2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه طور جای سوختگی اتو را روی پارچه و لباس از بین ببریم

چه طور جای سوختگی اتو را روی پارچه و لباس از بین ببریم

اگر موقع اتو کشیدن پارچه شما سوخت کافی است ترفندهایی را که در این مطلب آمده است رعایت کنید تا جای سوختگی پاک شود.

دوات آنلاین -همیشه امکان برطرف کردن لکه‌های سوختگی از روی لباس وجود ندارد اما برای سوختگی‌های خفیف(به خصوص روی پارچه‌هایی مثل پنبه یا کتان) روش‌هایی هست. برای پاک کردن لکه سوختگی با اتو، دو راهکار ساده و قابل اجرا را معرفی می‌‌کنیم و در ادامه چند توصیه طلایی هم در همین باره خواهیم داشت.

 

شستن پارچه با آب لیموی تازه

برای شروع، سعی کنید آب لیموی تازه را روی لباس خود بریزید تا لکه سوختگی را خیس کنید. لباس را در یک ظرف آب داغ بگذارید و اجازه دهید به مدت 15 تا 30 دقیقه در داخل ظرف باقی بماند. سپس لباس را از ظرف بیرون بیاورید و مانند حالت عادی خشک کنید. برای بی‌خطر بودن، این روش را برای پارچه‌‌‌هایی که قابلیت استفاده از سفید کننده را ندارند، مانند ابریشم یا پشم، امتحان نکنید. اگرچه آب لیمو در مقایسه با سفیدکننده بسیار ملایم است اما برخی منابع گزارش می‌‌‌دهند که می‌‌‌تواند صدمات جزئی به این نوع پارچه‌‌‌ها وارد کند.

با جای سوختگی اتو چه کنیم

پارچه را با سرکه سفید بشویید

یک ترفند دیگر برای از بین بردن لکه سوختگی روی لباس، خیس کردن یک اسفنج یا دستمال در سرکه سفید و مالش دادن آن روی لکه سوختگی است. اجازه دهید تا پارچه به مدت 10 تا 15 دقیقه با سرکه مرطوب شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. به شکل عادی پارچه را خشک کنید.

 

تنها از سرکه سفید برای این منظور استفاده کنید هرگز از انواع سرکه برای این کار استفاده نکنید زیرا این سرکه‌‌‌ها می‌‌‌توانند باعث ایجاد لکه‌‌‌های جدید روی لباس شوند که پاک کردن آن‌‌‌ها دشوار است.

اثر سوختگی اتو را چه طور از بین ببریم

بعد از ایجاد لکه سوختگی چه کنیم؟

به سرعت عمل کنید: مانند بسیاری از انواع متداول لکه‌های پارچه، پاک کردن لکه‌های سوختگی با اتو وقتی فورا بعد از اتفاق افتادن انجام شود، تاثیرگذارترین حالت خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: لکه روی دیوار را چه طور پاک و تمیز کنیم

 

پارچه را در آب گرم بشویید: برای آماده کردن پارچه یا لباس، فورا آن را در زیر آب بگیرید. این کار به دو منظور انجام می شود. ابتدا، پارچه را آماده می کند تا ماده شوینده لباس شویی را که در مرحله بعد برای برطرف کردن لکه لباس استفاده می‌کنید، جذب کند. دوم این‌که هر گونه لکه‌های شل سوختگی را از بین می‌برد و نشان می دهد که در واقع شدت لکه سوختگی تا چه اندازه بد است.

 

ماده شوینده لباس شویی را روی لکه مالش دهید: با استفاده از انگشتان، مواد شوینده معمولی لباس را به آرامی روی لکه سوختگی مالش دهید. مواد شوینده مایع برای این کار بهترین هستند، زیرا می‌تواند بین الیاف محکم پارچه‌ای نفوذ کند تا لکه‌ها را در سطح میکروسکوپی برطرف کند. با وجود این، اگر ابتدا ماده شوینده پودری را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر نرمی تشکیل شود، برای این کار (و دیگر موارد پاک کردن لکه‌ها) می‌توانید از این مواد نیز استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: رفع بوی سوختگی برنج، خورشت و انواع غذاها با چند ترفند ساده

 

لباس را در آب با سفید کننده خیس کنید: اگر پارچه‌های لباس شما از موادی تشکیل شده که استفاده از سفید کننده برای آن بی‌خطر است، می‌توانید از قبل لباس را بیشتر آماده کنید و اجازه دهید تا حدود 15 دقیقه در محلول آب و سفیدکننده خیس شود.

 

بیشتر بخوانید: بوی بد‌‌‌‌ یخچال را چه طور از بین ببریم

 

پارچه را در ماشین لباس شویی قرار دهید: وقتی مراحل آماده سازی لباس خاتمه پیدا کرد، آن را در ماشین لباس شویی بگذارید و از دور طبیعی ماشین لباس شویی استفاده کنید.

 

لباس را در بیرون آویزان کنید تا با نور مستقیم خورشید خشک شود: پرتوهای نور خورشید برای کم رنگ‌تر کردن هر لکه‌ای و غیر قابل رویت شدن لکه‌ها از جمله لکه‌های سوختگی مناسب هستند. لباس خود را برای یک روز یا بیش از یک روز در مقابل نور آفتاب قرار ندهید. با گذشت زمان، نور خورشید می تواند به تدریج پارچه را ضعیف‌تر و آن را بیشتر مستعد آسیب کند و باعث می‌شود تا رنگ درخشان آن ناپدید شود.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.