2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
بزرگ‌ترین اشتباه‌های سلبریتی‌ها؛ از نیکی کریمی و گلزار تا مهدی پاکدل و مصطفی زمانی

بزرگ‌ترین اشتباه‌های سلبریتی‌ها؛ از نیکی کریمی و گلزار تا مهدی پاکدل و مصطفی زمانی

چهره‌های مطرح در طول زندگی حرفه‌ای خود کدام انتخاب اشتباه را داشتند؟

دوات آنلاین-لیلا حاتمی، محمدرضا گلزار، هدیه تهرانی، بهرام رادان، نیکی کریمی و تمام ستارگان دیروز و امروزی که معمولا نقش های اولفیلم ها را دارند و جوایز بسیاری را  هم از آن خود می کنند. در طول سالها فعالیت حرفه ای در عرصه سینما گاهی هم در نقش های اشتباهی قرار گرفته اند و خلاصه نتیجه کار مطلوب از آب در نیامده است. هرچند بازی ناموفق در چند نقش به هیچ وجه نگاه ها را به تمام بازی های خوب یک بازیگر عوض نمی کند، اما بخواهیم و نخواهیم در ذهن مان می ماند که فلان ستاره سینماهم بازی نه چندان مطلوبی در یک یا چند فیلم داشته است. در اینجا ممکن است این سوال پیش بیاید که مگر یک پروژه مسؤول انتخاب بازیگر ندارد؟ و مگر نه این که مسؤول انتخاب بازیگر است که نقش ها را به تناسب چهره، فیزیک، توانایی و به بازیگران محول می کند؟ واقعیت این است که چندان نباید گول این القاب و عناوین را خورد، چراکه در بسیاری از پروژه های سینمایی این تهیه کننده و صاحب اثر است که انتخاب بازیگر را انجام می دهد، آن هم بیشتر بر اساس چهره بودن یک بازیگر! چراکه به زعم بسیاری از صاحبان آثار، این چهره ها هستند که استقبال مردم را در گیشه به همراه می آورند و وجودشان در فیلم می تواند تضمینی باشد برای بازگشت سرمایه حتی جالب است این را هم بدانید که قبل از کرونا شایعات دامنه داری پیچیده بود که یکی از معیارهای مهم تهیه کنندگان پروژه های سینمایی و نمایشی دنبال کننده ها یا همان تعداد فالوئرهای بازیگران در فضاهای مجازی است.

 

با این منطق که بازیگرانی که در صفحات شخصی شان تعداد بیشتری فالوئر دارند پس حتما بیشتر دیده می شوند و بنابراین شانس بیشتری هم در گرفتن نقش دارند. حالا این که آن بازیگر چقدر شایسته آن نقش است و اصلا خود بازیگر با قبول یک نقش نامناسب چه لطمه ای به پیشینه کاری اش می زند، بماند چندی پیش خبری منتشر شد مبنی براینکه حسن فتحی برای سریال جدیدش جیرانه نقش ناصرالدین شاه رابه بهرام رادان سپرده و خب از آنجا که تصورات اغلب مردم از پادشاهان قدیم انسان هایی تنومند با اندامی قوی است انتخاب بهرام رادان برای این نقش انتخابی دور از واقعیت به نظر می رسید که البته هنوز نمی دانیم فتحی چه گریمی برای رادان در نظر دارد و شاید هم نتیجه کار درخشش رادان در این نقش باشد، اما به همین بهانه رفتیم سراغ بخشی از بدترین انتخاب بازیگران در سینمای ایران.

نیکی کریمی

نیکی کریمی بدترین انتخاب: «آذر»

این فیلم را محمد حمزه ای به تهیه کنندگی خود نیکی کریمی ساخته، قطعا هیچ اشکالی نداشت اگر نیکی کریمی می توانست با آن صورت و حرکات لاکچری گونه اش در نقش یک پیک موتوری زن، مشکلاتی را که جامعه بر قشر متوسط به خصوص زنان این طبقه تحمیل می کند، به تصویر بکشد، اما بازی خشک و خالی از احساس او نه تنها همدلی مخاطب را برنمی انگیزد، بلکه فیلم را هم به کسالت می کشاند، نیکی کریمی، در این نقش نتوانست در قامت یک زن قوی و مستقل ظاهر شود و آنچه مخاطب بیشتر از او در این فیلم می بیند، چهره زنی قربانی بود تا قهرمان.

حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد؛ بدترین انتخاب: «گشت ۲»

این فیلم در ادامه گشت ارشاد 1، سعی داشت با ایجاد موقعیت های خنده دار دل مخاطب را شاد کند، اما ماجرا به گونه ای دیگر رقم خورد. در ادامه سری اول این فیلم، حمید فرخ نژاد در نقش عباس و رفقای سابق اش از زندان آزاد می شوند و بعد از مدتی دوباره همان راه قبلی را ادامه می دهند، در این فیلم به نظر می رسد انتخاب فرخ نژاد برای بازی در نقش کله گنده لات ها هنوز جای کار بسیاری داشت، او برای بازی در این نقش بسیار احساساتی و حتی در جاهایی شق و رق و اخلاق مدار رفتار می کند.

