2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
اعدام عامل آزار و قتل پسر 11 ساله

اعدام عامل آزار و قتل پسر 11 ساله

قصد آزار آن پسر را داشتم او مقاومت کرد. او را به درون استخر خالی هل دادم. وقتی بیهوش شد کمربندش را دور گردنش پیچیدم که خفه شد.

دوات آنلاین -قاتل معروف به «گرگ پیر» که پس از اغفال و آزار کودک 11 ساله مشهدی، او را به قتل رسانده بود، سپیده دم امروز در زندان مرکزی مشهدپای چوبه دار رفت.

 

به گزارش روزنامه خراسان، پرونده این جنایت دلخراش از سیزدهم بهمن سال 97 زمانی روی میز کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت که مردی نگران و هراسان به پلیس مراجعه کرد و از آنان برای یافتن پسر گم شده اش کمک خواست. این مرد گفت: پسر 11 ساله ام به نام مرتضی روز گذشته به همراه دوستانش در حال بازی بود که دیگر به منزل نیامد. برای یافتن او به همه جا سرزدم اما هیچ کسی از او خبری نداشت. دوستانش هم ظهر دیروز (دوازدهم بهمن) از او جدا شده اند و دیگر پسرم را ندیده اند!

 

شروع بررسی های پلیسی

به  دنبال اعلام شکایت این مرد، تلاش گروه ویژه ای از کارآگاهان با تاکیدات سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای یافتن کودک مذکور آغاز شد.

 

گروه کارآگاهان نیز با استفاده از تجربیات پلیسی به تحقیق در این باره پرداختند تا این که تلفن همراه کودک را در دست یکی از دوستان او یافتند و بدین ترتیب سرنخ مهمی برای ردیابی کودک پیدا شد. این کودک 13 ساله مدعی شد مرد پیر سلاخ که او نیز در محله زیرکن (بولوار مهر مادر منطقه خواجه‌ربیع) سکونت دارد گوشی تلفن را به او داده است!

 

وقتی کارآگاهان به سراغ پیرمرد 60 ساله رفتند، او هرگونه ارتباط خود با مرتضی (کودک گم شده) را انکار کرد که همین موضوع ظن کارآگاهان را برانگیخت و افکار آنان را به سوی جنایتی هولناک کشاند. به گزارش خراسان، این گونه بود که پرونده رنگ جنایی به خود گرفت و ادامه عملیات با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی احمدی‌نژاد (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) وارد مرحله جدیدی شد و بدین ترتیب کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را با انجام بازجویی های تخصصی از پیرمرد دستگیر شده و بررسی‌های میدانی در محله زیرکن آغاز کردند.در این میان یکی دیگر از کودکان محله راز وحشتناکی را فاش کرد. او به کارآگاهان گفت که پیرمرد سلاخ او و برخی از کودکان دیگر را به باغی مخوف کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده است. او گفت: ظهر دوازدهم بهمن نیز مرتضی قرار بود یک قلاده سگ برای باغ پیرمرد ببرد!

 

با به دست آمدن اسناد ومدارک انکارناپذیر از اعمال خلاف منافی عفت پیرمرد، کارآگاهان به سرنخ هایی از جنایت رسیدند و با شیوه‌های پلیسی به بازجویی از او پرداختند.

 

«گرگ پیر» که دیگر نمی توانست حقیقت ماجرا را کتمان کند ساعتی بعد لب به اعتراف گشود و به قتل کودک 11 ساله با انگیزه انجام عمل خلاف منافی عفت اعتراف کرد.

 

او سپس کارآگاهان را به محل دفن کودک در کوهپایه های روستای رباط خاکستری برد و با دستانش بخشی از خاک های میان دو تپه را جابه جا کرد که ناگهان جسد کودک نمایان شد.

 

در پی اعترافات صریح متهم به قتل کودک و کشف جسد، او جزئیات این جنایت وحشتناک در باغ مخوف را نیز در حضور قاضی ویژه قتل عمد شرح داد و سپس این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست در دادسرای مشهد به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات باتجربه دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت. با توجه به اهمیت ماجرا و درخواست‌های مردمی و همچنین پیگیری های قاضی عابدین زاده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) رئیس دادگاه تصمیم به برگزاری محاکمه علنی گرفت.

 

جلسه دادگاه

در جلسه دادگاه که به ریاست قاضی جواد شاکری برگزار شد، متهم تلاش کرد راه گریزی برای فرار از مجازات پیدا کند اما او چنان در مخمصه سوالات تخصصی قضات دادگاه قرار گرفته بود که هر بار در گرداب جنایت هولناک خود دست و پا می زد و در نهایت مجبور به اعتراف می‌شد.

 

قاتل معروف به «گرگ پیر» در جلسه  محاکمه گفت: به بچه های محل گفته بودم که هر کس یک قلاده سگ برای محافظت از باغم بیاورد مبلغ 50 هزار تومان می گیرد. آن روز هم «مرتضی» یک سگ گر(بیمار) آورد که به دردم نمی خورد اما من 10 هزار تومان به او دادم و رفت.

 

اما وقتی با سوالات رگباری رئیس دادگاه و مستشاران روبه رو شد اعتراف کرد و گفت: به بهانه دادن پول و مذاکره درباره سگ، او را به باغ کشاندم و هنگامی که قصد آزارش را داشتم او مقاومت کرد و فریاد کشید که من هم او را به درون استخر خالی از آب هل دادم. وقتی بیهوش شد ترسیدم و کمربندش را باز کردم و دور گردنش پیچیدم که خفه شد. سپس با خودروی پی کی جسد او را به محل دفن در چند کیلومتری روستای رباط خاکستری بردم و دفن کردم.

 

صدور حکم

به دنبال اعترافات صریح متهم، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی او را به قصاص نفس، 15 سال زندان و 100 ضربه شلاق (حد) محکوم کردند اما این رای مورد اعتراض وکیل مدافع وی قرار گرفت و برای بررسی دقیق تر به شعبه 29 دیوان عالی کشور ارسال شد.

 

با این حال قضات دیوان عالی نیز پس از مطالعه اوراق این پرونده جنجالی، رای صادره از سوی دادگاه را منطبق با موازین شرعی و قانونی تشخیص دادند و رای قضات شعبه ششم دادگاه کیفری را که به امضای قاضی شاکری (رئیس) و قضات قاسمی طوسی و خطیبی (مستشاران وقت دادگاه) رسیده بود تایید کردند. گزارش خراسان حاکی است، سرانجام این پرونده جنجالی که مجازات متهم آن مورد مطالبه عمومی قرار گرفته بود به معاونت اجرای احکام دادسرای عمومی وانقلاب مشهد رسید.

 

در نهایت مقدمات اجرای حکم قصاص نفس با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی محمدرضا دشتبان (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) فراهم شد و بدین ترتیب قاتل کودک بی گناه، سپیده دم امروز در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.