2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
همدستی زن و شوهر برای جنایت خانوادگی

همدستی زن و شوهر برای جنایت خانوادگی

مرد جوان با همدستی همسرش برادر خود را به دلیل اختلافات خانوادگی و مالی به قتل رساند.

دوات آنلاین -پرونده مرد جوان که متهم است با همدستی همسرش، برادر خود را به قتل رسانده‌است در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود.

 

به نوشته روزنامه جوان، سال گذشته مأموران پلیس ورامین از قتل مردی در یک منزل مسکونی باخبر و راهی محل شدند. مأموران پلیس با جسد مردی ۳۸‌ساله به نام نوید مواجه شدند که با ضربات چاقو کشته شده‌بود. جسد به دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شد.

 

اختلاف با برادر

روند تحقیقات نشان داد مقتول با برادرش از مدت‌ها قبل اختلاف خانوادگی داشته و چند بار هم درگیر شده‌اند. به این ترتیب مادر نوید مورد تحقیق قرار گرفت و در توضیح به مأموران گفت: «سال‌ها قبل شوهرم فوت کرد و من تنها شدم. فرزندان همگی ازدواج کرده‌ بودند و من هم به دلیل کهولت سن نمی‌توانستم پیگیر کارهایم باشم به همین خاطر به یکی از پسرانم به نام نوید وکالت دادم تا اختیار اموالم را داشته باشد و کارهایم را انجام دهد. پسر دیگرم ناصر وقتی این موضوع را فهمید کینه برادرش را به دل گرفت و همین بهانه اختلاف آن‌ها شدو حالا به او مشکوک هستم و احتمالاً او از سرنوشت برادرش باخبر باشد.»

 

با ثبت این توضیحات، ناصر بازداشت شد، اما جرمش را انکار کرد و گفت از سرنوشت برادرش اطلاعی ندارند. تلاش در این زمینه ادامه داشت تا اینکه ناصر در روند بازجویی‌ها به قتل با همدستی همسرش مهتاب اقرار کرد و گفت: «من و برادرم با هم اختلافی نداشتیم و رابطه خوبی داشتیم. اختلاف ما از زمانی شروع شد که فهمیدم مادرم به نوید وکالت داده است و او خانه و مغازه را به نام خودش کرده است. وقتی این موضوع را متوجه شدم با نوید صحبت کردم، اما او طفره می‌رفت و می‌گفت من اشتباه می‌کنم. خیلی پیگیر شدم تا کاملاً مطمئن شدم نوید از اعتماد مادرم سوءاستفاده کرده است و این موضوع واقعیت دارد.»

 

روز قتل

متهم ادامه داد: «خیانت برادرم از یک طرف و فشار‌های همسرم از طرف دیگر مرا اذیت می‌کرد. احساس سرخوردگی می‌کردم. این شد که دوباره تصمیم گرفتم با نوید صحبت کنم شاید بتوانم او را راضی کنم مغازه و خانه را به اسم مادرم برگرداند. با او تماس گرفتم و قرار شد به خانه‌اش برویم تا در این مورد با هم صحبت کنیم.»

 

متهم در خصوص قتل گفت: «آن روز همسرم اصرار کرد همراهم به خانه نوید بیاید. با هم به آنجا رفتیم و سر صحبت را باز کردیم. نوید با شنیدن حرف‌هایم گفت اشتباه می‌کنم و خانه و مغازه هنوز به اسم مادرمان است. به او گفتم برای اثبات حرف‌هایش سند خانه و مغازه را بیاورد، اما او طفره رفت و گفت سند پیش مادرم است. بالاخره این حرف‌ها به درگیری کشید و در آن درگیری نوید به ما گفت هر کاری کرده است با اجازه مادرم بوده و به ما ربطی ندارد. او گفت اجازه نداریم در کار‌های آن‌ها دخالت کنیم. با شنیدن این حرف عصبانی شدم و کنترلم را از دست دادم. همان موقع دست به چاقو شدم و چند ضربه به نوید زدیم و فرار کردیم.»

 

با اقرار‌های متهم همسر او نیز بازداشت شد و با تأیید توضیحات شوهرش، زوج جوان راهی زندان شدند.

 

پرونده با کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب زوج جوان به زودی بعد از تعیین شعبه در وقت رسیدگی مقابل هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه از خودشان دفاع خواهند کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.