2020/12/02
۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر
اگر آنفولانزا گرفتیم چی بخوریم

اگر آنفولانزا گرفتیم چی بخوریم

غذاهای مفید و همچنین خوراکی های مضر برای آنفولانزا در این مطلب معرفی شده اند. یادتان باشد پرهیز غذایی در این بیماری بسیار مهم است.

دوات آنلاین -اگر به آنفولانزا مبتلا شدید باید در کنار درمان به رژیم غذایی خودتان هم توجه ویژه داشته باشید. در ادامه بخوانید چی برای آنفولانزا خوب است و چی مضر.

دمنوش ها برای آنفولانزا مفید هستند

مایعات زیاد مصرف کنید

مرطوب نگه‌داشتن بدن جزو مهم ترین نکاتی است که فرد می‌تواند در مبارزه با آنفلوآنزا انجام دهد که مایعات زیر در این شرایط کمک‌کننده خواهند بود.

 

فایده آب

کلیه‌ها از آب استفاده می‌کنند تا مواد اضافی بدن را خارج کنند. نوشیدن آب به اندازه کافی باعث افزایش سرعت ریکاوری در فرد می‌شود.

 

آب گرم با عسل، لیمو و زنجبیل

زنجبیل موجود در این نوشیدنی باعث کاهش حالت تهوع در فرد می‌شود.

 

دمنوش های گیاهی

برخی از دمنوش‌های گیاهی خواص درمانی خاص دارند. به عنوان مثال جوشانده نعنا یا پونه یا عصاره رزماری عوارض تنفسی بویژه سرفه را کاهش می‌دهد و جوشانده گل گاوزبان در کاهش تب موثر است. چای زنجبیل به علت طبع گرم و خاصیت ضدمیکروبی آن تاثیر بسیار مطلوبی در درمان سرماخوردگی وآنفلوآنزا دارد.

 

بیشتر بخوانید: برای درمان گلودرد چه دمنوش‌هایی بخوریم

 

سیر برای آنفولانزا مفید است

سیر دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است؛ این ماده به فرد کمک می‌کند تا سیستم ایمنی خود را بهبود بخشد و با عفونت‌هایی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی مبارزه کند.

کدام میوه ها برای آنفولانزا مفید هستند

میوه‌های حاوی ویتامین سی مصرف کنید

میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین سی می‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند.

سوپ مرغ در صورت ابتلا به آنفولانزا به شما کمک می کند

سوپ مرغ بخورید

مواد تشکیل‌دهنده سوپ مرغ باعث مبارزه با التهاب می‌شود و پاسخ‌های التهابی به بیماری را کاهش می‌دهد. سوپ مرغ همچنین راه بینی و گلو را باز می‌کند و فرد راحت‌تر نفس می‌کشد. سوپ‌های دیگر نیز مثل سوپ سبزیجات آثار مشابه برای فرد دارد. سوپ‌ها علاوه بر مقوی‌بودن، راحت هضم می‌شود و می‌توان به راحتی آنها را آماده کرد و همچنین حاوی آب است و به این ترتیب آب‌رسانی به بدن را افزایش می‌دهد.

 

زنجبیل برای زمان ابتلا به آنفولانزا

زنجبیل باعث از بین‌بردن حالاتی مثل حالت تهوع در آنفلوآنزا و بهبود سیستم گوارشی می‌شود. می‌توانید پودر زنجبیل را به مقدار بسیار کم به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و همچنین آن را در آب داغ، عسل و لیمو بریزید و یک چای گیاهی درست کنید.

 

سبزیجات برای آنفولانزا مفید هستند

سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که گوارش را بهبود می‌بخشند و همچنین مواد مغذی مثل ویتامین C، آهن و فولیک اسید دارند. این مواد نقش مهمی را در بهبود عملکرد سیستم ایمنی ایفا می‌کنند و همچنین خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارند که بدن را سریع‌تر بهبود خواهند بخشید.

جو دوسر را در صورت ابتلا به آنفولانزا فراموش نکنید

جو دوسر بخورید

جو دوسر نیز منبع غنی از فیبر است که فیبر موجود در این ماده غذایی حاوی باکتری‌های مفید است. همچنین برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند، مناسب است زیرا می‌تواند تب، اسهال و استفراغ را از بین ببرد.

 

ببینید: تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست

 

این خوراکی ها برای آنفولانزا مضر است

غذاهای فراوری‌شده

این غذاها دارای نمک زیادی هستند که آب بدن و قند را می‌گیرند و همین موضوع باعث افزایش التهاب می‌شود.

 

غذاهای چرب

این غذاها سرعت هضم را کاهش می‌دهد.

 

لبنیات

لاکتوز موجود در لبنیات، هضم سختی دارد که اگر فرد حالت تهوع شدیدی داشته باشد و با مصرف لبنیات، خلط بیشتری تولید کند، نباید آن را مصرف کند.

 

منبع: medicalnewstoday

ترجمه: روزنامه خراسان

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.