنیم که چطور نقش را در بیاوریم. ضمن این‌که نقش آوا طنز ظریفی هم دارد. البته گونه کار ما ملودرام است و اما بین من و پارتنرم (حسین مهری) طنز ظریفی رد و بدل می‌شود.

 

او همچنین درباره سر و کله زدن با کرونا گفت: به هر حال کار کردن در چنین شرایطی سخت است، چون یک سرماخوردگی ساده هم نباید رخ بدهد و کار را با مشکل رو به رو می‌کند. البته ما سر صحنه نمی‌توانیم ماسک بزنیم زیرا گریم خراب می‌شود، اما عوامل پشت دوربین کاملا رعایت می‌کنند. ضمن این‌که سر صحنه دکتر داریم و چند بار چک می‌شویم.

نیلوفر کوخانی بازیگر نقش آوا در سریال هم بازی

دور از فضای مجازی

کوخانی گفته است: خیلی اهل فضای مجازی و تبلیغات و مصاحبه نیستم. همیشه الگوی زندگی هنری‌ام هدیه تهرانی بوده که همواره بدون حاشیه کارش را کرده است. ولع من در بازیگری همان زمانی است که جلوی دوربین می‌روم و هر چقدر بازی کردن جلوی دوربین برایم جذاب است دیگر بخش‌های شهرت مثل حضور در مکانی که همه من را بشناسند آنقدر مهم و جذاب نیست. این به آن معنا نیست که الزامات جهان امروز را نادیده بگیرم.

 

امروز انقدر فضای تبادل اطلاعات پرسرعت است که اگر بخواهم مدتی مصاحبه نکنم و از فضای رسانه دور باشم خیلی سریع فراموش می‌شوم. فرق نسل امروز که وارد دنیای بازیگری شده با گذشته در همین است. در گذشته قدرت رسانه بیشتر در روزنامه‌ها و نشریات بود و فضای مجازی وجود نداشت که تعیین کننده سرنوشت حرفه‌ای بازیگر باشد. برای همین سعی کردم اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنم آن را مدیریت کنم.

 

من همیشه در استفاده از فضای مجازی و اینستاگرام محتاط زندگی کردم و رفتار کردم. این هم ربطی به الان ندارد. همواره سعی کردم به خاطر حفظ فضای حرفه‌ای خودم خیلی حضورم در اینستاگرام با احتیاط همراه بود. من نمی‌توانم افرادی که از ایران رفتند و روزگاری بازیگر بودند و الان حاشیه‌های زیادی برایشان ایجاد شده را قضاوت کنم. فکر می‌کنم شاید این اتفاق می‌توانست برای هر کدام از ما رخ دهد و در مقطعی از زندگی آدم‌هایی سر راهمان قرار بگیرد که یکسری ماجرا‌ها برایمان اتفاق بیفتد. تا ما در آن موقعیت قرار نگیریم نمی‌توانیم بگوییم چه کاری درست است و چه کاری غلط؟ بالاخره این تصمیم شخصی آن‌ها بود که این کار‌ها را بکنند. ولی وقتی که تصمیم گرفتی مسیر زندگی‌ات را تغییر بدهی و در خارج از کشور زندگی کنی دیگر در سکوت به زندگی ادامه بدهی و خیلی حساسیت و حاشیه ایجاد نکنی.

 

چون دیگر آن آدم با کار‌هایی که کرده یک هنرمند و بازیگر نیست و فقط یک اینفلوئنسر است که به هر قیمتی می‌خواهد در شهرت باقی بماند. این چیز‌ها است که باعث می‌شود فضا غبارآلود شود وگرنه هر کس مختار است در زندگی‌اش تصمیماتی بگیرد و به خارج از کشور برود و حجابش را تغییر دهد، اما اینکه این تغییر سبک را فریاد بزنی درست نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.