2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روش درست شستن میوه و سبزیجات برای پیشگیری از کرونا

روش درست شستن میوه و سبزیجات برای پیشگیری از کرونا

برای این‌که تا حد امکان از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید هنگام شستن میوه و سبزیجات اصول بهداشتی زیر را رعایت کنید.

دوات آنلاین-شستن میوه و سبزیجات برای پیشگیری از کرونا اهمیت زیادی دارد اما خیلی‌ها با این سوال مواجه هستند که این شست‌وشو چگونه باید باشد و آیا اصول و قواعد خاصی دارد؟ برای این‌که اطمینان حاصل کنید میوه و سبزیجاتی که مصرف می‌کنید سالم هستند کافی است روش‌های زیر را رعایت کنید:

 

- سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دوراز دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

 

- پس از آنکه دست‌هایتان را خوب شستشو دادید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضد عفونی کننده را درون سینک ظرفشویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضد عفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

 

در همین زمینه: چگونه در تاکسی از کرونا دور بمانیم

 

- با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

 

در همین زمینه: تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست

 

- به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرارندهید و در صورتی که پس از شستشو آنها را خرد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

 

- با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.