2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
مهوش افشارپناه بازیگر نقش دایه در  سریال بوم و بانو: دایه شخصیتی تاثیرگذار است

مهوش افشارپناه بازیگر نقش دایه در سریال بوم و بانو: دایه شخصیتی تاثیرگذار است

مهوش افشارپناه درباره بازی در سریال بوم و بانو و نقش دایه حرف‌های خواندنی زده است.

دوات آنلاین -مهوش افشارپناه بازیگر قدیمی و توانای سینما و تلویزیون که در سریال بوم و بانو نقش دایه را بازی کرده می‌گوید این شخصیت در سریال تاثیرگذار است. افشارپناه  بعد از این‌که در سال 1352 در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شد کار حرفه‌ای تصویری را با فیلم سینمایی«خانه در انتظار» به کارگردانی منوچهر عسگری‌نسب شروع کرد. پیش از این از او سریال‌های «مش خیرالله و صندوقچه اسرار»، «این خانه دور است»، «کلانتر»، «تصمیم نهایی» و «قفسی برای پرواز» و فیلم‌های سینمایی از جمله «لنگرگاه»، «زیربام‌های شهر»، «به خاطر هانیه» و «ترومای سرخ» را دیده بودیم. او در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره نقش‌اش در سریال بوم و بانو گفته است.

 

نقش دایه در سریال بوم بانو؛ ساده اما پیچیده

افشارپناه گفت: کار کردن با آقای سلطانی که یک کارگردان خوب و با اخلاق هستند، برای من یک فرصت بود. معمولاً عوامل فنی‌ای و پشت صحنه‌ای که با ایشان کار می‌کنند عمدتاً ثابت هستند و در کارهای قبلی هم او را همراهی کرده‌اند. علاوه براین، فضا و شرایطی که آقای سلطانی فراهم کرد باعث شد تا افراد گروه احساس آرامش کنند.

 

او ادامه داد: گروه تولید بوم و بانو چه دوستان بازیگر و چه عوامل پشت صحنه همه خوب بودند و فضای صمیمانه‌ای داشتیم. با این‌که کار طولانی شد و بخشی از آن هم به دوران کرونا خورد، اما با همه این سختی‌ها کار به‌موقع و باکیفیت جمع شد.

 

وی افزود: نقش دایه در عین سادگی پیچیدگی‌های خاص خودش را داشت، اما در فیلمنامه همه چیز مشخص بود.از دیالوگ‌ها و ارتباط این شخصیت با سایر شخصیت‌های داستان به یک کلیت رسیدم. البته در زمان تصویربرداری هم در تعامل با کارگردان مواردی کم و زیاد و اصلاح شد تا به نتیجه نهایی رسیدیم.

مهوش افشارپناه بازیگر نقش دایه در سریال بوم و بانو

دایه در برابر تیمسار افشار

بازیگر سریال بوم و بانو تصریح کرد: با این حال در مجموع آنچه از شخصیت دایه می‌بینیم نسبت به فیلمنامه تغییر عمده و اساسی نداشته است و همان چیزی است که در صحبت‌های اولیه با آقای سلطانی داشتیم.

 

بیشتر بخوانید: نگاهی به سریال بوم و بانو؛ برش‌های واقعی از تاریخ معاصر کشور

 

افشارپناه اظهار کرد: نقش دایه شاید جزو سه چهار شخصیت داستان نباشد، اما در جریان داستان «بوم و بانو» یک وزنه و تأثیرگذار است. این شخصیت دارای ویژگی است که او در مقابل تیمسار (مسعود رایگان) و نظم حاکم سیاسی آن روزگار تعریف می‌شود. به هر حال نقشی است که جای کار و بازی دارد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از دلایل کم‌کاری من در سال‌های اخیر همین موضوع است. درست است که گاهی خودم شرایط کار نداشتم، اما گاهی هم پیشنهاداتی که می‌شده خوب نبوده است و جای کار نداشته‌اند، اما دایه این‌گونه نبود؛ او به نوعی نماینده سنت و هویت ایرانی محسوب می‌شود و درعین حال مهربانی مادرانه‌ای دارد.

 

افشارپناه در باره سابقه همکاری خود با بازیگران «بوم بو بانو» در کارهای قبلی خود نیز گفت: پیش از این با هیچ‌یک از بازیگران این مجموعه تلویزیونی همبازی نبودم البته در دو کار متفاوت آقایان کاوه خداشناس و شهروز ابراهیمی نقش پسر من را ایفا می‌کردند یا با آقای بهنام تشکر در دوره‌ای روی صحنه تئاتر کار می‌کردم.

 

بازیگر سریال «بوم و بانو» درباره کارهای بعدی خود نیز گفت: باتوجه به شرایط کرونا و نامعلوم‌بودن اجراها فعلاً برنامه‌ای برای تئاتر ندارم. یک دو پیشنهاد سینمایی دارم که در مرحله مطالعه فیلمنامه است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.