2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
قتل برادر به خاطر 800 هزار تومان

قتل برادر به خاطر 800 هزار تومان

متهم: برادرم در زندگی من دخالت می‌کرد و پول‌هایم را برمی‌داشت به همین خاطر او را کشتم.

دوات آنلاین-پسر جوان که در یک لحظه عصبانیت برادرش را با چاقو به قتل رسانده بود، در دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفت. پدر و مادر متهم، دو سال او را بلاتکلیف گذاشته؛ نه او را می‌بخشند و نه مجازت می‌کنند.

 

به گزارش روزنامه جام‌جم، سعید 26 ساله متهم است سال 97 در جریان درگیری با برادرش او را با ضربه‌های چاقو کشت. متهم بعد از قتل دستگیر شد و در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: برادرم در زندگی من دخالت می‌کرد و پول‌هایم را برمی‌داشت به همین خاطر او را کشتم.

 

با گذشت دو سال از این قتل، پدر و مادر مقتول در دادسرا حاضر نشده و باعث بلاتکلیفی پسرشان در زندان شدند. آنها نه حاضر به بخشش پسرشان بودند نه او را مجازات می‌کردند. به همین خاطر معاون اول قوه قضائیه برای رسیدگی به این پرونده از طرف اولیای دم درخواست دیه را مطرح کرد و به این ترتیب پرونده برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت.

 

متهم در دفاع از خود گفت: از بچگی کار می‌کردم و خرج خودم و خانواده‌ام را می‌دادم، اما برادرم تنبل بود و کار نمی‌کرد. از او خواستم حالا که کار نمی‌کند، درس بخواند اما بعد از مدتی متوجه شدم معتاد شده است. برای تامین پول موادمخدرش ما را اذیت می‌کرد و چندبار از من پول گرفت اما پس نداد. رفتارهایش باعث شد، من خانه‌ای اجاره کرده و جدا از خانواده‌ام زندگی کنم اما او دست‌بردار نبود و یک‌بار به خانه‌ام آمد و 800 هزار تومان پولی را که در خانه مخفی کرده بودم، برداشت. چندبار از پدرم خواستم با او صحبت کند تا از این رفتارش دست بردارد، اما فایده نداشت. روز حادثه با هم درگیر شده و با عصبانیت ضربه‌ای به سینه او زدم که باعث مرگش شد. از این کار پشیمانم و از دادگاه درخواست بخشش دارم. چند بار با خانه‌مان تماس گرفتم اما پدر و مادرم جواب تلفن را نمی‌دهند؛ فقط یک‌بار مادرم جواب داد و گفت بخشیدمت.

 

پس از دفاعیات متهم به قتل ، قضات دادگاه برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.