2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پوست کیوی چه خواصی دارد و برای چی خوب است

پوست کیوی چه خواصی دارد و برای چی خوب است

پوست کیوی مواد مغذی زیادی دارد که به سلامت شما کمک می‌کند اما یادتان باشد برخی افراد باید از خوردن این میوه به طور کلی پرهیز کنند.

دوات آنلاین -کیوی را معمولا پوست می‌کنیم و بعد می‌خوریم در حالی که پوست این میوه نیز کاملا خوراکی است و اتفاقا خیلی هم مفید است و خواص زیادی دارد.

 

فیبر در پوست کیوی

این ماده مغذی مهم باکتری های خوب ساکن روده را تغذیه می کند. رژیم های غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، و دیابت پیوند خورده اند.

 

پوست کیوی حاوی فولات است

فولات به طور ویژه یک ماده مغذی مهم برای رشد و تقسیم سلولی است و می تواند از نقائص لوله عصبی طی بارداری پیشگیری کند.

کیوی را با پوست بخوریم یا نه

ویتامین E در پوست کیوی

این ویتامین محلول در چربی دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. ویتامین E از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

مصرف کیوی به همراه پوست می تواند محتوای فیبر آن را تا 50 درصد، فولات را تا 32 درصد و تراکم ویتامین E را تا 34 درصد نسبت به زمانی که تنها گوشت میوه مصرف می شود، افزایش دهد.

 

پوست کیوی ویتامین سی دارد

علاوه بر این، مقدار زیادی ویتامین سی در پوست این میوه نیز وجود دارد که نه تنها استفاده موضعی آن به سبب بهبود زیبایی پوست افراد می‌شود بل‌که استفاده خوراکی آن هم سیلی از آنتی‌اکسیدان را به سلولها می‌رساند که در کاهش سرعت پیری سلولهای پوست و بدن اثرگذار است.

 

از آنجایی که افراد بسیاری به میزان کافی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود مصرف نمی کنند، خوردن کیوی به همراه پوست روشی ساده برای افزایش مقدار دریافتی این مواد مغذی است.

کیوی برای چه افرادی مضر است

چه کسانی نباید کیوی بخورند

کیوی حاوی مقداری زیادی اگزالات، ماده‌ای طبیعی است که تجمع و تمرکز بیش از حد آن در مایعات بدن احتمالا باعث بروز مشکلاتی در برخی افراد خواهد شد. بر همین اساس توصیه می‌شود بویژه کسانی که مشکلات کلیوی یا مرتبط با کیسه صفرا دارند از خوردن آن اجتناب کنند. این پرهیز غذایی همچنین برای افرادی با استعداد سنگسازی در مجاری ادرار صادق است.

 

آلرژی های کیوی

موارد مستند بسیاری از آلرژی کیوی، با علائمی که از خارش خفیف دهان تا آنافیلاکسی کامل را شامل می شوند، ثبت شده اند. هر فرد مبتلا به آلرژی شدید باید از مصرف این میوه پرهیز کند.

 

افرادی که با علائم خفیف مواجه می شوند ممکن است دارای سندرم آلرژی دهانی یا سندرم آلرژی غذایی لاتکس باشند.

 

آلرژی های دهانی و آلرژی های غذایی لاتکس زمانی رخ می دهند که سیستم ایمنی بدن به برخی پروتئین ها، مانند آنهایی که در کیوی وجود دارند، واکنش نشان می دهد.

 

برخی افراد مبتلا به این سندرم ها می توانند کیوی پخته یا کنسروی را تحمل کنند، زیرا حرارت شکل پروتئین ها را تغییر می دهد و واکنش ها را کاهش می دهد.

 

کیوی برای سنگ کلیه مضر است

افراد دارای سابقه سنگ کلیه اگزالات کلسیم شاید بهتر باشد از مصرف پوست کیوی پرهیز کنند، زیرا این بخش میوه در مقایسه با گوشت آن از محتوای بالای اگزالات ها برخوردار است.

 

اگزالات ها می توانند با کلسیم در بدن پیوند تشکیل داده و به شکل گیری سنگ های کلیه دردناک در افراد مستعد این شرایط منجر شوند.

 

منابع: عصر ایران بهداشت نیوز

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.