2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نیکی کریمی در سریال یاغی؛ خشن و انتقامجو

نیکی کریمی در سریال یاغی؛ خشن و انتقامجو

شیما در سریال یاغی یکی از متفاوت ترین نقش هایی است که نیکی کریمی تاکنون بازی کرده است.

دوات آنلاین -نیکی کریمی بازیگری است که تاکنون او را بیشتر در نقش هایی لااقل با ظاهر و نمودی مثبت دیده بودیم؛ نقش‌ های شیک و خوش تیپ اما او در قالب شیما در سریال یاغی کاملا متفاوت ظاهر شده است و حالا شاهد خشم و خشونت این بازیگر در برابر دوربین هستیم.

 

فیلم های ماندگار نیکی کریمی

نیکی کریم که متولد 19 آبان سال 1350 است از سال 68 با فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری وارد سینما شد اما همه ما یک سال بعد او را شناخیتم، وقتی که نقش مهین ناظری را در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی بازی کرد. او در این فیلم با ابوالفضل پورعرب که ستاره آن روزهای سینما بود همبازی شد و نام و چهره اش در خاطرها ماند.

 

کریمی از آن به بعد در فیلم های مطرح متعددی بازی کرد. 69 فیلم در کارنامه این بانوی هنرمند به ثبت رسیده که در میان آنها بازی در فیلم های داریوش مهرجویی و ابراهیم حاتمی کیا، یعنی فیلم های پری، سارا، بوی پیراهن یوسف و برج مینو بیش از همه در ذهن ها مانده است.

نیکی کریمی در سریال یاغی بازی خوبی داشته است

دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی آخرین فیلم نیکی کریمی تاکنون است و او چند سالی است که بیشتر به کارگردانی، تهیه کنندگی و ساخت مستند توجه دارد.

 

کریمی در این سالها بیشتر در نقش زنانی ظاهر شده که ظاهری شیک داشته اما در درون با مشکلاتی مواجه بوده اند. اکثر نقش های او به زنانی از طبقه متوسط و بالا مربوط می شود.

 

این هنرمند اگرچه در اکثر موارد انتخاب های خوبی داشته اما تجربه بازی در فیلم های ضعیف را نیز دارد. به ویژه بازی او در دو فیلم کمدی آقای هفت رنگ و دو خواهر که یکی از آنها کپی فیلمی ساخته شده در سالهای دور است و دیگری تقلیدی از یک فیلم خارجی، با فیلمنامه های ضعیف و داستان های سطحی.

 

نیکی کریمی در نمایش خانگی

دو سریال ممنوعه و آقازاده کارهای قبلی نیکی کریمی در نمایش خانگی هستند که باز هم او در نقش زنانی ظاهر شده که از رفاه برخوردارند و در واقع ویژگی های غافلگیرکننده در شخصیت شان دیده نمی شود و حتی از نظر گریم و ظاهر هم چندان متفاوت نیستند. با این حال او در هر دو سریال موفق بوده و هم نقش پروانه اسدزاده و هم تینا فاضلی مورد توجه قرار گرفته است.

نیکی کریمی در نقش شیما در سریال یاغی

شیما در سریال یاغی

شیما در سریال یاغی با تمام نقش های قبلی نیکی کریمی متفاوت است. شیما از ابتدا در داستان حضور ندارد و وقتی وارد می شود، فردی خشن و در عین حال پر رمز و راز است. او در هاله ای از ابهام قرار دارد. سال ها در خارج از کشور در زندان بوده و حالا برگشته تا تاوان زندگی تباه شده اش را از بهمن خان پس بگیرد. او همسر اول بهمن است و دوست سابق طلا مطلا.

 

شیما دست به آدم ربایی زده، برای اسیدپاشی تلاش کره و جاوید را به بازی گرفته است. او دیگر آن زن شیک پوش همیشگی نیست. چهره ای خشن دارد. ادبیاتش فرق کرده است. حالات چهره اش دگرگون شده و حس خشم و انتقام را به خوبی به بیننده القا می کند. کریمی در این نقش متفاوت بسیار موفق بوده و بازی خوبی داشته و نشان داده هنوز یک بازیگر تمام عیار است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/05/19
سریال یاغی خوب بود و خوب جلو رفت فقط تا وقتیکه نیکی کریمی پدیدار بشه. این نقش برای این شخصیت مناسب نیست . تنها نقطه ضعف سریال خضور همین شخص هست .

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.