2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بخشش 2 سارق که به قتل اعتراف کردند

بخشش 2 سارق که به قتل اعتراف کردند

متهمان ادعا می کنند برادر مقتول به آنها گفته بود برادرش دچار فساد اخلاقی است. به همین دلیل او را کشتند.

دوات آنلاین- دو سارق خشن که به اتهام قتل مردی در شهرستان زابل به مرگ محکوم شده‌بودند با جلب رضایت اولیای‌دم از طناب دار فاصله گرفتند.

 

به نوشته روزنامه جوان اوایل پاییز‌سال‌۹۶ زن جوانی با مراجعه به اداره پلیس از دو مرد به اتهام زورگیری با سلاح سرد شکایت کرد و گفت: «روز حادثه از ورامین که محل کارم بود به طرف خانه برمی‌گشتم که ناگهان دو مرد جوان سد راهم شدند و قصد داشتند کیفم را سرقت کنند. مقاومت کردم، اما یکی از آن‌ها با لگد مرا روی زمین انداخت و همان موقع دوستش با چاقو سه ضربه به من زد. سارقان بعد از سرقت مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان همراه با تلفن همراه و مقداری طلا که در کیفم بود، بلافاصله از محل گریختند و فرار کردند.»

 

با طرح این شکایت، دو مرد جوان تحت تعقیب قرارگرفتند و بازداشت شدند.

 

اتهام قتل

متهمان به نام‌های محمد و یعقوب وقتی در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند، مشخص شد آن‌ها چهارسال قبل به اتهام قتل مرد جوانی به نام جعفر در شهرستان زابل نیز تحت تعقیب بوده‌اند.

 

به این ترتیب محمد مورد تحقیق قرار گرفت و با اقرار به قتل در شرح ماجرا گفت: «چند سال قبل به خاطر سرقت در زندان بودم تا اینکه با برادر جعفر آشنا شدم. او می‌گفت برادرش در زابل زندگی می‌کند و به خاطر فساد اخلاقی خونش حلال است. او همبندی من بود و با حرف‌هایش آنقدر مرا وسوسه کرد تا اینکه بعد از آزادی تصمیم گرفتم برادرش را به قتل برسانم.

 

یعقوب از دوستانم بود، وقتی ماجرا را برای او تعریف کردم با من همراه شد و هر دو به زابل رفتیم و سپس بعد از کشتن جعفر فرار کردیم و به تهران آمدیم.»

 

جلسه محاکمه

دو متهم بنا به شواهد و قرائن موجود، به اتهام مشارکت در قتل و سرقت راهی زندان شدند و پرونده در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. شاکی نیز در جایگاه قرار گرفت و برای دو متهم در خواست اشد مجازات کرد.

 

در ادامه محمد در جایگاه قرار گرفت و با قبول قتل اتهام سرقت را انکار کرد. همدست وی نیز هر دو اتهام را گردن دوستش انداخت. در پایان هیئت قضایی بنا به مدارک در پرونده دو مرد جوان را به اتهام قتل به قصاص و به خاطر سرقت به حبس و شلاق محکوم کرد. این حکم با تأیید در دیوان عالی کشور در آستانه اجرا قرار داشت تا اینکه متهمان توانستند با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کنند. به این ترتیب دو متهم این بار از جنبه عمومی جرم مقابل هیئت قضایی شعبه‌هشتم دادگاه قرار گرفتند. در آن جلسه دو مرد افغان در جایگاه قرار گرفتند و گفتند پشیمان هستند و اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند. در آخر هر دو درخواست بخشش و تخفیف در مجازات کردند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.