2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
قتل با ادعای آزار شیطانی

قتل با ادعای آزار شیطانی

متهم با بخشش اولیای دم به 10 سال زندان محکوم شد.

دوات آنلاین -پسر جوان که مدعی است برای رهایی از آزار و اذیت‌های شیطانی دوستش، او را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم به 10 سال زندان محکوم شد.

 

به نوشته روزنامه جام‌جم، زنی جوان نهم خرداد ‌سال 97 ماموران را از ناپدید‌شدن ناگهانی پسرش به نام کیوان باخبر کرد و گفت: عصر امروز پسرم با یکی از دوستانش به نام آرش از خانه بیرون رفت، اما هر‌چه منتظر ماندیم، بازنگشت. به خاطر طولانی شدن غیبت او به ماجرا مشکوک شده و تصمیم گرفتیم شکایت کنیم.

 

در ادامه ماموران آرش را برای تحقیقات احضار کردند که او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: برای رهایی از آزارهای و تهدیدهای کیوان، او را سوار ماشین کرده و با ضربه‌های چاقو کشتم و جسدش را در حوالی فرودگاه امام آتش زدم.

 

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهم در شعبه دهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه اولیای‌دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند.

 

متهم در دادگاه چه گفت

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من و مقتول دوستان دوران مدرسه بودیم. کیوان مورد اعتماد مسؤولان مدرسه بود و کلید دفاتر را داشت و توانسته بود به سؤالات امتحانی دسترسی پیدا کند. برای رسیدن به سؤالات امتحانی با او دوست شدم و به خانه‌شان رفت و آمد داشتم. او عکسی خصوصی از من به دست آورد و با تهدید به انتشار عکس، به من تعرض کرد. مدتی بعد متوجه شدم که مزاحم خواهرم شده‌است. روز حادثه با ماشین به‌دنبالش رفتم و به سمت فرودگاه امام رفتیم. او دوباره تهدیدهایش را شروع کرد که عصبانی شده و با مشت ضربه‌ای به صورتش زدم. بعد با چاقو ضربه‌ای به او زدم. وقتی جان باخت به حاشیه جاده رفته و چاله‌ای حفر کرده و جسد را داخل آن انداخته و با بنزین آتش زدم. بعد هم برای تغییر مسیر تحقیقات، کیف پول و انگشترش را سرقت کردم.

 

در ادامه متهم یک نفر دیگر از دوستانش را معرفی کرد و گفت: این دوستم هم از سوی کیوان مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

 

پس از این ادعا پسر جوان احضار شد و در تحقیقات حرف‌های متهم را تایید کرد و گفت: مقتول علاوه بر آرش، مرا هم مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

 

مادر مقتول در پاسخ به این ادعا گفت: پسرم اهل دعوا بود، اما این ادعا که او در خانه دوستانش را آزار می‌داد، صحت ندارد.

 

در ادامه قضات‌وار شور شده و پدرام را از قصاص معاف و به پرداخت دیه و سه سال زندان محکوم کردند. او به‌خاطر جنایت بر میت هم به پرداخت یک‌دهم دیه و 31 ضربه شلاق محکوم شد. با اعتراض اولیای دم به حکم مجازاتش پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان به حکم نقص گرفته و خواستار بررسی روابط کاری متهم و مقتول شدند. دیروز آرش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت. این در حالی است که چند روز قبل توانسته بود رضایت اولیای‌دم را کسب کند.

 

آرش در این جلسه گفت: از سلطه‌گری کیوان خسته شده بودم. او تهدید کرده بود اگر به خواسته‌هایش تن ندهم سراغ خواهرم می‌رود. روز قتل، قصد کشتن او را نداشتم برای ترساندن کیوان با خودم چاقو بردم و فکر نمی‌کردم یک ضربه باعث مرگ او شود.

 

قضات برای تصمیم‌‌گیری وارد شور شده و او را به پرداخت دیه و 10 سال زندان محکوم کردند.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.