مهدی پاکدل

مهدی پاکدل؛ بدترین انتخاب: چهارراه استانبول

نمونه های فراوانی می توان در ذهن ردیف کرد از بازیگرانی که نقش های کوتاه را چنان بی نقص و حرفه ای بازی کرده اند که در تاریخ سینما ثبت شده است. مهدی پاکدل اما، در نقش آتش نشان حادثه پلاسکو در فیلم «چهارراه استانبول» با گریمی سخت و متفاوت بسیار ضعیف و خارج از حد انتظار ظاهر شد. کافی است شما به سکانسی که از آتش خارج می شود و فریاد می زند، توجه کنید! به قدری اغراق شده این کار را انجام می دهد که مخاطب می ماند او یک هنرپیشه کاربلد است با یک بازیگر تازه کار؟

هانیه توسلی

هانیه توسلی؛ بدترین انتخاب: «عاشق»

این فیلم با اقتباس ضعیفی که از فیلم خوب آوای موسیقی به کارگردانی رابرت وایز داشت، قطعا نمی توانست تجربه چندان دلچسبی از آب درآید. هانیه توسلی که پس از بازی در فیلم های «شام آخر»، «شبهای روشن» و «کافه ستاره» به یکی از ستارگان سینما تبدیل شده بود با بازی در نقش دختری جیب برو دزد و لمپن مآب، در فیلم «عاشق» به کارگردانی افشین شرکت، دست به انتخاب نافرجامی زد که برای مخاطب بسیار آزاردهنده بود. تلاش توسلی در این فیلم برای قوی به نظر رسیدن، به قدری سست و تصنعی از آب درآمد که تا مدتها درذهن سینمادوستان باقی ماند.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی؛ بدترین انتخاب: راز دشت تاران

۱۱ سال پیش هاتف علیمردانی و محمد لطفعلی بسیار کم تجربه بودند که تصمیم گرفتند دست به ساخت اولین انیمیشن- رئال سینمای ایران بزنند که البته خیلی جالب نشد. ترانه علیدوستی در نقش پزشک بیمارستان کودکان در این فیلم نمی تواند آن طور که باید و شاید کردار و رفتار، صدا و بیان، منطق و جاذبه ای را که یک پزشک در ارتباط با کودکان دارد به تصویر بکشد و آن طور که به نظر می رسد او اصلا مهارت بازی در نقش شخصیتی در داستانی فانتزی را ندارد.

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی؛ بدترین انتخاب: «قصه پریا»

جوان چشم آبی و رعنا و خوش سیمایی که نقش یوسف پیامبر را بازی کرد در فیلم قصه پریا در نقش شخصیتی مظلوم، قربانی و معتاد بازی کرد. مصطفی زمانی در نقش معتادی که بیشتر از همه خودش در زندگی ضربه خورده بسیار ضعیف عمل کرده است. زمانی در این فیلم باید سه چهار حس مختلف را از پی هم درمی آورد؛ شور و انرژی و عاشقی جوانی، عصبیت و خستگی ناشی از ناکامی و اعتیاد، استیصال و فروپاشی به دلیل غرق شدن در مواد و در نهایت بازگشتی آرام و پردرد به زندگی که تقریبا در تمام این موارد هم ناموفق و ناکارآمد بوده است.

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار؛ بدترین انتخاب: «زمانه»

۱۵تا۱۶ سال پیش تقریبا همه هواخواهش بودند. پوسترهایش را به در و دیوار اتاق هایشان می آویختند و اصلا خیلی از فیلمنامه نویس ها به اعتبار او و برای خود او نقش می نوشتند، اما او هیچ وقت نتوانست بازیگر فوق العاده ای باشد و شاید بتوان گفت بدترین بازی اش را در فیلم زمانه به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند انجام داد. او در این فیلم با آن گریم شیک و مجلسی اش نتوانست حس و حال یک جانباز معلول را بیان کند و البته کارنامه اش گواه آن است که او آدم تجربه گریم های سنگین نیست که به زیبایی اش پیش چشم مخاطب لطمه بزند.

پیریناز ایزد یار

پریناز ایزدیار؛ بدترین انتخاب: «این سیب هم برای تو»

پریناز ایزدیار که با ایفای نقش ارغوان در سریال زمانه به اوج شهرت رسید در ایفای نقش شایسته در فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند اشتباه بزرگی کرد. او در اینجا و در نقش دختری زرنگ و امروزی آنچنان تصنعی بازی کرد که با هیچ متر و معیاری به دل نمی نشیند. حتی معلوم نیست چه کسی در محاوره عادی و روزمره اش، اینچنین دیالوگ های ثقیلی را آن هم بالحنی محکم بیان می کند که او مرتب تاکید به تحکم بیشتری در ادای آنها دارد. بدتر از همه ژست های عاشقانه آبکی اوست که برای مخاطب بسیار نچسب است.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.