2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آبشار ایگل کجا است و چگونه به آنجا برویم

آبشار ایگل کجا است و چگونه به آنجا برویم

اگر قصد دارید به سفر تفریحی یک روزه بروید البته به شرط این‌که ساکن تهران یا اطراف آن باشید آبشار ایگل یکی از بهترین مقاصد برای شما است.

دوات آنلاین -آبشار ایگل منطقه‌ای زیبا و دیدنی است که می‌تواند به عنوان مقصدی مناسب برای سفر یک روزه پایتخت نشینان محسوب شود. این آبشار در شمال شرق تهران و در نزدیکی روستای ایگل است.

آبشار ایگل چه دیدنی هایی دارد

آبشار ایگل دقیقا در کجا قرار دارد

این آبشار زیبا در دامنه شمالشرق قله توچال قرار دارد و از ارتفاع ۲۰۰۰ متری تا ۲۳۰۰ متری دارای باغات متعددی است و چشم انداز زیبایی از دامنه شمال توچال و همچنین گردنه لوپهنه دارآباد دارد.

 

در انتهای دره ایگل آبشار زیبایی نیز وجود دارد .

از تماشای آبشار ایگل لذت ببرید

آبشار ایگل در ارتفاع حدود ۲۲۰۰ متری قرار دارد . دامنه کوه های این منطقه مملو از ریواس ، تره کوهی و پونه است. در حوالی آبشار (۳۰۰ تا ۵۰۰ متری) قلوه سنگ هایی وجود دارد که در هنگام حرکت ممکن است جابه جا شوند و به افراد آسیب وارد نمایند.در ۱۰۰ متری آبشار نیز صخره های خطرناکی وجود دارد که برای عبور از آنها باید احتیاط کرد.

 

بیشتر بخوانید: روستای لالان کجا است و چگونه باید برویم

 

در سمت دیگر آبشار امکان صخره نوردی نیز وجود دارد که البته در این صورت برای بالا رفتن باید ازتجهیزات فنی استفاده کرد. از این طریق دسترسی به قله نیز با حدود یکساعت پیاده روی امکان پذیر است.

آبشار ایگل از چه مسیری در دسترس است

مسیر آبشار ایگل

برای دستیابی به آبشار ایگل از جاده لواسانات به سمت اوشان فشم و نرسیده به آهار جاده فرعی است که به روستای ایگل منتهی می شود، روستایی با چشم اندازی زیبا و مناسب جهت گردشگری.

 

بیشتر بخوانید: معرفی دریاچه‌های اطراف تهران برای سفر یک روزه

 

باید ماشینتان را بیرون روستا پارک کنید و پیاده روی حدود ۲ ساعت در مسیری نسبتا هموار و کم شیب لازم است و در مسیر رودخانه به سمت ارتفاعات بروید.

 

اگر مجبور به پارک خودرویتان در روستا باشید، متوجه کمبود جا می‌شوید. راه‌ها روستایی و بسیار باریک است و هیچ‌ پارکینگی نیز وجود ندارد. این امر علاوه‌بر این‌که گردشگران را دچار مشکل می‌کند، برای اهالی نیز دردسرآفرین است. چند جا در طول مسیر یادداشت‌هایی می‌بینید که تذکر داده، جلوتر نروید، جای پارک نیست.

 

اگر برای شب ماندن برنامه ای ندارید حتما دو ساعت قبل از غروب برای برگشت اقدام کنید، چراکه پیدا کردن مسیر برگشت در شب کار دشواری خواهد بود.

آبشار ایگل در تمام فصل های سال تماشایی است

چه فصلی به تماشای آبشار ایگل برویم

آبشار ایگل، آبشاری است که مختص به فصل خاصی نبوده و در هر فصلی زیبایی مخصوص به خود را دارد.

 

این آبشار در تمامی فصل‌ها دیدنی‌ است.از دیگر مزایای این آبشار، ریخته شدن آب آن به زمین های کشاورزی و آبیاری آن ها است.اگر به آبشارهای یخی علاقه دارید، حتما برای تماشای این آبشار ، فصل زمستان را انتخاب کنید و علاوه بر آن از تماشای قندیل های یخی لذت ببرید.

 

منابع: سیری در ایران- بیتوته- باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.