2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آبشار گزو کجا است و چگونه باید برویم

آبشار گزو کجا است و چگونه باید برویم

اگر راهی جنگل لفور شدید حتما از آبشار گزو هم دیدن کنید. با این آبشار در این مطلب بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین-آبشار گزو از آن جاهایی است که هر چه از زیبایی‌اش بگوییم کم است. اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید و از سویی برنامه‌ای برای سفر  به جنگل لفور دارید حتما سراغ این آبشار هم بروید.

چگونه به آبشار گزو برویم

مسیر آبشارگزو

ایرنا زندگی نوشت: از مسیر فیروزکوه به سمت قائم‌شهر که می‌روید، پهنه‌ای وسیع از زیبایی در مقابل چشمان شما گستره می‌شود. از زیباهای ورسک و پل باشکوه آن که سیرآب می‌شوید، تازه به ابتدای بهشت رسیده‌اید. در هر گوشه  از مسیر، بهشتی پنهان شده است که ندیدن هر یک از آنها، افسوسی بزرگ خواهد بود.

 

منطقه گزو یکی از همین مقاصد است که زیبایی‌هایش شما را شگفت زده خواهد کرد. در مسیر فیروزکوه، از پل سفید که عبور می‌کنید، باید راه آلاشت را در پیش بگیرید. بعد به جاده روستای کارمزد می‌رسید. از ابتدای جاده آلاشت تا روستای کارمزد حدود نیم ساعت در راه خواهید بود. همین زمان لازم است تا به امامزاده سه بزرگوار مشهور به گزو در منطقه برسید. تا امامزاده گزو حدود 40 کیلومتر راه دارید که باید آن را در مسیری خاکی سپری کنید.

 

بیشتر بخوانید: دره شیرز لرستان؛ چگونه برویم و چه دیدنی‌هایی دارد

 

اینجا مقصد آخر برای خودروهاست. خودرو خود را باید در نزدیکی امامزاده پارک کنید و باقی راه را پیاده بروید. در نزدیکی امامزاده امکاناتی برای استراحت، اقامت و خرید مایحتاج وجود دارد. مسیر دشوار نیست و با کمی حوصله، پوشیدن کفش کوهنوردی و همراه داشتن لباس مناسب، می‌توان بعد از حدود 45 دقیقه پیاده‌روی به آبشار زیبای گزو رسید. اما همراه داشتن جی پی اس از هر چیزی واجب‌تر است، حتی اگر بلد راه هم هستید یا جی پی اس همراه داشته بباشید یا از راهنمایی بومی کمک بگیرید.

آشبار گزو زیبایی منحصر به فردی دارد

گزو؛ آبشار 53 متری

لذت قدم زدن در جنگل‌های این منطقه قابل وصف نیست، در این طبیعت بکر تا چشم کار می‌کند درختان سرسبز، رودهای خروشان و آبشارهای روان است. از چند متری آبشار می‌توانید صدای آب را که از آبشار سرازیر می‌شود و به داخل حوضچه پایین آن می‌ریزد بشنوید.

 

بیشتر بخوانید: چرا و چگونه به روستای فیلبند سفر کنیم

 

آبشار گزو حدود 53 متر ارتفاع دارد و سرازیر شدن آب از این ارتفاع بر زمین، آن هم در فضای دایره‌ای شکل محصور شده با صخره‌ها، تصویری شگفت‌انگیز ایجاد می‌شود.

 

چه فصلی برای سفر به آبشار گزو مناسب است

عاشقان طبیعت خوب می‌دانند که منطقه شیرگاه، لفور، بهشتی است که دیدار از آن در هر فصلی لذت خاص خود را دارد. کسانی که قصد سفر به آبشار گزو را دارند باید بدانند با  توجه به هوای شرجی منطقه، بهار بهترین زمان برای عزیمت به آن است. فصل تابستان برای گرمادوستان بهترین انتخاب خواهد بود.

 

پاییز رنگی هم فرصت خوبی برای سفر به آبشار گزو است. در این فصل، جنگل با به تن کردن رختی رنگارنگ، حسابی جلوه‌گری می‌کند. فصل زمستان اما نمی‌تواند زمان خوبی برای جنگل‌نوردی باشد، سرمای هوا و خیسی زمین، سفر را برای شما دشوار خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.