2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اعدام شروری که سردسته فراریان زندان سقز بود

اعدام شروری که سردسته فراریان زندان سقز بود

اتهام این مرد سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستا‌های سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت و سلب امنیت و آرامش مردم و شهادت دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز بود.

دوات آنلاین-حكم اعدام شرور معروف استان كردستان كه از رهبران اصلی فرار از زندان سقز بود، سحرگاه دیروز اجرا شد.

 

به گزارش جام‌جم، اعدامی 51 ساله كه مصطفی نام داشت دارای اتهاماتی ازجمله سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت درچند روستا، اخاذی مسلحانه وآزارواذیت وسلب امنیت و آرامش مردم بود. اوعلاوه بر این جرایم، در به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳ مشاركت داشت. او بعد از دستگیری روانه زندان شد. این متهم شرور در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز محاكمه شد كه قاضی این دادگاه حكم به اعدام او صادر كرد كه در ادامه حكم اعدام وی۱۶ اسفندسال ۸۳ از سوی قضات دیوان عالی كشور تایید و برای اجرا به اجرای احكام دادگستری استان كردستان ارسال شد.

 

این مرد اعدامی همچنان در زندان سقز به سر می‌برد و در انتظار اجرای حكمش بود تا این‌كه اوایل فروردین امسال همراه تعدادی از زندانیان دیگر كه به اتهامات مختلفی در زندان به سر می‌بردند، در آشوب زندان سقز از آن زندان متواری شد تا از مجازات مرگ فرار كند  اما فرار او و دیگر زندانیان بسیار كوتاه بود و دوباره به زندان بازگشت. این درحالی بود كه سحرگاه شنبه بیست و سوم فروردین امسال مصطفی به محوطه زندان منتقل و به دار مجازات آویخته‌شد.

 

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مركز استان كردستان درباره اعدام این زندانی گفت: اتهام او سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستا‌های سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت و سلب امنیت و آرامش مردم و شهادت دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز بود.

 

 وی افزود: این اعدامی در آشوب زندان متواری شده بود كه با همكاری مردم بانه و سقز شناسایی و بازداشت شد. او از طراحان و رهبر‌ان اصلی فرار از زندان سقز در هشتم فروردین امسال بود. پرونده وی بعد از محكومیت قطعی به حكم اعدام، در سه مرحله در كمیسیون عفو بررسی و شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد. دو مرحله هم درخواست اعاده دادرسی مطرح شد كه رد شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.