2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
توصیه یک متخصص طب سنتی برای پیشگیری از سرماخوردگی

توصیه یک متخصص طب سنتی برای پیشگیری از سرماخوردگی

اگر به توصیه‌های یک متخصص طب سنتی که در این مطلب آمده است توجه کنید احتمال سرماخوردگی شما به شدت کم می‌شود.

دوات آنلاین- سرماخوردگی از آن دست بیماری‌هایی است که با روش‌های طب سنتی می‌توان به سادگی از آن پیشگیری کرد. البته فراموش نکنید اگر علایم سرماخوردگی داشتید فرض را بر این بگذارید که به کرونا مبتلا شده‌اید و حتما نزد پزشک بروید.

 

پیشگیری از سرماخوردگی برای سوداوی‌ها

محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره راهکار‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی پاییزی اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی ایران فصل پاییز دارای مزاج سرد و خشک است. برای پیش گیری از بیماری‌های پاییزی و حفظ سلامتی رعایت تدابیر این فصل خصوصا برای افراد دارای مزاج سرد و خشک یا به اصطلاح سوداوی اهمیت فراوانی دارد.

 

حاجی حیدری تصریح کرد: در فصل پاییز بیماری‌های سرد و خشک مانند افسردگی و بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس خشکی پوست، اگزما‌ها و اختلالات خواب معمولا تشدید می‌شوند، در واقع فصل پاییز با توجه به سردی آن مناسب حال سالمندان نبوده و ممکن است باعث تشدید بیماری‌ها و درد‌های مفصلی شود.

 

بیشتر بخوانید: درمان خانگی سرماخوردگی با شلغم و عسل

 

مراقب سردی صبحگاهی باشید

این متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از تدابیر مهم این فصل به علت تغییر دما در طول روز این است که باید از سردی صبحگاهی و گرمای نیمروز بدن، خود را محافظت کرد. خوابیدن در مکان سرد، خوابیدن با معده پر، خواب زیاد، بیداری زیاد، خوردن آب سرد یا یخ، استحمام با آب سرد و تعریق زیاد پرهیز کرده و برای پیشگیری از سرماخوردگی در طول شب سر را پوشاند و حتی المقدور از خواب روز و مسهل‌های قوی و فصد و حجامت پرهیز شود.

انار به پیشگیری از سرماخوردگی کمک می کند

میوه‌های مناسب کدام‌ها هستند

او گفت: بهترین میوه‌های مناسب فصل پاییز انار، گلابی، انگور، سیب، و به است، همچنین استفاده از شربت گل محمدی، شربت عسل، شیر بادام، شربت شیره انگور و آب هویج در این فصل توصیه می‌شود.

 

ببینید: تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست

 

غذاها و نوشیدنی‌ها گرم بخورید

حاجی حیدری گفت: در فصل پاییز باید از غذا‌های سرد وخشک مانند ترشی جات، شوریجات، عدس، گوشت گاو، غذا‌هایی مانند ماکارانی، سرخ کردنی‌ها، میوه‌های سرد و ‌تر تابستانی مانند هندوانه، خیار، ادویه جات تند و تیز و لبنیات سرد مانند ماست و دوغ ترش، کشک و چای پر رنگ باید کمتر استفاده شده و بیشتر از غذا‌ها و نوشیدنی‌های گرم وتر مانند شیره انگور، بادام، گوشت گوسفند، مویز، انجیر، خورشت قیمه، آبگوشت گوسفندی و آش‌های ساده بیشتر استفاده کنید.

دمنوش ها برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید هستند

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: استفاده از دمنوش‌های گرم مانند چای کمرنگ و خوردن یک فنجان آب گرم همراه یک قاشق مربا خوری عسل و چند قطره لیموی ترش تازه صبح ناشتا علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی باعث تقویت سیستم ایمنی نیز می‌شود.

 

او در پایان یادآوری کرد: برای پاکسازی کبد، دستگاه گوارش و کمک به درمان کبد چرب خصوصا در افراد گرم مزاج خوردن یک استکان آب انار شیرین در صبح ناشتا توصیه می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.