2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
غذای حاضری با سیب زمینی چی درست کنیم

غذای حاضری با سیب زمینی چی درست کنیم

دستور پخت 4 نوع غذای ساده و سریع با سیب زمینی را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -رفتن سراغ سیب زمینی در شرایطی که فرصت کافی برای آشپزی ندارید بهترین گزینه است چون می توانید غذاهایی درست کنید که هم خوش طعم است و هم سریع حاضر می شود. دستور پخت 4 نوع غذای حاضری را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید:

با سیب زمینی چه غذای حاضری می توان درست کرد

سیب زمینی پخته‌شده در مایکروویو

این دستورالعمل برای کسانی که وقت کمی دارند بسیار مناسب است.

مواد لازم

سیب زمینی به تعداد دلخواه

نمک و فلفل‌سیاه به مقدار لازم

مقداری کره

 

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی‌ها را به‌ خوبی بشویید و خشک کنید. سپس با چنگال آن‌ها را ۳ یا ۴ بار سوراخ کنید.

 

سیب زمینی‌ها را در یک ظرف مناسب مایکروویو بگذارید و تا زمان نرم‌شدن به پختن‌شان ادامه بدهید. پس از نرم‌شدن کامل سیب زمینی‌ها، آن‌ها را کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه واویشکا، یک غذای گیلانی آسان با گوشت چرخ کرده

 

وسط سیب زمینی را با چاقو شکاف بدهید. مراقب بخار سیب زمینی باشید تا دست‌تان را نسوزاند. روی سیب زمینی نمک، فلفل‌سیاه و کره آب‌شده بریزید و غذای‌تان را سرو کنید.

غذای حاضری با سیب زمینی چی بپزیم

سیب زمینی له‌شده با سیر و پنیر

در این دستورالعمل باید از سیب زمینی ریز استفاده کرد. یکی از مزایای این غذا این است که در آن نیازی به جداکردن پوست سیب زمینی نیست.

 

مواد لازم

۴۵۰ گرم سیب زمینی ریز

نمک و فلفل‌سیاه به مقدار لازم

۴ قاشق غذاخوری کره آب‌شده

۲ حبه سیر خردشده

یک قاشق چای‌خوری برگ آویشن تازه یا خشک‌شده

نصف فنجان پنیر پارمزان

 

طرز تهیه

ابتدا فر را به دمای ۲۱۸ درجه سانتی‌گراد برسانید، سیب زمینی‌ها را در یـک قابلمه روی شعله اجاق‌گاز بگذارید و روی آن‌ها آب و نمک بریـزید. اجازه دهید سیب زمینی‌ها بپزند.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کوکوی بادمجان

 

در سینی فر، روی سیب زمینی‌هایی که قبلا در قابلمه پخته‌اند، کره آب‌شده و سیر و آویشن بریزید. سپس سیب زمینی‌ها را فشار دهید تا صاف شوند.

 

روی سیب زمینی‌ها نمک و فلفل‌سیاه و در پایان پنیر پارمزان بریزید. تا زمانی‌ که کف سیب زمینی‌ها ترد و پنیر طلایی بشود، آن‌ها را در فر بپزید (حدود ۲۵ دقیقه).

 

چیپس سیب زمینی با سرکه و نمک

بسیاری از ما از طرفداران پروپا قرص چیپس سیب زمینی هستیم، ولی چرا آن را خودمان در خانه درست نکنیم؟

مواد لازم

۴ عدد سیب زمینی

نصف فنجان سرکه سیب

یک‌چهارم ‌فنجان نمک دریا

روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم

 

طرز تهیه

با تیغه مخصوص برش ورقه‌ای که بیشتر رنده‌ها دارند، سیب زمینی ها را به نازک‌ترین شکل برش دهید، سپس به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و روی‌شان سرکه بریزید و بگذارید یک یا دو ساعت در سرکه باقی بمانند.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل کتلت مرغ

 

سیب زمینی ها را از ظرف خارج و خشک کنید، در تابه‌ای روغن بریزید و روی شعله متوسط آن را داغ کنید. برای امتحان‌کردن میزان داغی روغن، ابتدا یک تکه از سیب زمینی را در روغن بیندازید.

 

اگر سیب زمینی جلز و ولز کرد، آماده است. در غیر این صورت، بگذارید روغن دو یا سه دقیقه دیگر باقی بماند تا به‌اندازه کافی داغ شود. تعداد چهار یا پنج برش سیب زمینی را در تابه بیندازید و یک تا دو دقیقه سرخ شان کنید.

 

سیب زمینی ها را برگردانید تا به رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی و حالت ترد برسند. چیپس سیب زمینی را با دستمال خشک کنید تا روغن اضافی آن جذب دستمال شود. بلافاصله روی آن نمک بریزید و سرو کنید.

 

مافین پوره سیب زمینی

برای تهیه این غذا باید از قبل پوره سیب زمینی آماده داشته باشید. همچنین به قالب مافین نیز نیاز دارید.

مواد لازم

۲ فنجان پوره سیب زمینی

یک فنجان پنیر چدار

یک‌چهارم فنجان بیکن

یک‌چهارم فنجان تره خردشده

فلفل سیاه به مقدار لازم

یک‌چهارم فنجان پنیر پارمزان

۳ عدد تخم مرغ هم‌زده

 

طرز تهیه

ابتدا پوره سیب زمینی را با تخم‌مرغ، پنیر چدار، بیکن و تره مخلوط  و فلفل‌سیاه را به آن اضافه کنید. سپس قالب مافین را با روغن چرب کنید و یک قاشق از محتویات‌ ظرف را در آن بریزید، روی هر یک از قالب‌ها پنیر پارمزان بریزید و این ترکیبات را ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در فر با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتی‌گراد) بپزید تا به‌رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی دربیاید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.