2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
سلبریتی های نخبه کنکور؛ از الناز شاکردوست تا محمدرضا گلزار

سلبریتی های نخبه کنکور؛ از الناز شاکردوست تا محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار، شهاب حسینی، زیبا کرمعلی، الناز شاکردوست، سروش جمشیدی و ساعد سهیلی از نخبه های کنکور بودند.

دوات آنلاین -بعضی افراد در کنکور، موفق به کسب رتبه‌های بسیار خوبی می‌شوند تا بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌شان به تحصیل ادامه بدهند. سلبریتی‌ ها هم جزو افرادی هستند که بعضی‌هایشان، نتایج خیره‌کننده و حتی تک رقمی کسب کردند. درست است که تنها راه موفقیت از کنکور نمی‌گذرد اما قبول‌شدن در دانشگاه و رشته مورد علاقه، کمک زیادی به پیمودن سریع‌تر این مسیر سخت و پرچالش برای دست‌یابی به اهداف خواهد کرد.

 

روزنامه خراسان نوشت: شاید برایتان جالب باشد که بدانید آدم‌های معروف، تحصیلات‌شان در چه حد است و با چه رتبه‌ای در کنکور پذیرفته شده و وارد دانشگاه شده‌اند؟ یا بعد از مقطع کارشناسی، در مقطع ارشد چه رتبه ای کسب کرده اند؟ از میان هنرمندان تحصیل‌کرده برخی از چهره‌ها رتبه برترهای کنکور بوده‌اند و با رتبه‌های عالی وارد دانشگاه شدند. در پرونده امروز زندگی‌سلام و در این لحظات که بسیاری از خانواده‌ها نگران نحوه تست‌زنی فرزندشان در جلسه کنکور هستند، به تعدادی از سلبریتی‌هایی که رتبه‌های برتر کنکور را کسب کردند، اشاره خواهیم کرد.

 

رتبه 8 ساعد سهیلی

ساعد فرزند سعید سهیلی، کارگردان سینماست. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام‌های سارا و صبا دارد که هر سه نفر در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارند اما ساعد، معروف‌ترین عضو خانواده سهیلی است. او متولد 30 بهمن 1366 در مشهد است. همسر او گلوریا هاردی اهل فرانسه است و تاکنون در چندین اثر از جمله سریال کیمیا نقش‌آفرینی داشته است. ساعد سهیلی فعالیت هنری خود را از سال 1380 با بازی در فیلم شب برهنه آغاز کرد. او نخستین بار توسط جواد عزتی کشف شد. معروف‌ترین فیلم‌هایی که او در آن‌ها نقش آفرینی کرده عبارتند از: گشت‌ارشاد 3، نهنگ آبی، لاتاری، 50 کیلو آلبالو، متروپل و ... . جالب است بدانید که او دانش آموخته کارشناسی گرافیک از دانشگاه آزاد است. ساعد سهیلی رتبه 8 رشته گرافیک از دانشگاه آزاد است، هرچند که از دانشگاه انصراف داد و به سربازی رفت.

 

بازیگر «یک روز بخصوص» و رتبه 2

افسانه کمالی انارکی، بازیگر فیلم یک روز بخصوص و سریال‌های تلویزیونی «سایه‌بان» و «سر دلبران» متولد سال 66 و یکی از رتبه برترهای کنکور بوده است. این هنرمند کشورمان در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر به دلیل حضور در فیلمی که با فرهاد اصلانی، اسعدیان، مصطفی زمانی و ... هم‌بازی بود، حضور داشت. او کارشناسی‌اش را در رشته زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی گرفت و سال 90 با رتبه 2 در رشته فیزیولوژی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرفته شد و به دلیل علاقه‌ای که به بازیگری داشت، بعد از به اتمام رساندن تحصیلات و دانشگاه به کلاس‌های بازیگری رفت و وارد دنیای هنر شد. جالب است بدانید او در سال 94 از طریق تست برای بازی در فیلم یک روز بخصوص توسط همایون اسعدیان انتخاب شد.

