2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
معرفی کامل سریال افرا؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل سریال افرا؛ خلاصه داستان و بازیگران

همه آنچه درباره سریال افرا باید بدانید در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -سریال افرا سریالی پربازیگر به کارگردانی بهرنگ توفیقی است که روی آنتن شبکه یک می رود. خلاصه داستان، معرفی بازیگران و همچنین گفت و گویی با روزبه حصاری درباره نقشش در افرا را در ادامه بخوانید.

عکسی از سریال افرا

خلاصه داستان سریال افرا

در خلاصه داستان سریال افرا آمده است: «در پگاه مه‌آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصل وصلت شوم اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهد این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچ‌کس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است ... .»

 

گاهی محیط‌ زیست دستمایه ساخت سریال‌های تلویزیونی شده و در بخش‌هایی از قصه، کوتاه به محیط‌بانان هم پرداخت شده که در این‌باره می‌توان به سریال‌هایی همچون زندگی از نو، خانواده دکتر ماهان و ... هم اشاره کرد. همچنین در فصل دوم پایتخت شخصیت بهبود محیط‌بان بود و بخش‌هایی از قصه به سختی‌های محیط‌بانان پرداخته می‌شد، اما در مجموع سریالی که محوریت کلی قصه درباره محیط‌بانان باشد، نداشته‌ایم و حالا بهرنگ توفیقی در تازه‌ترین ساخته‌اش سراغ چنین موضوعی رفته است.

 

او ادامه داده است: یکی از دغدغه‌های جامعه امروز ما باید حفظ محیط ‌زیست هم به لحاظ گیاهان و هم حیوانات باشد. اما گاهی این مساله مورد غفلت قرار می‌گیرد و  نسبت به آن بی‌توجهی می‌کنیم، در حالی که باید این مساله جزو اولویت‌های زندگی‌مان باشد. همه این موارد دست به دست هم داد تا ما سریالی درباره محیط ‌زیست بسازیم. البته همان‌طور که می‌دانید کمتر به موضوع محیط‌ زیست و محیط‌ بانان پرداخته شده  و ضرورت دارد درباره این موضوعات سریال‌های متنوعی را تولید و پخش کنیم. ما هم در بستر درام خانوادگی و اجتماعی به این موضوع می‌پردازیم تا تماشای آن برای مخاطبان هم جذابیت داشته باشد. همچنین در قالب قصه، پیام‌هایی هم به مخاطبان منتقل خواهیم کرد.

عکسی از سریال افرا

بازیگران سریال افرا

هدی هاشمی، علیرضا آرا، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، پیام دهکردی، هامون سیدی، محمد صادقی و سارا باقری از بازیگران سریال افرا هستند.  

 

همچنین مهدی سلطانی در نقش مردی متنفذ به نام حاج محمود که در روایت، پدر روزبه حصاری شناخته می‌شود، جلوی دوربین سریال رفته است.

عکسی از سریال افرا

سریال افرا در چه شهرهایی فیلمبرداری شده است

لوکیشن‌های چشم‌نواز شمال کشور ازجمله شهرهای لاهیجان، لنگرود، رشت، کیاشهر، زیباکنار، لشت‌نشا و پارک جنگلی بوجاق از محل های تصویربرداری سریال افرا است.

 

محمدکامبیز دارابی، تهیه‌کننده این سریال می گوید: قصه ما درباره محیط‌ بانی است که در جنگل‌های شمال کار می‌کند و دغدغه محیط ‌زیست و حیوانات دارد؛ کنار فضای کاری این شخصیت، مخاطبان اتفاقات خانوادگی را هم خواهند دید. سعی کرده‌ایم در قالب داستان‌های مختلف قصه را برای مخاطبان دیدنی‌تر کنیم.

 

سریال افرا چند قسمت است

این سریال در 40 قسمت برای شبکه یک ساخته می‌شود.

