2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
پایان 14 سال کابوس اعدام با بخشش قاتل

پایان 14 سال کابوس اعدام با بخشش قاتل

متهم دوستش را به خاطر اختلاف مالی به قتل رسانده بود اما در نهایت اولیای دم اعلام گذشت کردند.

دوات آنلاین -پسر جوانی که ۱۴ سال قبل در درگیری یکی از دوستانش را در اسلامشهر به قتل رسانده بود به احترام میلاد امام حسن مجتبی (ع) بخشیده شد و به زندگی دوباره بازگشت.

 

پسرم گم شده

به نوشته روزنامه جوان، روز دوشنبه ۲۱ بهمن سال ۸۷ مرد میانسالی در شهرستان اسلامشهر استان تهران به اداره پلیس رفت و از ناپدید شدن ناگهانی پسر جوانش خبر داد.

 

شاکی در توضیح ماجرا گفت: پسرم عماد در تولید کفش کار می کند که دیروز ساعت 6 عصر  از محل کارش به خانه آمد و دوباره با موتور سیکلتش بیرون رفت. عماد گفت با یکی از دوستانش قرار ملاقات دارد و به زودی به خانه بر می گردد، اما او به خانه برنگشت. به همین خاطر ابتدا با دوستانش تماس گرفتیم و بعد هم به بیمارستان ها سر زدیم اما ردی از عماد پیدا نکردیم و الان احتمال می دهیم برای او اتفاق بدی رخ داده باشد . به همین خاطر به اداره پلیس آمدم که کمک کنید پسرم را پیدا کنم.

 

کشف جسد در باغ انگور

در حالی که تحقیقات برای پیدا کردن پسر حیوان ادامه داشت، شاکی دوباره به اداره پلیس آمد و سرنخی از گم شدن پسرش در اختیار مأموران قرار داد.

 

وی گفت: ساعتی قبل پسر جوانی با گوشی پسرم با ما تماس گرفت که صدایش خیلی آشنا بود و فکر می کنم از دوستان پسرم بود. او گفت که تلفن همراه و موتور سیکلت پسرم در اختیار او است و قرار گذاشت در خیابان زرافشان تحویل ما بدهد، اما وقتی به محل قرار رفتیم کسی سر قرار نیامده بود و تلفن همراه پسرم نیز خاموش بود.

 

با بدست آمدن این اطلاعات مأموران پلیس تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه با خبر شدند مأموران کلانتری ۱۳ گلدسته اسلامشهر جسد پسر جوانی را که شباهت زیادی با عماد دارد در خانه گلی داخل باغ انگوری حوالی روستای مهران آباد کشف کرده اند که با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

 

بدین ترتیب پدر عماد به پزشکی قانونی رفت و جسد پسرش را شناسایی کرد.

 

دستگیری قاتل

پس از کشف جسد پسر گمشده در باغ انگور مأموران پلیس دریافتند وی آخرین بار با یکی از دوستانش که پسر ۲۴ساله ای به نام کامران است دیده شده است.

 

از سوی دیگر خانواده مقتول نیز مدعی شدند پسری که با آنها تماس گرفته و گفته موتور سیکلت و تلفن عماد در اختیار او است صدایش شبیه صدای کامران است.

 

همچنین تحقیقات میدانی نشان داد کامران و عماد با هم دوست بودند تا اینکه مدتی قبل اختلاف مالی پیدا می کنند و چند بار هم درگیری داشته اند.

 

بدین ترتیب ماموران کامران را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه ۲۲ اسفند همان سال وی را در خانه عمه اش دستگیر کردند.

 

اعتراف به قتل

متهم پس از دستگیری با اظهار پشیمانی به قتل عماد اعتراف کرد و گفت: پنج سال قبل در تولیدی کفش کار کردم و در آنجا با عماد آشنا شدم و با هم دوست شدیم. دوستی ما ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مقداری از او پول قرض گرفتم اما نتوانستم بدهی ام را سر وقت پرداخت کنم. از سوی دیگر متوجه شده بودم که عماد برای خواهرم مزاحمت ایجاد می کند و حتی در راه دانشگاه مخفیانه از او عکس گرفته است. من از او خواستم مزاحم خواهرم نشود، اما او قبول نمی کرد. روز حادثه متوجه شدم او با خواهرم تماس گرفته و مزاحم شده است. خواهرم تلفن را به من داد و با عماد در بیرون قرار گذاشتیم که با هم در باره بدهی ام حرف بزنیم. آن روز به او گفتم که کمی به من مهلت بدهد، اما قبول نکرد که با هم درگیر شدیم و من هم با چاقویی که همراه داشتم ضربه ای به او زدم که فوت کرد. خیلی ترسیده بودم و جسد را به باغ متروکه ای در نزدیکی روستایی منتقل کردم و بعد با موتور سیکلتش برگشتم.

 

وی ادامه داد: قصد داشتم موتور سیکلت و تلفن همراه او را به خانواده اش تحویل دهیم و بعد هم خودم را به پلیس معرفی کنم، اما ترسیدم و فرار کردم اما در نهایت دستگیر شدم.

 

بخشش

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و اولیای دم برای او درخواست قصاص کردند. هیئت قضایی قاتل را به جرم قتل عمد دوستش به قصاص محکوم کرد و رأی دادگاه را برای تأیید به دیوان عالی کشور فرستاد.

 

رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه ۶ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه یک اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد.

 

در حالی که متهم در یک قدمی چوبه دار قرار داشت تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی به سرپرستی قاضی محمد شهریاری جلسات صلح و سازشی برای جلب رضایت اولیای دم برگزار کردند تا اینکه چند روز قبل اولیای دم مقتول به دادسرای امور جنایی رفتند و اعلام کردند به احترام میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام قاتل را بخشیده اند.

 

متهم به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.