زیبا کرمعلی از موفق های کنکور بود

نقش‌ اول لاتاری و رتبه 8

بازیگر جوان سینما که با بازی در فیلم لاتاری به شهرت رسید، یکی از هنرمندان رتبه برتر کنکوری در میان اهالی سینماست. کرمعلی متولد 12 آذرماه 1375 در کرج است. او با نوشتن در نشریات مدرسه به هنر علاقه مند شد و تا سال سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک را دنبال کرد. این بازیگر جوان دیپلم خود را در رشته ریاضی فیزیک با معدل 18.95 گرفت. کرمعلی در دوران پیش دانشگاهی تغییر رشته داد و به هنرستان رفت. این بازیگر رتبه 8 کنکور سراسری در رشته هنر را به دست آورد و در رشته سینما دانشگاه هنر تهران پذیرفته شد و با معدل 19.75  دانش آموخته شد. او در گفت‌و‌گویی درباره این‌که رتبه 8 کنکور را کسب کرده، گفته: «البته قرار بود بهتر بشوم اما چون آخر کار کمی خسته شده بودم و شاید حتی بی‌انگیزه، از فضای درس خواندن فاصله گرفتم و نهایتا رتبه 8 شدم. البته از این نتیجه کاملاً راضی و خوشحالم». ماجرای انتخاب او برای بازی در فیلم لاتاری هم جالب است. سال 95 عوامل فیلم ماجرای نیمروز در یک همایش نقد و بررسی فیلم در دانشگاه هنر حضور پیدا کردند و با زیبا کرمعلی که عضو ادبی دانشگاه بود، آشنا شدند. از آن جا بود که محمد حسین مهدویان(کارگردان) او را برای بازی در فیلم «لاتاری» دعوت کرد. به این ترتیب در سال 96 برای بازی در این فیلم به عنوان نقش اول جلوی دوربین رفت.

 

آریا عظیمی‌نژاد با رتبه 85

شاید بعضی از ما با او در برنامه عصر جدید آشنا شده باشیم اما عظیمی‌نژاد سال‌هاست که در تعداد زیادی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی به عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده سه‌تار مشارکت داشته‌است. او برای کارهایش چند بار نامزد جایزه بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزه خانه سینما شده و در دو فصل نخست مسابقه تلویزیونی عصر جدید به عنوان داور حضور داشته‌است. یکی از آثار ماندگار او، تصنیف و قطعه «آمده‌ام ‌ای شاه پناهم بده» با عنوان «قطعه‌ای از بهشت» است که در وصف آقا امام رضا(ع) سروده و اجرا شده است. او کارنامه هنری و کاری درخشانی در زمینه موسیقی دارد و بسیاری از آهنگ‌هایش مورد توجه مردم قرار گرفته است. عظیمی نژاد که متولد سال 1352 است، یکی دیگر از هنرمندان رتبه‌های برتر کنکور کشورمان است. او در یکی از قسمت‌های «عصر جدید» به رتبه کنکور هنرش که 86 بود اشاره کرد: «من برای کسب دیپلم از ۱۳ درس یک درس را افتادم، اما در کنکور هنر رتبه‌ام ۸۶ شد.»

محمدرضا گلزار در نکور رتبه 5 را به دست آورد

رتبه 5 کنکور برای محمدرضا گلزار

یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین بازیگرهای ایرانی که به تازگی هم ماجرای ازدواجش سروصدای زیادی در فضای‌مجازی به راه انداخت، محمدرضا گلزار است. از او که پا به حرفه خوانندگی هم گذاشته، به عنوان یکی از دریافت‌کننده‌های بیشترین دستمزد در بین بازیگران نام برده می‌شود. گلزار در چند فیلم پرفروش ایرانی از جمله سلام بمبئی، آینه بغل، رحمان ۱۴۰۰ و ... حضور داشت و در تلویزیون هم مسابقه «برنده باش» با اجرای او یکی از برنامه‌های پربیننده و جذاب بود. این هنرمند کشورمان دیپلم اش را در رشته ریاضی فیزیک گرفت اما تغییر رشته داد و برای کنکور در رشته تجربی امتحان داد. او که یک بار در برنامه ماه عسل مهمان احسان علیخانی شد، درباره رتبه کنکورش گفت: «من نفر پنجم کنکور سراسری شدم، سه سال ریاضی خواندم و بعد رفتم رشته تجربی. در کنکور، درس‌های عربی و معارف را 100 درصد زدم و برای همین می‌رفتم آموزشگاه‌های کنکور درس می‌دادم.» گلزار رتبه 5 کنکور در رشته مهندسی مکانیک سیالات بوده است. جالب است بدانید که احسان علیخانی هم که میزبان او در این برنامه بود، جزو رتبه‌های زیر هزار کنکور بوده و سال 1379 با رتبه 770 در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران پذیرفته شده است.

