2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار سریال تب سرد از شبکه آی فیلم + خلاصه داستان و نقد

تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار سریال تب سرد از شبکه آی فیلم + خلاصه داستان و نقد

اطلاعات کامل درباره سریال تب سرد را از بازیگران تا خلاصه داستان و نقد آن در اینجا مطالعه کنید.

دوات آنلاین -سریال تب سرد از مجموعه های تلویزیونی است که در پخش نخست خود به شدت مورد توجه قرار گرفت. این اثر علیرضا افخمی روی آنتن شبکه آی فیلم می رود. با جزییات کامل درباره آن آشنا شوید.

عکسی از سریال تب سرد

خلاصه داستان سریال تب سرد

در سریال تب سرد شهاب کیانفر، کارخانه‌ تولید فرش ماشینی دارد که در شرف ورشکستگی است و طلبکاران او را تحت فشار گذاشته اند؛ با این حال تلاش می‌کند تا با رقابت با پدرخانم متمولش، زندگی پر تجملی را برای همسرش تدارک دیده و با قرض و نزول کردن پول، کارخانه‌اش را نجات دهد. با وخیم‌تر شدن اوضاع مالی‌ شهاب، او تصمیم می‌گیرد تا با طرح یک نقشه و کمک گرفتن از همسر شخصی که پرستاری فرزندش به نام مانی را به عهده دارد و به تازگی از زندان آزاد شده است، مشکلاتش را حل کند آن فرد مانی را با یک تبهکار دیگر می‌دزدند و آن فرد تبهکار پیمان است و مانی را اذیت می‌کند . .. . . .

 

در واقع شهاب می خواهد از طریق دزدی ساختگی فرزندش (مانی) مبلغ قابل توجهی از پدر زنش بگیرد. نقشه دزدی و گرفتن پول از پدر زن شهاب به خوبی انجام می شود، اما در ادامه پیمان حاضر به دریافت پول مورد توافق برای پس دادن مانی نیست و سهم بیشتری از شهاب طلب می کند که همین مسئله باعث نزاع بین طرفین و اتفاقات دیگری می شود.

 

پدر بزرگ و مادر کودک دزیده شده به توصیه های شهاب گوش می کنند و به خاطر ترس از کشته شدن مانی مسئله را به پلیس اطلاع نمی دهند، اما پیمان ( یکی از گروگانگیران ) با به قتل رساندن جوانی که آنها را تعقیب می کرد، باعث باز شدن پای پلیس به این ماجرا می شود و...

 

مضمون اصلی این سریال را مسایل اقتصادی و نارسایی های اجتماعی تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، کارگردان در قالب این اثر نشان داده است که مسایل اقتصادی و نبود شغل از جمله مسایل بسیار مهمی است که باعث سوق یافتن جوانان به سوی دزدی یا  استفاده از موقعیت های غیر قانونی کسب درآمد می شود. همچنین در این مجموعه تلویزیونی اشاره مستقیم به مساله ازدواج های اجباری و غیر معقولی دارد که انگیزه اصلی آن مشکلات شدید مالی و اقتصادی است.

شهاب حسینی در سریال تب سرد

بازیگران سریال تب سرد

ایلیا شهیدی فر در نقش مانی، شهاب حسینی، کامبیز دیرباز، حمید گودرزی، سولماز غنی، محسن زهتاب، سروش صحت، مهدی سلوکی، مریم بلالی مقدم، صالح میرزاآقایی، محمدرضا کوهستانی، علی عبادت طلب، سیامک قاسمی، توران قادری، نفیسه روشن، علیرضا نائینی، منوچهر یکتاوثوقی، شهرزاد عبدالمجید و فرهاد جابری یزدی از بازیگران سریال تب سرد هستند.

عکسی از سریال تب سرد

سریال تب سرد چند قسمت است

این سریال که اولین بار در سال 1383 از شبکه سه پخش شد در 24 قسمت ساخته شده است.

عکسی از سریال تب سرد

ساعت پخش و تکرار تب سرد از آی فیلم

مجموعه تب سرد به صورت دو قسمتی از شبکه آی فیلم پخش می شود و هر روز  ساعت می توانید شاهد آن باشید اما اگر خواستید تکرار این سریال را تماشا کنید باید برای ساعت۲ بامداد و ۱۰ صبح روز بعد برنامه ریزی کنید.

عکسی از سریال تب سرد

نقد سریال تب سرد

در ادامه خلاصه ای از دو نقد بر این مجموعه تلویزیونی خوس ساخت را بخوانید:

 

نگاهی هنرمندانه به معضلی اجتماعی

مهر نوشت:... نگاه کارگردان این سریال به هیچ وجه از منظر یک جامعه شناس یا روانشناس نیست. بلکه او نگاهی هنرمندان به یک معضل بزرگ و رو به افزایش اجتماعی ( فقر مالی ) دارد. به دیگر سخن، اگر کارگردان تلاش می کرد اثری ارایه کند که جنبه آموزشی و یا تربیتی به خود بگیرد، سریال در برقراری ارتباط با مخاطب در می ماند. چون شرایط جامعه امروز ما به گونه ای است که بینندگان نه حوصله شنیدن نصیحت دارند و هم این که از تماشای میزگردهای کوچک و بزرگ تلویزیونی خسته شده اند. بنابراین اثری باید ارایه شود که در وهله نخست وجه برقراری ارتباط و جذابیت را درون خود داشته باشد.

