2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
معرفی کامل سریال میوه ممنوعه که از شبکه آی فیلم پخش می‌شود؛ خلاصه داستان، ساعت پخش و تکرار و نقد

معرفی کامل سریال میوه ممنوعه که از شبکه آی فیلم پخش می‌شود؛ خلاصه داستان، ساعت پخش و تکرار و نقد

هر آنچه درباره سریال میوه ممنوعه باید بدانید در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین-سریال میوه ممنوعه از جمله سریال‌هایی که در زمان اولین پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و اکنون شبکه آی فیلم آن را بازپخش می‌کند.

 

میوه ممنوعه مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی حسن فتحی و محصول سال ۱۳۸۶ است. این سریال برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه دو ساخته شد.

 

خلاصه داستان سریال میوه ممنوعه

حاج یونس فتوحی تاجری است که به زعم مردمی که او را می‌شناسند هم در این دنیا و هم در آخرت عاقبت بخیر شده است. آوازه خیرخواهی و کمک به مستمندان حاج یونس بر وی نیز اثر کرده و او خود را عارف الی الله می‌داند و مطمئن است تا آخر عمر مرتکب هیچ گناهی نمی‌شود، اما در زندگانی بشر، روزی از روزهای زندگی روز امتحان است. در این روز "هستی" دختر جوان یکی...

 عکسی از سریال میوه ممنوعه

بازیگران سریال میوه ممنوعه

علی نصیریان،  هانیه توسلی،  امیر جعفری،  گوهر خیراندیش،  طناز طباطبایی،  هرمز هدایت،  عمار تفتی،  نیما رییسی،  کاظم بلوچی،  شبنم فرشادجو،  کیانوش گرامی،  صدیقه کیانفر،  جواد انصافی،  محمدرضا رهبری،  وحید ترحمی و عباداله کریمی بازیگران این سریال هستند.

 عکسی از سریال میوه ممنوعه

ساعت پخش و تکرار سریال میوه ممنوعه از شبکه آی فیلم

سیرال میوه ممنوعه در روز سه بار از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. پخش اصلی آن هر شب ساعت 21 است و شما می‌توانید تکرار آن را در ساعت‌های 5 بامداد و یک شهر تماشا کنید.

 عکسی از سریال میوه ممنوعه

نقد حقوقی سریال میوه ممنوعه

سریال میوه ممنوعه که در ماه مبارک رمضان پخش گردید با همه جذابیت و ظرافت هایی که داشت، توانست نظر خیل عظیمی از تماشاگران و روزه داران را به خود معطوف دارد اما رسانه ملی با آن همه امکانات مالی و اداری متوجه وجود چند ایراد و اشکال حقوقی در سریال نشده، اگرچه هدف از نگارش این نکات نادیده گرفتن زحمات و خدمات کلیه عوامل و دست اندرکاران سریال و نفی زیبایی های آن نیست اما نکته اینجاست که آموزش مسائل حقوقی و اجتماعی به طور دقیق و صحیح آن هم از سوی رسانه بزرگ ملی موردانتظار است و به نظر می رسد استفاده از نظرات افراد آگاه به امور حقوقی باعث می شد که در این سریال اشکالات یا ضعف های حقوقی به حداقل می رسید. در هر صورت وجود چند ایراد و اشکال حقوقی در این سریال مشهود بود که بدانها مختصرا اشاره می شود:

 

۱- سردفتران حق خارج کردن دفتر از دفترخانه را ندارند

در بخشی از سریال آقای حاج یونس فتوحی جهت تقسیم اموال خویش سردفتر را به منزل خویش دعوت نموده اند البته با دفترشان که این اقدام مغایر موازین قانونی می باشد. طبق مفاد بند ۱۴ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی سردفتران حق ندارند که دفاتر را از محل کار خویش به منزل اصحاب معامله ببرند- مگر آنکه محقق شود کسی که معامله می کند مریض است که در این صورت باید تنظیم سند و ثبت معامله با حضور نماینده مدعی العموم باشد- ضمنا این اقدام غیرحقوقی چنان با رفتارهای ناصواب بود که اعتراض کانون سردفتران اسناد رسمی را در پی داشت.

 

۲- ضابط قضائی حق اخذ وثیقه ندارد

آقای یونس فتوحی در قسمتی از فیلم جهت آزادی خانم هستی شایگان سند را به پاسگاه انتظامی تحویل دادند تا متهم آزاد شود و چون مامورین پاسگاه انتظامی جزء ضابطین قضائی محسوب می شوند طبق بند اخیر ماده ۱۹ قانون آئین دادرسی کیفری ضابطین دادگستری حق اخذ تامین از متهم را ندارند بنابراین اقدامات انجام شده برخلاف مقررات جاری بود.

 

۳- وثیقه گذاردن سند دیگران توسط اشخاص ثالث پذیرفته نمی باشد

آقای حاج یونس فتوحی در حالی که سند رسمی منزل خویش را به طور قطعی به نام همسرشان منتقل نمودند و سند را تحویل ایشان دادند در قسمتی از سریال سند را به اصطلاح از همسرشان قرض و به طور امانت تحویل گرفتند و آن را به پاسگاه انتظامی تحویل دادند و این موضوع علاوه بر تناقض با اصل مالکیت اسناد رسمی، برخلاف مواد۱۳۴ و ۱۳۵ قانون آئین دادرسی کیفری می باشد که حضور شخص مالک، کفیل یا وثیقه گذار را الزامی دانسته، و در این ارتباط غیر از مالک یا وکیل بلاعزل وی حتی اقدام همسر و فرزند نیز پذیرفته نیست.

 

۴- وکالت شغل است نه رشته تحصیلی

بازیگران اصلی سریال بارها از این عنوان که دختر آقای فتوحی درس وکالت خوانده است استفاده نمودند. مزید اطلاع خوانندگان محترم عرض می گردد که وکالت عنوان یک رشته تحصیلی نیست و همانند قضاوت و هم شان آن یک شغل است و طبق ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، تحصیل در رشته حقوق، مقدمه اصلی نایل شدن به حرفه وکالت یا قضاوت می باشد. بنابراین استفاه از عبارت عامیانه درس وکالت خواندن مطلوب به نظر نمی رسد.

 

۵- بازرسی شبانه و ضبط اسناد و مدارک غیرمرتبط با جرم، جرم علیحده محسوب می شود

اتهام جلال فتوحی در سریال قتل بود و طبق ماده ۳۴ قانون آئین دادرسی کیفری، بازرسی و تفتیش منازل و اماکن و اشیا و جلب اشخاص درجرایم غیرمشهود باید با اجازه مخصوص مقام قضائی باشد هرچند که اجرای تحقیقات به طور کلی از طرف مقام قضائی به ضابط ارجاع شده باشد. بنابراین ضبط اسناد و مدارک و کامپیوتر و دفاتر محل کار آقای جلال فتوحی طبق ماده ۵۸۲ قانون مجازات اسلامی، جرم محسوب می شود و نبایداشیا وا سناد و مدارکی که به جرم ارتباط ندارند ضبط گردد چرا که طبق اصول متعدد قانون اساسی و قانون مجازات اسلامی اسناد، نامه ها ومدارک افراد جامعه بایداز هرگونه تعرضی در امان باشد و قوه قضائیه حامی حقوق مادی و معنوی تک تک افراد جامعه است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.