 

سرمربی سابق تیم‌ ملی جوانان؛ نخبه کنکور

در بین فوتبالیست‌های معروف، فردی را پیدا نکردیم که رتبه تک رقمی کنکور را کسب کرده باشد، اما یکی از چهره‌های فوتبالی، رتبه ۳۵ آزمون سراسری را کسب کرده که زمان خودش مورد توجه قرار گرفت. این مربی ایرانی فوتبال، اکبر محمدی مربی بادانش و تحصیل‌کرده که سرمربی سابق تیم‌ملی جوانان و نوجوانان ایران هم بوده هم اکنون دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت ورزش از دانشگاه تربیت مدرس است. گفته می‌شود این رتبه در کنکور سراسری بین ورزشی‌ها و به خصوص فوتبالی‌ها کم نظیر و شاید به نوعی بی‌نظیر باشد. البته سال 1399، ماجرای شرکت سیاوش یزدانی در کنکور دکترا توجه رسانه‌ها را جلب کرد اما او در میان ۱۵۷۰ شرکت کننده در آزمون رشته امتحانی(مدیریت ورزشی - مدیریت بازاریابی در ورزش) رتبه ۱۵۳۷ را به دست آورد و در هیچ یک از دانشگاه‌های دولتی، آزاد،‌ غیرانتفاعی، خودگردان و ... پذیرفته نشد.

 

الناز شاکردوست رتبه 11 بود

«الناز شاکردوست» یکی دیگر از چهره‌هایی است که در کنکور رتبه عالی آورده است. او متولد ۱۳۶۳ است و  در دانشکده معماری دانشگاه تهران تحصیل و بازیگری را در تئاتر دنبال کرد. شاکردوست سال 1386 برای بازی در «باد در علفزار می‌پیچد»  نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد و برای بازی در «مبارک» جایزه بهترین بازیگر زن جشن حافظ را کسب کرد. شاکردوست در سال 97 برای بازی در شبی که ماه کامل شد، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. این بازیگر کشورمان دیپلم‌اش را با معدل 19.23 در رشته ریاضی فیزیک گرفت و با رتبه 11 در کنکور هنر و در رشته تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران پذیرفته شد. شاکردوست علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد.

شهاب حسینی از برترین های کنکور بود

شهاب حسینی؛ از برترین های کنکور

افتخارات شهاب حسینی، یکی، دوتا نیست. او سال 87 با بازی در فیلم «سوپر استار» جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد، خرس نقره‌ای به عنوان عضو گروه بازیگران از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» و سال 2016 جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به‌دلیل ایفای نقش در فیلم «فروشنده» کسب کرد. این هنرمند کشورمان دیپلم خود را در رشته علوم‌انسانی گرفت و سال 70 در کنکور سراسری در رشته روان‌شناسی پذیرفته شد اما به دلایلی انصراف داد و چهار سال بعد بار دیگر در کنکور هنر شرکت کرد و با رتبه 85 در رشته بازیگری در دانشگاه آزاد پذیرفته شد اما باز هم به دانشگاه نرفت. شهاب حسینی درباره کسب این رتبه گفته: «حافظه‌ام خوب بود و خواندن درس‌هایی که نیاز به حفظ کردن داشتند، برایم آسان بود. روزی 4-5 ساعت بیشتر درس نمی‌خواندم، البته کاملا مفید بود و می‌دانستم روی چه درس‌هایی باید تاکید بیشتری کنم. بعد از کنکور، مثل همه داوطلبان رفتم و روزنامه خریدم. چون از روز امتحان تا روز اعلام نتیجه‌ها به قبول شدن یا نشدنم فکر نمی‌کردم، خیلی مضطرب نبودم. هیجان و شور و شوق خانواده‌ام بیشتر از خودم بود.»

 

سروش جمشیدی با رتبه 9

هرچند او در سریال طنز «در حاشیه» و «متهم گریخت» هم بازی کرده بود اما در برنامه «دورهمی» ساخته «مهران مدیری» به یک کمدین شناخته‌شده تبدیل شد. سروش جمشیدی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، متولد ۲۰ اسفند ۱۳۵۸ در تهران است. او اصالتی یزدی دارد و پدرش هم از فعالان حرفه تئاتر بوده است. جمشیدی دانشجوی انصرافی رشته برق بوده است که در انتخاب اول خود یعنی رشته برق دانشگاه آزاد اسلامی یزد با رتبه ۹ کنکور پذیرفته می‌شود، یک ترم را با درس‌‌های عمومی طی می‌کند تا این‌که در ترم ۲ متوجه می‌شود که رشته فنی با روحیه او سازگار نیست و در نهایت با پاس کردن ۹۰ واحد و گرفتن فوق دیپلم دانشگاه را رها می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.