عکسی از سریال افرا

روزبه حصاری در نقش مسعود

روزبه حصاری درباره دلایل پذیرش نقش مسعود در سریال افرا می گوید: مدت زیادی بود که می‌خواستم با بهرنگ توفیقی کار کنم، اما فرصتش بنا به هر دلیلی مهیا نمی‌شد تا این که در تازه‌ترین ساخته‌اش به نام افرا، نقش محیط بان قصه را به نام مسعود به من سپرد و از چندی پیش در شمال مشغول ضبط هستیم. خوشحالم چنین نقشی را بازی می‌کنم، زیرا این شخصیت قصه دغدغه‌ها و رسالت‌های زیبایی را دنبال می‌کند و همین ویژگی برایم جذابیت و هیجان به همراه داشت. ضمن این که سریال افرا، فیلمنامه قرص و محکمی دارد و شخصیت پردازی‌ها مسنجم هستند.

 

وقتی فیلمنامه را می‌خواندم کاملاً شخصیت‌های قصه را لمس می‌کردم و برایم باورپذیر بود. ضمن این که باعث افتخارم است که نقش یک گیلانی را بازی می‌کنم. همچنین یکی از علاقه مندی هایم تنوع اقوام است و برایم هیجان انگیز است که در لوکیشن های مختلف از اقصی نقاط ایران بازی کنم. همچنین محیط‌بانی یکی از مشاغل شریف در جامعه محسوب می‌شود که شبانه روز زحمت می‌کشند و جای امیدواری است که مجموعه‌ای درباره محیط بانان ساخته می‌شود، زیرا مسؤولیت بسیار سنگینی به عهده دارند و در سریال افرا به این موارد می‌پردازیم. از سوی دیگر گروه تولید همچون آقایان دارابی، مولایی و کارگردان توفیقی همه از حرفه‌ای‌ها و کاربلدها هستند.

 

