2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آخر سریال میوه ممنوعه چه می‌شود/ آیا حاج یونس با هستی ازدواج می‌کند؟

آخر سریال میوه ممنوعه چه می‌شود/ آیا حاج یونس با هستی ازدواج می‌کند؟

آیا حاج یونس که عاشق هستی شده با او ازدواج می‌کند؟ آیا نزد خانواده‌اش بازمی‌گردد؟ آیا جانش را از دست می‌دهد و فوت می‌شود؟

دوات آنلاین-سریال میوه ممنوعه که تکرارا آن روی آنتن شبکه آی فیلم رفته از جمله سریال‌های بسیار جذاب و دیدنی تلویزیون است که پایان آن نیز جالب توجه است.

 

ماجرای عشق حاج یونس در میوه ممنوعه

حاج یونس فتوحی که نقش او را در سریال میوه ممنوعه استاد علی نصیریان بازی می‌کند فردی خیرخواه و خوشنام است. او که زندگی آرام و خوشی دارد ناگهان عاشق دختری جوان به نام هستی می‌شود و این عشق مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. او از خانواده خودش دور می‌شود و اعتبار و شهرتش به خطر می‌افتد.

عکسی از سریال میوه ممنوعه

عاقبت حاج یونس و هستی چه می‌شود؟

علیرغم حساسیت‌های زیاد كارگردان و عوامل سریال «میوه ممنوعه» برای لو نرفتن پایان ماجرای «حاج یونس» برخی نظرها در این باره حاكی است، پایان‌بندی این مجموعه به طرز هنرمندانه‌ای با عنوان آن گره می‌خورد.

 

بنا براین نظر حاج یونس فتوحی تمام شروط «هستی شایگان» را می‌پذیرد اما از سوی دیگر به دلیل به قتل رسیدن پدر هستی توسط «جلال فتوحی» سرخورده و سرافكنده از این عشق بی فرجام كنج عزلت می‌گزیند. با این حال خانواده او با پذیرش دوباره حاج یونس وی را نجات می‌دهند و علیرغم عشق ممنوعه‌ای (میوه ممنوعه‌ای‌) كه وی را از خانواده خود دور كرده بود او را از دوزخ تنهایی به بهشت خانواده باز می‌گردانند... .

 

اینكه تا چه میزان این پیش‌بینی درباره پایان بندی برای سریال میوه ممنوعه درست است طی شب‌های آینده مشخص خواهد شد اما به نظر پایان‌بندی منطقی برای این مجموعه خواهد بود.

عکسی از سریال میوه ممنوعه

از آنجا كه پیرنگ اولیه داستان این مجموعه به گفته عوامل آن با برداشتی آزاد از داستان «شاه لیر» شكسپیر و «شیخ صنعان» عطار نوشته شده است، رگه‌هایی از این دو داستان (به عنوان نمونه محروم شدن كوردلیا دختر كوچك شاه‌لیر از ارث و سپس پناه بردن مجدد شاه‌لیر به او)، در صورت صحت این پایان بندی همچنان در این مجموعه محفوظ خواهد بود.

 

 همچنین كشمكش شیخ صنعان در داستان منطق‌الطیر بر سر حفظ ایمان خود و سرانجام وانهادن آن به عشق دختر ترسا در متن ماجرای حاج یونس فتوحی نیز به چشم می‌خورد.

 

توضیح علی نصیریان درباره سریال میوه ممنوعه

علی نصیریان درباره سریال میوه ممنوعه گفته است: اگر كمی با ادبیات كلاسیک خودمان آشنا باشیم، می‌دانیم كه تمثیل‌هایی در مثنوی یا تمثیل شیخ صنعان در عطارنامه است كه این قصه را روایت می‌كند، با این تفاوت كه قصه «میوه ممنوعه» در زمان و مكان دیگری تعریف شده است.

 

وی با تعریف قصه شیخ صنعان و با اعتقاد بر این كه ایمان تنها لایه ظاهر قضیه نیست، خاطرنشان كرد: كدورت و غباری بین شیخ و خدا بوده كه نیاز به آزمایش الهی داشته است.

 

نویسندگان این سریال از چنین داستانی الهام گرفته‌اند و به هیچ وجه قضیه یك حاجی بازاری كه می‌خواهد زن جوان بگیرد، مطرح نیست. این صورت رئالیستی داستان است كه شما می‌بینید و به آن نقد و هجو و طنز اجتماعی نیز اضافه شده است؛ اما باطن قصه به همان اسطوره برمی‌گردد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.