2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
توپ پر استقلال در آسیا

توپ پر استقلال در آسیا

علی موسوی: این تیم همان تیم هفته‌های اول فصل است ولی آمپول روحیه به تیم تزریق شده و نوع تمرینات تغییرات فنی خوبی ایجاد کرده است.

دوات آنلاین -آنهایی که دوران بازی فرهاد مجیدی برای استقلال را به یاد دارند حتما زوج طلایی او و علی موسوی را هم به خاطر می‌آورند. همان زوج طلایی که گل‌های امتیازآوری برای استقلال زد و شاید یکی از بهترین و خطرناک‌ترین خط حمله‌های تاریخ استقلال محسوب شود. حالا بازی‌های خوب استقلال در لیگ قهرمانان و عملکرد خط حمله تیم فرهاد مجیدی ما را بر آن داشت تا زوج طلایی فرهاد در سال‌های دور را پای میز گفت‏وگو بنشانیم. گفت‌وگوی روزنامه فرهیختگان با علی موسوی را در ادامه می‌خوانید.

 

*استقلال را در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چطور دیدید؟

استقلال از وقتی وارد این تورنمنت شد با توپ پر شروع کرد و استارت اولیه‌اش با روحیه بود. 5 گل اتفاق خوبی برای استقلال بود. بازی دوم نیز نشأت‌گرفته از بازی اول بود و اگر استقلال با همین فرمان پیش برود، بازی‌های بهتری از آنها خواهیم دید. امیدوارم با روحیه خوب این تیم و انگیزه‌ای که دارند در بازی با الدحیل نیز با امتیاز خارج شوند.

 

*در بازی دوم تیم بهتری از استقلال دیدیم؟

در بازی دوم از همان دقایق اول اتفاقات خوبی برای تیم استقلال رخ داد. اخراج بازیکن حریف و افت روحی این تیم باعث شد استقلال راه هموارتری داشته باشد. شاید اگر آن بازیکن اخراج نمی‌شد، الشرطه می‌توانست برای ما دردسرساز شود ولی خداراشکر تاکنون همه اتفاقات خوب برای این تیم رخ داده و نتایج عالی بوده است.

 

*ولی برخی بازیکنان تیم استقلال معتقد بودند اخراج بازیکن الشرطه کارشان را سخت کرد!

همه نظرات محترم است. البته بازیکنان می‌خواهند بگویند تلاش زیادی کردند ولی وقتی تیمی در این سطح از مسابقات در آن دقایق ابتدایی بازیکن از دست می‌دهد، از نظر روحی افت می‌کند و نمی‌تواند برنامه‌های تاکتیکی خود را اجرایی کند. قطعا این اخراج باعث شد تیم الشرطه دوندگی زیادی داشته باشد و در دقایق پایانی رمقی برای مبارزه نداشت. کاملا مشخص بود از این اخراج صدمه دیده‌اند.

 

*به نظر می‌رسید تغییرات در خط دفاعی اشتباهات خط دفاعی استقلال را بهبود بخشید؟

وقتی تیمی خوب بازی می‌کند نواقص به چشم نمی‌آید. تیمی که 5 گل زده، برنده است و کمتر مورد انتقاد قرار می‌گیرد. فشار و زهر تیم عراقی هم که با اخراج یکی از بازیکنانش گرفته شد، ازاین‌رو نمی‌توانیم بگوییم این ضعف برطرف شده است یا نه. از طرفی با توجه به اینکه الدحیل سخت‌ترین حریف استقلال است، می‌تواند ضعف‌های این تیم را مشخص کرده و ما را تحت‌فشار قرار دهد. این تیم از مدعیان صعود است. در نتیجه این رقابت برای ما تعیین‌کننده است و اطلاعات زیادی را به کادرفنی می‌دهد. در این بازی است که مربیان استقلال می‌توانند تیم‌شان را به‌خوبی محک بزنند.