 او ادامه می دهد: ما در این سریال با آوای گیلانی صحبت می‌کنیم تا نقش‌ها برای مخاطبان باورپذیر باشد. خوشبختانه کارگردان تعامل بسیار بالایی با بازیگران دارد و دست ما را برای خلق نقش باز می‌گذارد و با مشورت با خودش شخصیت مسعود را بازی می‌کنم. آقای توفیقی سریال‌هایی در گونه‌های مختلف ساخته و صاحب تجربه است. خوشحالم با او در سریال افرا همکاری می‌کنم و باعث افتخار است که می‌توانم سهمی در این سریال داشته باشم که به موضوع محیط بانان می‌پردازد. از سوی دیگر کار با آقای توفیقی دوست داشتنی است.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
زهرا احمدی 1401/05/30
من فقط چن قسمت این سریال رو دیدم خیلی دوس دارم همشو ببینم ولی متوجه نشدم از اول الان دارم از شبکه تماشا نگاه میکنم من عاشق بازی روزبه حصاری هستم و سعی میکنم هر فیلمی که ایشون بازی کنن رو ببینم الان من همزمان دارم تو سریال افرا و سریال یاداوری ایشون رو میبینم خیلی دوستون دارم اقای حصاری
ناشناس 1401/05/24
محتوای نامه در سریال افرا کسی میدونه؟ شعرش جالب بود
ناشناس 1400/11/16
سریال افرا خیلی سریال خوب و عالی بود و ممنون از کارگردان و خانم سارا باقری عزیز وبه نظر من بهترین بازیگر خانم سارا باقری هستند🌷
زهرا 1400/07/18
و همچنین متشکرم روزبه حصاری واااااااااقعا خوش درخشیدی آقای حصاری شما بهترین بازیگری هستی که دیدم تاحالا تو هر فیلمی شما باشین اون فیلم میدرخشه بخصوص بچه مهندس و افرا که با وجود شما درخشید و شهرت یافت هیچ فیلمی مثل افرا نمیشه و هیچ بازیگری مثل روزبه حصاری نمیشه خداقوت
زهرا 1400/07/18
خییییییییییییییییییییییلی سریالش عالیه متفاوت از بقیه سریالاست هییییچ سریالی به این قشنگی نیست و ندیدم مطمئنم افرا بهترین سریاله ان‌شاءالله که فصل ۲ افرا هم ساخته بشه چون بشدت ظرفیت فصل دوم داره تورو خدا فصل دو افرا رو بسازید از همه دست اندرکاران و عوامل سریال واقعا متشکرم حیف که داره تموم میشه
فریبا 1400/07/18
سریال افرا آدم را سردر گم میکنه راز مادر پیمان که افشا نشد پس مائده چی تو اون کاست شنید؟ همینطور رازی که بین پدر ومادر پیمان بود چیه؟ ونقش پژمان بازغی اصلا خوب نیست
دوطرفه قضاوت کن 1400/07/15
اولا فیلم اصلا ربطی به محیط بانی نداره! بلکه قصه دارا ونداره، ثانیاً به مخاطب اصلا توجه نشده چون همش یکطرفه است وپیروزی های منتقم را دنبال کرده و اعصاب آدم رو خراب میکنه، ثالثا آدمو تا نصفه شب منتظر میزارن برای 30 دقیقه، اینم شد فیلم نگاه کردن؟ دیگه اینکه این قانون کجاست تو این فیلم که سر سوزنی برای محیط بان ارزش قائل نیست و دفاع نمیکنه؟ ودیگه اینکه از امروز هیچ خدمتگزاری نباید در امان باشد به خاطر خدمتی که کرده هر چند ناقص. سراسر اشتباه است تنظیم وتهیه ای فیلم. اصلا بحث چیزی دیگری است به نام انتقام.
ایران 1400/07/13
پیمان اینطور که امشب مادرش گفت یک راز داره و نوار کاستی داد مائده گوش کنه ودرخلاصه اومده فرزندی در زیر درخت افرا بدنیا اومده حتما پیمان هست شاید پیمان بچه مادر نیست
سعید 1400/07/02
با سلام این فیلمنامه یا سناریو بسیار ناپخته ، خام و بدون هرگونه تحقیقات و اطلاعات درباره انچه مورد نظر نویسنده بوده نوشته وانجام شده است. محکوم شدن ضابط قانون ومحیط بان بدون تحقیقات پلیسی وبدون هیچگونه بررسی مستندات وشواهد به قصاص ،برادر پیمان میگوید ،،پیمان و شخص محیط بان به خاطر ، ، ، ، با هم درگیر شده بودند،قاضی هم برای مشخص شدن وضعیت دختر را به دادگاه میخواند ،خوب اینها نشانه نداشتن اگاهی کافی از چگونگی اجرای ( در این قسمت تحقیقات پلیس ) میباشد . یا اینکه پدری که بعد از بیست ، سی سال غیبت سر و کله اش پیدا شد.البته پیدایش کردند انهم در عرض یک شب.از یک طرف برادر بزرگ دم میدهد که به علت نبود پدر در دوران زندگانی پدر ندارد ،از طرف دیگر مکالمه و ارسال پیامک از طرفی ایشان تمام این مدت هیچ نفقه و مخارجی به همسر خود نپرداخته ، استعلام فوت او چگونه و از کجا اعلام شدهاگر پدر نفقه فرزند را پرداخت نکند و مستطیع هم باشد قانونگذار تا 6 ماه حبس حداکثر برای پدر در نظر گرفته است که در ماده 22 قانون حمایت خانواده از 3 ماه و یک روز تا پنج ماه و پنج روز و در ماده 642 قانون مجازات اسلامی اسبق از 3 ماه و یک روز تا یک سال حبس تعیین نموده بود. لکن در قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 میزان حداکثر مجازات را تا 6 ماه تعیین نموده است. راهی که برای مطالبه نفقه های گذشته وجود دارد . اثبات حق معوقه است که به استناد ماده 198 قانون دادرسی مدنی که میگوید هرگاه دین یا حقی به عهده کسی ثابت شد. اصل بر بقای آن است که از طریق دادگاه مادر میتواند دادخواست بدهد و با تعیین میزان نفقات از گذشته تا حال حکم صادر شود.
زهرا کیانی راد 1400/06/27
سریال افرا خیلی سریال عالی هست و من هرشب سریال رو نگاه میکنم و عالیه ممنون از همه بازیگران و دستم در کاران سریال افرا واقعا فیلم عالی هست از خانم میناوحید و آقای روزبه حصاری تشکر دارم من ناراحت شدم که پیمان مرد ولی درکل فیلم قشنگیه ❤️💓💞

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.