2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
راهنمای سفر به دریاچه کوه گل؛ آدرس و دیدنی ها

راهنمای سفر به دریاچه کوه گل؛ آدرس و دیدنی ها

دریاچه کوه گل کجای شهرستان سی سخت است، چگونه باید بوریم و چه جاذبه های گردشگری دارد؟

دوات آنلاین -دریاچه کوه گل واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از جاهایی است که علاقه مندان به طبیعت گردی و کوهنوردی حتما باید بروند و از نزدیک آنجا را ببینند.

 

بهترین زمان برای سفر به دریاچه کوه گل اردیبهشت ماه است اما این منطقه همیشه زیبا و تماشایی است و در زمستان نیز دیدن ارتفاعات به برف نشسته بسیار جذاب است.

چگونه به دریاچه کوه گل سی سخت برویم

آدرس دریاچه کوه گل

فاصله یاسوج تا دریاچه کوه گل 44 کیلومتر است و این دریاچه در فاصله ۸ کیلومتری شرق شهرستان سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد و در دامنه کوه دنا واقع شده است. حتما می دانید دنا بلندترین کوه رشته زاگرس است و آن را با عنوان پایتخت طبیعت ایران می شناسند.

 

برای رفتن به دریاچه کوه گل دو مسیر وجود دارد. یکی از شهر سمیرم در استان اصفهان و دیگری هم از یاسوج. آدرس سرراست این دریاچه زیبا این طور است که وقتی وارد استان کهگیلوبه و بویراحمد شدید به سمت شهر سی سخت بروید. از آنجا به ارتفاعاتی نزیک به کوه دنا می‌رسید و دریاچه کوه گل را می بینید.

دریاچه کوه گل چه دیدنی هایی دارد

دیدنی های دریاچه کوه گل در سی سخت

به نوشته ایسنا منطقه دریاچه کوه گل سی سخت از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ تشکیل شده است و در کنار آن، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که بسیار زیبا است.

 

بیشتر بخوانید: دیدنی های باغ چشمه بلقیس چرام

 

وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه های دیگر در این مکان است. در کوه گل سی سخت سوئیت‌ها، کمپینگ، اردوگاه، سکو و آلاچیق هایی احداث و اصلاح جاده دسترسی این منطقه در حال انجام است.

 

جاذبه های دیگر سی سخت

به نوشته الی گشت طبیعت سی سخت تعداد زیادی چشمه را هم شامل می شود چشمه هایی مثل چشمه میشی که بزرگ ترین و پر آب ترین چمشه این شهر است، در جایی به نام گردنه بیژن قرار دارد. چشمه سرد هم از دیگر چشمه های آن است که در همان منطقه ی کوه گل قرار دارد. طوف هم چشمه دیگری است که در مسیر قله دنا قرار دارد و در هر زمان از سال آب بسیار خنکی دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.