2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مرگ مرموز تاجر ایرانی در لندن

مرگ مرموز تاجر ایرانی در لندن

اولیای دم خواستار رسیدگی به این پرونده در تهران شده‌اند و می‌گویند این مرد به قتل رسیده است.

دوات آنلاین-تحقیقات پلیس درباره فوت مشکوک تاجر ایرانی که در جریان سرقت از خانه اش در لندن، پایتخت انگلستان به کام مرگ رفته در جریان است.

 

به نوشته روزنامه جوان چندی قبل به ماموران پلیس شهر لندن خبر رسید مرد 65 ساله ایرانی در خانه اش به طرز مشکوکی به کام مرگ رفته است.

 

بررسی های مأموران پلیس نشان داد چند روزی از مرگ مرد ایرانی گذشته و جسدش دچار فساد نعشی شده است.

 

 همچنین مشخص شد، وی که تاجر است هر از گاهی بین ایران و انگلستان رفت و آمد دارد و در لندن به تنهایی زندگی می کرده است تا اینکه چند روز قبل به طرز مرموزی فوت می کند.

 

سرقت مرموز

از سوی دیگر ماموران پلیس با بهم ریختگی وسایل خانه روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت سارق یا سارقانی بدون تخریب در که احتمال می رود، فرد یا افراد آشنایی باشند وارد خانه وی شده و پول و اموال قیمتی وی را سرقت کرده اند.

 

یکی از دوستان مرد تاجر که موضوع را به ماموران پلیس خبر داده بود، گفت: من از دوستان مرد فوت شده هستم و در همین نزدیکی هم ساکنم. ساعتی قبل یکی از اعضای خانواده‌اش از ایران با من تماس گرفت و گفت پدرشان به تلفن های آنها جواب نمی دهد و نگرانش هستند و به همین خاطر از من خواستند سری به خانه دوستم بزنم و خبری از او بگیرم. وقتی به در خانه اش آمدم او در را باز نکرد که متوجه بوی بدی از داخل خانه اش شدم و بعد با کمک آتش نشانی در را تخریب کردیم و داخل پذیرایی با جسد دوستم روبه رو شدیم.

 

شکایت قتل در دادسرای جنایی

همزمان با ادامه تحقیقات درباره مرگ مشکوک تاجر ایرانی از سوی پلیس شهر لندن یکی از فرزندان وی به دادسرای امور جنایی تهران آمد و از قتل پدرش به دست افراد ناشناس در لندن شکایت کرد و از باز پرس جنایی خواست پرونده قتل پدرش را در تهران پیگیری کند.

 

وی گفت: پدرم تاجر و بازرگان است و از دوران جوانی در این حرفه فعالیت داشت. او همیشه برای معامله، صادرات و واردات به کشورهای اروپایی رفت و آمد می کرد و بیشتر زمان ها در سفر بود. از آنجایی که بیشترین معاملاتش را با لندن انجام می داد، اقامت کشور انگلیس را داشت و زمانی هم که برای معامله به انگلیس می‌رفت در خانه خودش در شهر لندن می‌ماند. مدتی قبل پدرم پس از چند روز سفر کاری به کشورهای اروپایی به ایران آمد تا اینکه متوجه شدیم با فردی در لندن درباره یک معامله حرف می زند و بعد هم بلیت لندن گرفت و راهی کشور انگلیس شد و قرار بود در این سفر کاری مدتی در آنجا بماند.

 

وی ادامه داد: معمولا ما هر چند روز یکبار با پدرم به صورت تلفنی یا از طریق فضای مجازی ارتباط داشتیم و از حال هم باخبر بودیم تا اینکه پس از چند روز ناگهان تلفن همراهش خاموش شد و خودش هم به ما تلفنی نمی زد. در حالی که نگرانش بودیم با یکی از دوستانش که در نزدیکی خانه پدرم در لندن زندگی می کرد، تماس گرفتیم و از او خواستیم به خانه پدرم برود و خبری از او به ما بدهد که ساعتی بعد با ما تماس گرفت و گفت پدرم فوت کرده است. پس از این حادثه یکی از بستگان نزدیکمان برای بررسی موضوع راهی انگلیس شد که آنجا ماموران پلیس اعلام کرده بودند با توجه به فساد نعشی جسد به صورت قطعی نمی توان علت مرگ را تشخیص داد و در نهایت هم اعلام کردند که پدرم سکته کرده است. اما طبق بررسی ها و گزارش پلیس از خانه پدرم سرقت شده بود و سارق یا سارقان که به نظر می رسد افراد آشنایی هستند بدون درگیری و تخریب در وارد خانه می شوند و پس از قتل پدرم اموالش و تمامی یوروهایش را سرقت می کنند.

 

انتقال جسد به ایران

وی ادامه داد: از آنجایی که ما مطمئن هستیم پدرم در جریان معامله ای و سرقت اموالش به قتل رسیده است، تمامی مراحل قانونی انتقال جسد به ایران را انجام دادیم و پیکر پدرم را به تازگی به ایران منتقل کردیم و الان هم به دادسرای امور جنایی آمدیم تا پرونده قتل پدرم در ایران بررسی شود و خون او پایمال نشود.

 

با طرح این شکایت پرونده مرگ مشکوک تاجر ایرانی به دستور بازپرس جنایی تشکیل شد و باز پرس دستور داد جسد مرد فوت شده برای انجام آزمایش های لازم و مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود.

 

همچنین بازپرس به ماموران اینترپل دستور داد با انجام مکاتبه با ماموران پلیس لندن جزئیات این پرونده را همراه با تحقیقات میدانی و تخصصی برای بررسی به ایران ارسال کنند.

 

تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.