2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آیا شخصیت‌ها و داستان سریال ایلدا واقعی هستند

آیا شخصیت‌ها و داستان سریال ایلدا واقعی هستند

تهیه کننده سریال ایلدا توضیح داده کدام شخصیت‌های سریال واقعی هستند.

دوات آنلاین -سریال ایلدا مجموعه‌ای خوش ساخت است که از همه نظر می‌توان به آن نمره بالا داد. یکی از نکات مهم درباره این سریال داستان و موضوع آن است. آدم‌هایی معمولی که در شرایط جنگ تحمیلی تبدیل به قهرمان می‌شوند اما چقدر از داستان و شخصیت‌های ایلدا واقعی هستند؟

عکسی از سریال ایلدا

داستان ایلدا تخیلی است

سید علیرضا سبط احمدی، تهیه کننده سریال ایلدا در خصوص اینکه داستان «ایلدا» بر اساس یک ماجرای واقعی به تصویر کشیده شده یا نه و اسامی شخصیت های این سریال در واقعیت وجود داشته اند و یا فقط تخیل نویسنده سریال هستند، پاسخ داد: داستان و ماجرای سریال ایلدا و اسامی تمامی شخصیت های این سریال کاملا تخیل نویسنده این سریال است ولی نکته ای که وجود دارد این است که قصه به دعوا، اختلاف و نزاع دو ایل از ایلات مرزنشین ایران و عراق برمی گردد که با آغاز جنگ تحمیلی ما با عراق، این دو ایل تمامی اختلافات خود را کنار گذاشته و با وحدتی که بین آن ها بوجود می آید، در برابر دشمن مشترک خود تا پای جان به مقابله می ایستند.

عکسی از سریال ایلدا

شخصیت واقعی در سریال ایلدا

سبط احمدی در ادامه گفت: طبیعی است که در جریان جنگ نابرابر ما با عراق، به خصوص در روزهای نخستین این جنگ، این مردمان شجاع و جسور ایلیاتی بودند که در کنار ارتش به مقابله با دشمن این مرز و بوم ایستادند و جان خود را نثار کردند و قاعدتا بعضی از شخصیت های حاضر در سریال، مابه ازای واقعی دارند و در دل این جنگ مردان و زنانی باغیرت از مردمان ایل نشین، حضوری جانانه در این پیکار داشته اند.

 

به عنوان مثال جریان داستان ایلدا در نقطه صفر مرزی می گذرد و در آنجا یک پاسگاهی از ارتش وجود دارد که نقش رئیس آن پاسگاه را «جعفر دهقان» بازی می کند. با مطالعاتی که خود بنده داشته ام، در آن زمان همچین شخصیتی در چنین جایگاهی وجود داشته که با رشادت ها و از خودگذشتگی های خود در طول جنگ، توانسته به درجات نظامی بالا در ارتش برسد و خدمات ارزنده ای به این مرز و بوم داشته است که ما سعی کردیم گوشه ای از این دلیری ها را در «ایلدا» نشان دهیم.

 

رشادت‌های مردمان ایل نشین

او ادامه داد: نکته ای که برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود نیز به آن اشاره کردند، پرداختن به آدم ها و مردمان عادی است که در زمان جنگ، بدون هیچ ادعایی دست از خانه و خانواده خود کشیدند و به میدان های جنگ آمده و چه رشادت هایی از خود به یادگار گذاشتند. نشان دادن حضور شجاعانه مردمانی ایل نشینی که همواره در صف اول مرزبانی از کشور بودند، برای نخستین بار در یک سریال «الف» تلویزیون دارد به تصویر کشیده می شود. مردمانی ساده و باصفا و غیور که نشان دادن شجاعت هایشان در قاب تلویزیون خالی بود و ما وظیفه خود دیدیدم که در «ایلدا» گوشه ای از این دلاوری ها را به تصویر کشیم.

 

منبع: راه دانا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.