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا می درخشد

تفاوت در لیگ برتر و قهرمانان

*دلیل عملکرد متفاوت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را نسبت به لیگ برتر در چه می‌دانید؟

در تیم‌های بزرگ دنیا و حتی ایران تغییرات کادر فنی شوک وارد می‌کند تا تیمی که به بن‌بست خورده از شرایط بد خارج شود. حضور فرهاد به استقلال شوک وارد کرد. شاید این مربی در چند مسابقه ابتدایی که در کنار استقلال بود، چندان از نظر فنی نظرها را جلب نکرد ولی امتیازات لازم را گرفت و دیدید که با گذشت زمان تیمش بهتر شد و نتیجه آن چیزی است که در لیگ قهرمانان می‌بینید. در آسیا استقلال هم روحیه خوبی داشت و هم از نظر فنی عالی کار کرد. از طرفی بازیکنان با دوندگی بی‌امان خود میل به موفقیت را نشان می‌دهند. مشخص است تیم فرهاد ذهن برنده دارد و این بازی که هریک از بازیکنان از خود نشان می‌دهند، بیانگر این است که مجیدی تفکر خوبی در ذهن بازیکنان ایجاد کرده و همین روحیه به او کمک خواهد کرد. اما بازی با الدحیل خیلی مهم است و توانایی استقلال را به‌خوبی به رخ می‌کشد. نتیجه این بازی و عملکرد استقلال در بازی با الدحیل نشان می‌دهد این تیم در لیگ قهرمانان تا کجا ادامه خواهد داد.

 

*فرهاد از قهرمانی آسیا صحبت می‌کند. شما فکر می‌کنید این خواسته محقق می‌شود؟

برای چنین صحبت‌هایی زود است ولی فکر می‌کنم این حرف‌ها را با هدف زده است. قطعا رقابت‌ها سخت است ولی فرهاد از این صحبت‌ها منظور دارد. او می‌خواهد روحیه تیم را بالا ببرد. البته امیدوارم و دوست دارم این اتفاق رخ دهد و ابتدا بین 4 تیم و درنهایت در فینال حضور پیدا کنند.

 

خط حمله استقلال

*با سابقه خوبی که در خط حمله استقلال داشتید، خط حمله فعلی را چطور می‌بینید؟

در این چند بازی اخیر مهاجمان استقلال مدافعان حریف را آزار دادند. امیدوارم این عملکرد مقطعی نبوده و در بازی‌های سخت هم ادامه داشته باشد. با این نوع بازی می‌توانند خود را بین‌المللی کنند. ما این مهاجمان را در دور قبل لیگ قهرمانان موفق ندیدیم ولی همان مهاجمان در این دور از بازی‌ها عملکرد حیرت‌آوری داشتند. بسیار باتجربه عمل می‌کنند و امیدوارم در بازی‌هایی که به پختگی آنها احتیاج داریم، تیر نهایی را روانه دروازه حریف کنند. در تمام تیم‌های موفق همیشه نفراتی حضور دارند که تیر خلاص را می‌زنند و سرمایه‌گذاری خوبی روی این بازیکنان می‌شود، چراکه این بازیکنان یک‌تنه نتیجه بازی را تغییر می‌دهند و نمونه‌اش را در فینال لیگ قهرمانان مقابل تیم پرسپولیس دیدیم. این مهاجمان نیز پتانسیل رسیدن به آن سطح را دارند. توقع می‌رود دیاباته گره از بازی‌های سخت را باز کند و قایدی هم برای هر دفاعی دردسرساز است. باید دید می‌توانند این عملکرد را در بازی‌های مهم و سخت نیز انجام دهند یا خیر.

 

*شوک مثبت تفکر برنده در استقلال از کجا می‌آید؟

این تیم همان تیم هفته‌های اول فصل است ولی آمپول روحیه به تیم تزریق شده و نوع تمرینات تغییرات فنی خوبی ایجاد کرده است. مشخص است که شیوه تمرینات باعث شده بازیکنان سرحال‌تر از قبل باشند. اختلاف بین اعضا وجود ندارد و این همدلی کار را به‌خوبی جلو می‌برد. لازم است که هدف‌ها یکی باشد و به نظر می‌رسد این اتفاق در استقلال رخ داده است. تیمی که روحیه خوبی داشته باشد حتی اگر نقص فنی هم داشته باشد، کار را به‌خوبی پیش می‌برد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.