 

اما کارگردان این سریال راه درست را انتخاب کرده است. او حرفش را مستقیم نمی گوید. بلکه در قالب قصه ای حادثه ای و مخاطب پسند اشاره هایی به مسایلی می شود که شاید به دلیل تعددش در نگاه مخاطب عادی شده باشد، ولی در حقیقت بازگو کردن آن می تواند تلنگری به آنهایی باشد که می توانند برای رفع یا حداقل کاهش این مسایل و مشکلات تلاش کنند.

 

اجتناب کارگردان این سریال برای تبدیل نشدن به یک برنامه نصیحت گو به سادگی در نوع روایت داستان مشخص است. قصه از چفت و بست خوبی برخوردار است و روابط علی و معلولی به خوبی کنار هم قرار گرفته اند. در این بین شخصیت پردازی مناسب هم به بیان قصه کمک کرده است. انگیزه هایی که برای اقدام شخصیت های مختلف داستان در صحنه سازی یک گرونگیری ارایه می شود نیز به اندازه کافی قانع کننده است. مهمتر این که، سازنده این سریال هیچ حکمی صادر نمی کند و آدم های قصه اش را با آنکه از نظر مثبت یا منفی بودن، شرایط کاملا مشخص و تعریف شده ای دارند، اما هر کدام از آنها را آمیزه ای از خصلت های خوب و بد انسانی نشان می دهد که نسبت به وقایع مختلف از خود واکنش نشان می دهند. این نوع تصویر شخصیت های داستان باعث شده است، سریال قضاوت را به عهده بیننده بگذارد و در او دافعه ایجاد نکند.

 

سریال تب سرد تعلیق و ریتم تند را به درستی به کار گرفته است و قصه را بر اساس منطق پیش می برد. در فیلم کمتر صحنه ای وجود دارد که ارتباط مفهومی یا تصویری با دیگر بخش ها پیدا نکند و بخواهد به عنوان یک عنصر ناهمگون در دل اتفاقات دیگر جا بگیرد

عکسی از سریال تب سرد

نقاط قوت سریال تب سرد

سینما پرس نوشت:... هنرپیشه های جوان سریال و به خصوص کامبیز دیرباز که اولین بازی اش را در تلویزیون پس از فیلم موفق «دوئل» تجربه می کرد نقش آفرینی های قابل قبول و حتی درخشانی را از خود به نمایش می گذارند. از سوی دیگر، شخصیت پردازی های مناسب موجبات همذات پنداری مخاطب با کاراکترها را فراهم آورده است. در پیوند با این شخصیت پردازی درست است که کاراکترها برای کنش هایشان دلایل و توجیهاتی را دارد که نه تنها برای خودشان موجه است که حتی برای بیننده نیز چندان ثقیل و غیرقابل هضم به نظر نمی رسد و همین فاکتور، به باورپذیری قصه و کاراکترها یاری رسانده است.

 

نقطه قوت و تمایز دیگر سریال تب سرد در روایت درست و حساب شده قصه است. برخلاف بسیاری از مجموعه ‌های نمایشی ایرانی که شروعی توفانی دارند اما در میانه راه به یکنواختی و ملال آوری می رسند، سریال تب سرد اتفاقا هر چه جلوتر می رود جذاب ‌تر می ‌شود و مخاطبان بیشتری را با خود همراه می کند.

 

علیرضا بذرافشان در مقام یک فیلمنامه نویس کارکشته و مجرب، در قسمت های ابتدایی سریال بیشتر بر معرفی شخصیت ‌ها و ارائه پیشینه ‌ای از گذشته آنها تمرکز دارد و در ادامه مسیر است که به شکل جدی به روایت قصه و داستانک های حول و حوش آن می ‌پردازد. بذرافشان به موازات روایت قصه شهاب کیانفر (با بازی شهاب حسینی) به عنوان کاراکتر اول فیلمنامه، نگاهی عمیق و بسیط هم به زندگی حامد (حمید گودرزی) به عنوان یکی از ربایندگان دارد. او داستان این دو شخصیت و زندگی خصوصی شان را به موازات هم پیش می برد تا جایی که با هم به تلاقی می‌ رسند و وارد فاز مشترکی می ‌شوند.

 

ریتم تند سریال و سکانس های جذاب جاده‌ ای، از تب سرد یک تریلر موفق و جذاب ساخته است. قصه سریال در میانه راه و پس از بدعهدی حامد و پیمان (کامبیز دیرباز) به عنوان ربایندگان پسر شهاب، در مسیر تازه ای می افتد و اتفاقات غیرقابل پیش بینی و مهیجی را رقم می ‌زند.

 

 تب سرد، قصه زیاده خواهی آدم ‌هاست و ویران کردن شان به دست خود. شهاب با طراحی نقشه دزدیدن فرزندش، آتش بر خرمن زندگی اش می زند؛ حامد با درافتادن دوباره در دام شیطان، از چاله درآمده و به چاه می افتد و پیمان با آزمندی زیاده خواهانه اش، از یک خرده خلافکار به جانی ای حرفه ای تبدیل می شود. هر سه ضلع مثلث سریال تب سرد در نهایت به یک خودویرانی ناخواسته می رسند و مبتلا می‌ شوند.

 

چنین اثری با قابلیت ها و المان های جذابی که از آنها یاد شد، می ‌تواند برای هر طیف از مخاطبان با هر زبان و فرهنگ جذاب و دیدنی باشد. به نظر می‌ رسد بینندگان آی فیلم انگلیسی هم به مانند مخاطبان ایرانی از تماشای سریال تب سرد لذت ببرند و با قصه و کاراکترهایش همراه شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.