2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اسپاگتی اسکواش چیست  و چطور درست کنیم

اسپاگتی اسکواش چیست و چطور درست کنیم

اسپاگتی اسکواش از نوعی کدو تهیه می شود که به صورت اسپاگتی رشته رشته می شود. این غذا کم کالری است و جزء دسته غذاهایی رژیمی است. طرز تهیه آن را در مطلب زیر بخوانید.

دوات آنلاین-اسپاگتی اسکواش غذایی است  کاملا رژیمی که ماده اصلی آن کدو اسکواش است. این غذا دارای کربوهیدارت بسیار پایین است و به راحتی می توانید آن را مانند اسپاگتی تهیه کرده ومیل کنید.

 

کدو اسکواش را می توانید به راحتی جایگزین اسپاگتی، سیب زمینی و سایر مواد نشاسته ای کنید. از آنجایی که کدو اسکواش بعد از پخته شدن رشته رشته می شود و به صورت ورمیشل در می آید به آن اسپاگتی اسکواش هم گفته می شود.

اسپاگتی اسکواش

طرز تهیه اسپاگتی اسکواش

یک کدوی اسکواش را خوب بشویید توجه داشته باشید کدویی که انتخاب می کنید باید کاملا سالم باشد. کدو اسکواش زرد رنگ است و باید پوست آن یک دست باشد. بعد از اینکه کدو را خوب شستید، فر را آماده کنید. فر را تا ٣۵۰ درجه فارنهایت (١٧۵ درجه سانتیگراد) گرم کنید. سینی پخت را کمی چرب کنید. حالا کدو اسکواش را داخل آن قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: چه کنیم که شنیسل ماهی خوشمزه‌تر شود

 

کدو اسکواش باید تا 30 دقیقه در آن قرار بگیرد، زمانی می توانید مطمئن شوید که کدوی شما آماده است بعد از 30 دقیقه چاقویی در آن فرو کنید. چاقو باید به نرمی و راحتی داخل آن فرو برود. از روی پوست کدو اسکواش هم می توانید متوجه شوید که آماده شده، تاول های کوچک روی آن ایجاد می شود.

طرز تهیه اسپاگتی اسکواش

مواد لازم برای اسپاگتی اسکواش

1-یک عدد کدو اسکواش

2- یک عدد پیاز متوسط

3- دوحبه سیر

4-چهار عدد گوجه متوسط

5- روغن، نمک ، فلفل به میزان لازم

6- گوشت چرخ شده 200 گرم

7-پنیر پیتزا 100 گرم

 

بیشتر بخوانید: بریانی اصفهانی را چگونه در خانه بپزیم

 

تهیه مواد داخل اسپاگتی اسکواش

در 30 دقیقه ای که منتظر هستید کدوی شما آماده شود می توانید مخلفات آن را تهیه کنید.

 

یک عدد پیاز متوسط را کاملا ریز کنید، بعد دو حبه سیر رنده شده نیز آماده کنید. وقتی روغن داغ شد پیاز را در تابه سرخ کنید و بعد هم سیر را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید پیاز باید طلایی شود. تا زمان طلایی شدن پیاز سه عدد گوجه متوسط را کاملا ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. کمی آن را تفت دهید. 200 گرم گوشت چرخ شده را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل سه غذا با میگو

 

نمک و فلفل و سایر ادویه هایی که دوست دارید را به آن اضافه کنید.

 

حالا مایع شما آماده است.

 

کدو را از داخل فر خارج کنید و به آن به صورت عمودی برش دهید و تخمه های وسط آن را به طور کامل جدا کنید. بعد با یک چنگال کدو را ریش ریش کنید. نوع بافت کدو اسکواش طوری است که به راحتی می توانید آن را مانند اسپاگتی ریش ریش کنید.

اسپاگتی اسکواش

اسپاگتی های اسکواش را داخل ظرفی قرار دهید و مخلفات را روی آن بریزید بعد پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید.

 

به مدت چند دقیقه دوباره در فر قرار دهید تا پنیر آب شود. حالا غذای شما آماده است.

 

می توانید از پوست کدو هم برای آماده کردن اسپاگتی استفاده کنید.

 

اسپاگتی اسکواش غذایی کم کالری است. اگر باید رژیم گوشت را رعایت کنید می توانید به آن گوشj را اضافه نکنید و با سبزیجاتی مانند بروکلی و کلم پیچ  از آن استفاده کنید. آویش و ادویه لازانیا یکی از پیشنهادهای ما برای اضافه کردن به مخلفات اسپاگتی اسکواش است. کدو اسکواش را در همه فصول سال می توانید استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.