2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
برای تقویت حافظه چی بخوریم؛ توصیه های طب سنتی

برای تقویت حافظه چی بخوریم؛ توصیه های طب سنتی

طب سنتی برای این که حافظه شما تقویت شود توصیه های بسیار مفیدی دارد و خوراکی هایی را که در این مطلب آمده، معرفی کرده است.

دوات آنلاین -اگر به دنبال راهی برای تقویت حافظه  خود هستید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از روش های طب سنتی است. در این طب تعدادی خوراکی معرفی شده اند که مصرف آنها می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

 

دلیل ضعف حافظه در طب سنتی چیست

به نوشته تسنیم؛ حافظه انواع مختلفی دارد مانند حافظه کوتاه‌مدت، حافظه بلندمدت، حافظه شنیداری، حافظه دیداری و همینطور حافظه ترس.

 

در زمان‌های گذشته اطبا معتقد بودند مغز جایگاه قوای نفسانی است و حافظه هم جزئی از آن به حساب می‌آید.

 

اما طب سنتی علل اولیه و اصلی اختلال در عملکرد حافظه را "سردی مغز" معرفی می‌کند؛ در واقع باید گفت به طور کلی افزایش سردی و تری یا سردی و خشکی در بدن از علتهای مهم اختلال حافظه است لذا نخستین قدم در بهبود عملکرد حافظه، پرهیزهای غذایی درست و صحیح است برای مثال عدم مصرف سردیجات و به خصوص ترشی در شب‌ میتواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

کندر برای تقویت حافظه مفید است

کندر حافظه را قوی می کند

احتمالاً نام کندر که آشناترین تقویت‌کننده حافظه محسوب می‌شود را شنیده‌اید؛ کندر با تقویت نورون‌های مغزی و تشکیل دندریت‌ها و آکسون‌ها به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند.

 

در واقع میتوان گفت کندر دارای موادی است که به حفظ و نگهداری حافظه کمک می‌کند.

بادرنجبویه به تقویت حافظه کمک می کند

بادرنجبویه برای تقویت حافظه

بادرنجبویه نیز که یکی از شناخته‌شده‌ترین گیاهان دارویی محسوب می‌شود و خاصیت آرام‌بخشی نیز دارد؛ در گذشته از آن برای تقویت حواس و ذهن استفاده می‌شده است.

 

البته اطبا معتقدند این گیاه مفید در بهبود حافظه بلندمدت نیز خیلی خوب عمل می‌کند.

 

چند خوراکی دیگر

اثر خوردنی‌هایی مثل زعفران، زنجبیل، مویز، عسل و هلیله نیز در زمینه افزایش حافظه بسیار توصیه شده‌اند و خواص آن‌ها در تقویت قوای ذهنی ثابت شده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.