2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
میوه های استوایی کدام ها هستند و چه مزه ای دارند

میوه های استوایی کدام ها هستند و چه مزه ای دارند

با انواع میوه های استوایی از معروف ترین تا گمنام ترین آنها شوید.

دوات آنلاین -این روزها عنوان میوه های استوایی زیاد شنیده می شود و خیلی از آنها وارد بازار شده البته با قیمت های گران. اما کدام میوه ها استوایی هستند.

 

شاید از میان میوه های استوایی آناناس، انبه و نارگیل بیشتر از بقیه در ایران شناخته شده باشند اما لیست این میوه ها بسیار متنوع است و این را هم باید گفت که خیلی از آنها با ذائقه ما جور در نمی آیند و بعضی هایشان نیز بی مزه به نظر می رسند اما شاید برای امتحان کردن بد نباشند.

گواوا یک میوه استوایی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است

گواوا؛ یک میوه استوایی

رویداد۲۴ نوشت، گواوا یک میوه استوایی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و در بسیاری از مناطق گرمسیری دیگر کشت می‌شود. این میوه به دلیل طعم شیرین، تند و عطر معطر خود شناخته شده است.

 

منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. گواوا همچنین حاوی ترکیباتی است که به کاهش فشارخون و محافظت در برابر سرطان کمک شایانی می‌کند.

میوه استوایی بومی مکزیک و آمریکای مرکزی پاپایا است

پاپایا؛ میوه مکزیکی

میوه استوایی بومی مکزیک و آمریکای مرکزی پاپایا است؛ ولی در بسیاری از مناطق گرمسیری دیگر نیز کشت می‌شود. پاپایا به دلیل طعم شیرین و بافت آبدار خود شناخته شده است.

 

منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین A، فولات و پتاسیم هست. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم غذا و کاهش التهاب کمک کند.

پشن فروت از میوه های استوایی است

پشن فروت؛ میوه شور

پشن فروت یک میوه گرمسیری بومی آمریکای جنوبی است؛ ولی می‌توان آن را در بسیاری از مناطق گرمسیری کشت کرد. به‌خاطر طعم ترش، تند و عطر معطرش معروف است.

 

بیشتر بخوانید: فرق موز با پلانتین چیست

 

حاوی ترکیباتی است که به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان کمک می‌کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است.

دارگون یا اژدها نیز یک میوه استوایی و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است

با میوه دراگون آشنا شوید

دارگون یا اژدها نیز یک میوه استوایی و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. میوه اژدها به‌خاطر رنگ صورتی روشن و بافت منحصر به فردش شناخته شده است.

 

سرشار از موادی است که به محافظت در برابر آسیب سلولی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان کمک کند. در ضمن منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است.

دوریان یک میوه استوایی بومی آسیای جنوب شرقی است که می‌توان آن را در مناطق گرمسیری دیگر کاشت

دوریان؛ میوه استوایی با بوی تند

دوریان یک میوه استوایی بومی آسیای جنوب شرقی است که می‌توان آن را در مناطق گرمسیری دیگر کاشت. دوریان به‌خاطر بوی قوی، تند و بافت خامه‌ای آن معروف است.

 

در همین زمینه: میوه کارلا یا خربزه تلخ چیست

 

این میوه منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و ویتامین C است. دوریان همچنین حاوی ترکیباتی است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک می‌کند.

جک فروت به‌خاطر عطر شیرین، معطر و بافت منحصر به فردش شناخته شده است.

جک فروت چه جور میوه ای است

جک فروت به‌خاطر عطر شیرین، معطر و بافت منحصر به فردش شناخته شده است. منبع خوبی از فیبر، ویتامین است A و پتاسیم.

 

جک فروت همچنین حاوی ترکیباتی برای محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کننده است و خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد.

میوه ستاره‌ ای به دلیل شکل ستاره‌ای متمایز و طعم ترش‌وشیرین خود شناخته شده است

میوه ستاره‌ ای را بشناسید

میوه ستاره‌ ای به دلیل شکل ستاره‌ای متمایز و طعم ترش‌وشیرین خود شناخته شده است. منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. همچنین حاوی ترکیباتی است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک می‌کند.

سورسوپ یک میوه گرمسیری با طعمی شیرین و تند است

سورسوپ چیست

سورسوپ یک میوه گرمسیری با طعمی شیرین و تند است. اغلب برای تهیه آب‌میوه، بستنی و دسرهای دیگر استفاده می‌شود. منبع خوبی از ویتامین C ، فیبر و همچنین حاوی ترکیباتی است که خواص ضدالتهابی و ضد سرطانی دارد.

کیوانو که به خربزه شاخ ‌دار نیز معروف است، میوه‌ای استوایی بومی آفریقا است

کیوانو؛ خربزه شاخ ‌دار

کیوانو که به خربزه شاخ ‌دار نیز معروف است، میوه‌ای استوایی بومی آفریقا است. ظاهری منحصربه‌فرد دارد. ظاهر آن پوست زرد - نارنجی سیخ‌دار و گوشت سبز که پر از دانه است را دارد.

 

ببینید: میوه جم چیست و چه مزه‌ای است

 

این میوه طعمی شیرین و ترش دارد و اغلب در سالادها و غذاهای دیگر استفاده می‌شود. منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و همچنین به کاهش التهاب و بهبود هضم سالم کمک مفیدی می‌کند.

لونگان یک میوه استوایی کوچک و گرد است

لونگان؛ میوه استوایی کوچک

لونگان یک میوه استوایی کوچک و گرد است که بومی آسیای جنوب شرقی است. طعمی شیرین و آبدار دارد و اغلب در دسرها و سالادهای میوه استفاده می‌شود. لونگان منبع خوبی از ویتامین C، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها است و به تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس کمک می‌کند.

رامبوتان دارای پوست قرمز یا زرد مودار، گوشتی شیرین و آبدار است

رامبوتان؛ شیرین و آبدار

رامبوتان دارای پوست قرمز یا زرد مودار، گوشتی شیرین و آبدار است. رامبوتان اغلب به‌صورت تازه خورده می‌شود یا برای تهیه آبمیوه و دسر استفاده می‌شود. سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند به بهبود هضم و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

جابوتیکابا یک میوه بومی برزیل است

جابوتیکابا؛ میوه ای از برزیل

جابوتیکابا یک میوه بومی برزیل است. روی تنه و شاخه‌های درخت jabuticaba می‌روید و طعمی شیرین و ترش دارد. اغلب به‌صورت تازه استفاده می‌کنند یا برای تهیه آب‌میوه و شراب تهیه می‌شود. دارای ویتامین‌های A و C، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند به بهبود کنترل قند خون و کاهش التهاب کمک کند.

چریمویا دارای پوست سبز، پوسته‌پوسته و گوشتی کرمی و شیرین است

چریمویا با پوست سبز

چریمویا دارای پوست سبز، پوسته‌پوسته و گوشتی کرمی و شیرین است که اغلب با کاسترد مقایسه می‌شود. این میوه به‌صورت تازه و برای تهیه آب‌میوه و دسر استفاده می‌شود.

 

 سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است و همچنین حاوی ترکیباتی است که ممکن است به بهبود هضم و کاهش التهاب کمک کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.