2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
سید جلال حسینی؛ 39 ساله تمام نشدنی

سید جلال حسینی؛ 39 ساله تمام نشدنی

زلاتان تنها 4 ماه و 3 روز از سید جلال بزرگتر است. مهاجمی که در 17 بازی از این فصل سری A، کوپا ایتالیا (جام حذفی) و جام اروپا 16 گل به ثمر رسانده تا بسیاری او را تمام نشدنی توصیف کنند.

دوات آنلاین -پرسپولیس در حالی در هفته چهاردهم مقابل تراکتور به پیروزی رسید که تک‌ گل بازی را سید جلال حسینی به ثمر رساند. بازیکنی که متولد 14 بهمن 1360 در بندر انزلی است و با عبور از 39 سالگی، حالا یک هفته‌ای است وارد دنیای 40 سالگی شده؛ سنی که معمولاً فوتبالیست‌ها دیگر در آن به‌طور حرفه‌ای فوتبال بازی نمی‌کنند و مسیر مربیگری را در پیش می‌گیرند اما کاپیتان سرخپوشان پایتخت، همچنان و با صلابت در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان می‌رود و می‌درخشد.

 

سید جلال و زلاتان ابراهیموویچ

روزنامه ایران نوشت: شاید از نظر سن و سال، بتوان سید جلال را با زلاتان ابراهیموویچ مقایسه کرد؛ ستاره کهنه‌کار و سوئدی میلان که متولد 3 اکتبر 1981 است که به تاریخ شمسی 11 مهر 1360 می‌شود.

 

زلاتان تنها 4 ماه و 3 روز از سید جلال بزرگتر است. مهاجمی که در 17 بازی از این فصل سری A، کوپا ایتالیا (جام حذفی) و جام اروپا 16 گل به ثمر رسانده تا بسیاری او را تمام نشدنی توصیف کنند و می‌توان گفت حسینی هم  در پستی متفاوت با ایبرا و در ابعادی کوچکتر، مسیری همگام با او را طی می‌کند. این در شرایطی است که پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده و کمبود مدافع در پرسپولیس، حسینی و محمد حسین کنعانی‌زادگان به‌طور مداوم در ترکیب قرمزها به میدان رفتند که مصدومیت این دو بازیکن را هم در پی داشت ولی سید جلال پس از غیبت در بازی با آلومینیوم، با وجود خوب نشدن کامل در ترکیب این تیم مقابل ماشین‌سازی و تراکتور به میدان رفت و گلی 3 امتیازی را هم به ثمر رساند.

 

گلی که پس از گل به شهرخودرو در هفته چهارم، دومین گل او در لیگ بیستم به شمار می‌رود. گلی که سیدجلال به تراکتور زد، هشتمین گل او برای پرسپولیس در طول مدت بازی‌های او در این تیم بوده است. او در 163 بازی لیگ برتر 6 گل و در 32 بازی لیگ قهرمانان آسیا 2 گل برای قرمزها به ثمر رسانده است.

 

گلزنی های مدافع شماره 4

پرسپولیس با گلزنی مدافع شماره 4 خود، 7 پیروزی به دست آورده و تنها گلش در برابر استقلال (دربی 85 بازی برگشت لیگ شانزدهم که با برتری 3-2 آبی‌پوشان به پایان رسید) برد را برای پرسپولیس به ارمغان نیاورده است.

 

اتفاق جالب دیگری که پس از بازی با تراکتور برای سیدجلال افتاد، این بود که او به رکورد 211 بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رسید و با تعداد بازی که علی علیپور برای قرمزها انجام داده بود، برابر شد.

 

حسینی حالا در رده نهم بازیکنانی که بیشترین بازی را برای پرسپولیس انجام داده‌اند قرار دارد و امروز از علیپور عبور می‌کند. او با 3 بازی دیگر از کریم باقری که 214 بازی برای پرسپولیس انجام داده، می‌گذرد و احتمالاً در این فصل به محمد مایلی ‌کهن که 218 بازی برای پرسپولیس انجام داد، می‌رسد.

 

در هر صورت، سید جلال بازیکنی است که در قواره‌های فوتبال ایران یک نعمت برای تیمی مثل پرسپولیس محسوب می‌شود که یحیی باید قدر او را بداند. ستاره‌ای که در چلچلی‌اش مربیان تیم‌های دیگر او را برای بازیکنان‌شان مثال می‌زنند و اگر دقیقه 90 هم به میدان بیاید، باانگیزه استارت می‌زند تا برای دقایقی هم که شده برای تیمش مؤثر باشد؛ یک کاپیتان واقعی.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.