2022/05/26
۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ خرداد
چه خوراکی‌هایی بیشترین ویتامین سی را دارند؟

چه خوراکی‌هایی بیشترین ویتامین سی را دارند؟

برای تامین ویتامین سی موردنیاز بدن خود حتما سبزیجات و میوه های معرفی شده دراین مطلب را دربرنامه غذایی خود قرار بدهید.

دوات آنلاین-اکثر مردم پرتقال را بهترین منبع ویتامین سی  می‌دانند، در اینجا خوراکی‌هایی را که حتی بیش از پرتقال ویتامین سی  دارند، معرفی می‌شوند. هربار که یک لیوان آب پرتقال می‌نوشید، ممکن است باعث بهبودی درعملکرد بدن‌تان شوید.

 

با اینکه مطالعات نشان می‌دهند، مصرف ویتامین سی  نمی‌تواند از سرماخوردگی پیشگیری کند، اما افزایش موادمغذی‌ای که به بدن می‌رسانید می‌تواند مدت زمان و شدت علائم بیماری را کاهش دهد. مرکبات برخلاف شهرتی که در غنی‌بودن ویتامین سی  دارند میزان ویتامین سی  آنها نسبت به بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات دیگر کمتر است. برای رساندن حداکثر ویتامین سی  به بدن‌تان خوراکی‌هایی که در ادامه مقاله معرفی می‌نماییم را استفاده کنید.

 

کلم بروکسل سرشار از ویتامین سی

این کلم‌های کوچک سرشار از فیبر و فیتونوترینت‌هایی هستند که از سرطان پیشگیری می‌کنند و نیازی به ذکر نیست که 74 میلی‌گرم ویتامین سی  دارند. اگر به‌خاطر مزه تلخ‌شان از خوردن آنها صرف‌نظر می‌کنید با کباب‌کردن‌شان به‌صورت طبیعی تلخی‌شان را از بین ببرید.

آناناس سرشار از ویتامین سی است

ویتامین سی در آناناس

علاوه بر 78 میلی‌گرم ویتامین سی ، آناناس حاوی بروملین است، یک آنزیم گوارشی که به تجزیه خوراکی‌ها و کاهش نفخ کمک می‌کند. بروملین به‌عنوان یک ضدالتهاب طبیعی هم کار می‌کند و می‌تواند بعد از یک ورزش سنگین به بهبود سریع تر شما کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: ویتامین یو چیست و چه فایده ای دارد

 

فلفل چیلی ویتامین سی دارد

نصف لیوان فلفل چیلی خرد شده، 8.107 میلی گرم ویتامین سی  دارد. به علاوه، محققان دانشگاه بوفالو متوجه شدند که کپسایسین ، ماده ای که باعث تند شدن فلفل چیلی می‌شود، در کاهش درد عضلانی و مفصلی موثر است.

توت فرنگی ویتامین سی دارد

توت‌ فرنگی یادتان نرود

یک لیوان از آن حاوی 84 میلی‌گرم ویتامین سی  است، به‌علاوه، مقدار کافی اسیدفولیک و سایر ترکیباتی که برای بهبود سلامت قلب مفید هستند. یکی دیگر از فواید غیرمنتظره توت‌فرنگی این است که به‌طور طبیعی دندان‌هایتان را سفید می‌کند.

 

منبع: آرمان

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.