2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
خانه خود را چگونه برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کنیم

خانه خود را چگونه برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کنیم

ضدعفونی کردن خانه به منظور مقابله با کرونا با تمیزکردن عادی خیلی فرق دارد و حتما باید نکاتی را که در این مطلب آمده است رعایت کنید.

دوات آنلاین-ویروس کرونا باعث شده همه ما مرتب به فکر ضدعفونی کردن خانه خود باشیم اما برخی‌ها این کار را درست انجام نمی‌دهند. ضد عفونی کردن خانه با تمیز کردن آن در شرایط عادی تفاوت‌های زیادی دارد. برای این‌که روش درست ضدعفونی را یاد بگیرید مطلب زیر را به نقل از ایسنا بخوانید:

مواد ضدعفونی کننده مناسب برای خانه کدام ها هستند

خانه را با چه موادی ضد عفونی کنیم

رای ضد عفونی کردن سطوح مختلف به انواع مختلفی از مواد ضد عفونی کننده نیاز دارید. پاک کننده‌های همه منظوره بر پایه الکل یا سفید کننده و فنیل هستند که در ضد عفونی کردن کف، پنجره‌ها و سطوح سخت به کار می‌روند. برای مبل‌ها، روکش‌های مبل و سایر اثاثیه یا لوازم داخلی به مواد شوینده احتیاج دارید.

برای ضدعفونی کردن اتاق ها چه کار کنیم

شیوه ضد عفونی کردن اتاق‌ها

کف‌ها باید با مایعات حاوی فنیل و ضد عفونی کننده تمیز شوند. می‌توانید ابتدا از دستگاه تمیز کننده کف مانند تی یا بخارشوی استفاده کرده و سپس با مواد ضد عفونی کننده دوباره کف‌ها را تمیز کنید.

 

تمام سطوح سخت را می‌توان با پاک کننده‌های سطحی چند منظوره که به راحتی در بازار موجود هستند تمیز کرد. اگر از سفید کننده استفاده می‌کنید، نسبت مناسب سفید کننده به آب تقریباً پنج میلی لیتر در یک لیتر آب است.

 

برای روکش مبل و سایر اثاثیه یا لوازم داخلی از مواد شوینده و آب گرم استفاده کنید. برای از بین بردن لکه‌ها می‌توانید کمی سرکه به آب اضافه کنید.

آشپزخانه را چگونه ضدعفونی کنیم

روش درست ضد عفونی کردن آشپزخانه

برای تمیز کردن کابینت‌ها، کف، سینک و سایر سطوح فلزی یا چوبی از مواد ضد عفونی کننده چند منظوره یا مخلوط صابون و آب استفاده کنید. سپس سطوح مذکور را با یک قاشق غذاخوری از سفید مخلوط شده در یک سطل آب پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید: روش درست شستن میوه و سبزیجات برای پیشگیری از کرونا

 

برای پاک کردن ظروف و سطوح دیگر که با مواد غذایی در تماس مستقیم هستند از مایع ظرفشویی استفاده کنید که خاصیت ضد جرم داشته باشد.

 

برای تمیز کردن میوه‌ها و سبزیجات آن‌ها را با آب جاری بشویید. از صابون برای شستشوی آن‌ها استفاده نکنید. می‌توانید از مایع ضد عفونی کننده مخصوص برای سبزیجات استفاده کنید. برای سبزیجات برگدار مانند کلم و کاهو دو یا سه برگ اول را دور انداخته و سپس از آن استفاده کنید.

حمام و سرویس بهداشتی را چه طور ضدعفونی کنیم

حمام و سرویس بهداشتی را چگونه ضدعفونی کنیم

برای ضد عفونی کف‌ها از پاک کننده‌های مخصوص حمام و دستشویی یا مواد شوینده حاوی فنیل استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه لباس‌ها خود را از ویروس کرونا پاک کنیم

 

سطوح دیگر مانند سینک دستشویی‌ و وان را با پاک کننده‌های چند منظوره و دستمال یا فرچه مخصوص تمیز کنید. سنگ دستشویی یا توالت فرنگی را تنها با ضد عفونی کننده‌های مخصوص توالت تمیز کنید.

 

فراموش نکنید که در شرایط شیوع کرونا ویروس علاوه بر شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، انجام دورکاری و حفظ قرنطینه، ضد عفونی کردن مداوم سطوح مختلف نیز از اهمیت زیادی برای حفظ سلامت افراد برخوردار است.

برای استفاده از مواد ضدعفونی کننده چه نکات احتیاطی را رعایت کنیم

نکات احتیاطی هنگام ضد عفونی کردن

علاوه بر شیوه صحیح ضد عفونی کردن باید از اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ضد عفونی کننده‌ها نیز مطلع بوده و آن‌ها را به خوبی رعایت کنید.

 

هنگام ضد عفونی کردن از دستکش، ماسک، چکمه و دستمال استفاده کنید.

 

ببینید: آموزش ساخت ماسک در خانه

 

درها و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا در جریان باشد و بوی مواد ضد عفونی کننده‌ را استنشاق نکنید.

 

مواظب باشید تا مواد ضد عفونی کننده با پوست شما تماس مستقیم نداشته باشند.

 

به هیچ عنوان هیچ گونه مواد ضد عفونی کننده یا شوینده را با یکدیگر مخلوط نکنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.