2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جاهای دیدنی چمستان کجا است؛ از جنگل تا آب گرم + آدرس

جاهای دیدنی چمستان کجا است؛ از جنگل تا آب گرم + آدرس

اگر قصد دارید به چمستان سفر کنید این مطلب راهنمای خوبی برای شما است تا بتوانید به دیدن مناطق تماشایی آن بروید.

دوات آنلاین-چمستان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای استان مازندران است که طبیعتی بسیار زیبا و منحصر به فرد دارد؛ جنگل، آب گرم و ... همه و همه مناظری بدیع را به وجود آورده‌اند و می‌توانند برای شما سفری شاد و خوش را رقم بزنند.

مسیر رفتن به چمستان استان مازندران

چگونه به چمستان برویم

اگر پس از رسیدن به آمل، از سمت غرب حرکت کنید؛ به چمستان میرسید که جزو شهرهای نور محسوب شده و اولین شهر مرتبط با آمل است. این شهر در بین دو شهرستان بزرگ مازندران یعنی آمل و نور قرار گرفته که با دریای نور حدود ۱۲ کیلومتر و تا دریای محمودآباد تقریبا ۲۴ کیلومتر فاصله دارد. این شهر خود به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم میشود که بخش شمالی آن بیشتر جلگه ای است و غالبا شاهد زمینهای شالی و باغ خواهید بود و در بخش جنوبی؛ جنگلهای انبوه و ارتفاعات را از نزدیک میبینید که زیبایی مسحورکننده ای دارند.

 

چنانچه از سمت غرب تهران و غرب استان مازندران حرکت کردید، با عبور از جاده زیبای چالوس، به شهر چالوس رسیده و با گذر از شهرهای نوشهر، رویان و نور به چمستان میرسید که مناظر جنگلی و کوهپایه ای زیادی را در طی مسیر مشاهده میفرمائید. جاده های هراز و چالوس جزو جاده های استراتژیک شمال کشور محسوب میشوند چرا که با کوتاه کردن مسیر بین شهرهای شمالی با پایتخت کشور؛ دسترسی به امکانات را به آسانی فراهم نموده اند.

دریاچه الیمالات از دیدنی های چمستان

دریاچه سد الیمالات؛ از دیدنی‌های چمستان

مقصد سفر دریاچه سد الیمالات در 8 کیلومتری جاده نور به چمستان است. دریاچه‌ای زیبا در میان جنگلی سرسبز که برای رسیدن به آن باید به استان مازندران سفر کنید. پس از پشت سر گذاشتن جاده‌ای پر پیچ وخم همراه با مناظر زیبایی از طبیعت و با طی کردن مسیر 5 دقیقه‌ای، به دریاچه‌ای خواهید رسید که در نگاه اول همچون مادر جنگل را در آغوش خود گرفته‌است. اما پیشنهاد ما این است پس از چند دقیقه توقف در این مکان به سمت پایین دریاچه رفته تا با منظره‌ای زیبا‌تر رو‌به‌رو شوید. این مسیر با طی کردن چند پله سنگی به رودخانه‌ای ‌ختم می‌شود  که در فصول بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است.

 

اگر تمایل دارید وعده غذایی را در کنار این رودخانه میل کنید بهتر گزینه اسکان سنگ‌های کنار رودخانه است. صدای زیبایی که از دل طبیعت به گوش می‌رسد در کنار تصویر درختانی که در رود افتاده است، آرامشی دست نیافتنی را برای شما خلق خواهد کرد. البته بهتر است تا غروب آفتاب در منطقه حضور داشته تا  لذت این سفر را چند برابر کنید.

 

امکانات رفاهی دریاچه الیمالات

سد خاکی الیمالات دارای امکانات رفاهی از جمله مکان نصب چادر، آلاچیق، سوپر مارکت، رستوران و کافی شاپ، امکانات قایق ‌سواری، سوئیت برای اسکان شب و ماهیگیری می توانید اوقات فراغت خود را پر نمائید.

 

بیشتر بخوانید: سفر به جواهرده رامسر ؛ راهنمای کامل

 

سد خاکی الیمالات در هر فصل زیبایی خود را دارد اما بهار و پاییز به خاطر رنگ برگ ها و درختان فضای متفاوتی می یابد

 

لباس و کفش مناسب برای محیط جنگلی به همراه داشته باشید

 

علاقمندان به ماهیگری وسایل ماهیگیری و علاقمندان به عکاسی دوربین خود را فراموش نکنید

روستا و آب گرم لاویج از دیدنی های چمستان

در سفر به چمستان روستا و آب گرم لاویج را از یاد نبرید

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که باعث می‌شود ما شمارا به چمستان دعوت کنیم منطقه سرسبز و زیبای لاویج است که به داشتن آبگرم‌های معدنی معروف هست. این روستا در میان دره‌های جنگلی و سرسبز کوه‌های البرز واقع‌ شده است.

 

بیشتر بخوانید: دریاچه الندان کجای استان مازندران است

 

برای رسیدن به آب گرم لاویج باید از پارک جنگلی حیرت‌انگیز کشپل عبور کنید که پوشیده از درختان توسکا، افرا، انجیلی و ممرز است این پارک به حدی زیباست که یکی از جاذبه‌های استان مازندران نیز محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: روستای آلاشت کجا است و چه جاهای دیدنی دارد

 

آب گرم روستا لاویج پر از گوگرد و املاح معدنی است که خاصیت درمانی نیز دارد. اگر قصد اجاره ویلا در شمال را دارید تا در زمان سفر خود در کنار هم‌سفرانتان در آن اسکان داشته باشید می‌توانید یکی از ویلاهای اجاره‌ای چمستان را انتخاب کنید که هم از شلوغی مراکز شهرها دورباشید و هم با دریا و جنگل فاصله زیادی نداشته باشید.

پارک کشپل از مناطق دیدنی چمستان

حتما به پارک جنگلی کشپل بروید

در حوزه استان مازندران، شهرستان نور شهر چمستان درمسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصل 2.5 کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور- چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل‌های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده‌ است.

 

این عرصه به مساحت 7.21 هکتار است و از نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا- لرک وتوسکا- توسکا و بلوط - افرا، بلوط – ممرز – انجیلی و ممرز – انجیل است. نظر به اینکه از این محدوه بعنوان تفرجگاه در گذشته مورد استفاده واقع می‌شود و همچنین بخاطر وجود سنگ آهن در رودخانه این مسیر قدیما دارای کوره‌های ساچمه سازی بوده که هنوز هم بقایای آن موجود است در واقع وجود چشمه‌های با دبی خوب این امکان را برای استفاده فراهم کرده است.

 

منابع: سیری در ایران- عصر ایران- ایسنا-تسنیم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.