2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
معرفی کامل سریال روزهای ابدی + خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل سریال روزهای ابدی + خلاصه داستان و بازیگران

سریال روزهای ابدی ماجرای تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. هر آنچه درباره این سریال باید بدانید در ادامه آمده است:

دوات آنلاین-سریال روزهای ابدی که ابتدا نامش نفوذ بود سریالی است که تاریخ معاصر را روایت می‌کند. این سریال را جواد شمقدری کارگردانی کرده و 10 قسمت ابتدایی آن به صورت جداگانه با عنوان خط تماس پخش شده است.

عکس هایی از سریال نفوذ

خلاصه داستان سریال روزهای ابدی

سوژه این سریال از حوادث روزهای اول انقلاب در گنبدکاووس و کردستان آغاز و در نهایت به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می‌انجامد.

 

این سریال به شش ماه از مقطع تاریخی ایران اسلامی می‌پردازد؛ از دی 57 تا آبان 58 و اتفاقات 8 ماه از تاریخ انقلاب را. همچنین داستان این سریال و ماجراهایی که در آن رخ می‌دهد براساس واقعیت شکل گرفته است.

عکس هایی از سریال نفوذ

نمایش نفوذ آمریکایی‌ها در عرصه‌های مختلف رژیم ستمشاهی و بحث قانون کاپیتولاسیون ازجمله محورهای مضمونی این سریال است که براساس مستندات موجود، به تصویر کشیده می‌شود.

 

درواقع، سریال روزهای ابدی به بازسازی بخشی از حوادث تاریخ کشور که کمتر به آن توجه شده می‌پردازد. البته بناست، فصل‌های دوم و سوم این سریال نیز ساخته شود. فصل دوم این مجموعه به حوادث حین گروگان‌گیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازد و فصل سوم، هشت سال دفاع مقدس را در بر خواهد گرفت.

عکس هایی از سریال نفوذ

بازیگران سریال روزهای ابدی

روزهای ابدی در زمینه بازیگری نیز از سریال‌های پرچهره محسوب می‌شود.

 

بازیگران خارجی این سریال از بازیگران آلمانی، بلغاری و فرانسوی انتخاب شدند که به زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی صحبت می‌کنند و با زیرنویس فارسی پخش خواهد شد. نیکولاس جرج بیکر، ژانکلود ریکبورگ، فلورین فیشر بازیگران خارجی این سریال تلویزیونی‌اند.

 

یلدا افشار ‌نیا، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، سیدمحسن هاشمی، جلیل فرجاد، ماشاءالله شاه‌مرادی، کاوه سماک‌باشی، امیرمحمد زند، نجوا صاحب‌الزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور و جلال فاطمی بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساپرکین و سامی بابو از دیگر بازیگران خارجی این سریالند.

عکس هایی از سریال نفوذ

«احمد نجفی» بازیگر سریال روزهای ابدی، درباره ایفای نقش خود در این سریال گفت: در روزهای ابدی نقش شخصیتی را بازی می کنم که رفتار دوگانه ای دارد و همزمان با اینکه با سازمان های خارجی به خصوص آمریکایی ها کار می کند، اما کم کم از این ها دوری می کند و خیلی از چیزها را لو می دهد و خبر می دهد که چه اتفاق هایی دارد می افتد و در نهایت هم سرانجامی در انتظارش است.

 

وی درباره اینکه آیا این نقش ما به ازای بیرونی داشته است؟ نیز بیان داشت: نه بعید می دانم ما به ازای عینی داشته باشد. به هر حال قصه ای است که درون واقعیت های تاریخی به خوبی افتاده و نشان داده شده است. قصه این فرد نیز داستانی فرعی است که در طول سریال جدی می شود و راه خودش را پیدا می کند.

 

نجفی همچنین ادامه داد: علاوه بر این حتما چنین افرادی در آن برهه از تاریخ کشورمان حضور داشته اند که در آن شرایط کار و فعالیت های اینچنینی می کردند، اما اینطور نبوده که شبیه به این شخصیت را در جایی دیده یا چیزی درباره اش خوانده باشم.

 

وی در ادامه نیز گفت: اما حتما این افراد بودند که سال ها هم فعالیت داشتند و یا به دست قانون افتادند و یا اینکه متحول شدند.

عکس هایی از سریال نفوذ

سریال روزهای ابدی چند قسمت است

سریال روزهای ابدی 40 قسمت است که البته 10 قسمت آن قبلا تحت عنوان خط تماس پخش شده است.

 

مشکلات مالی، آب‌وهوایی و سختی‌های کار باعث شد تا ساخت این سریال با مشکلاتی مواجه شود..

عکس هایی از سریال نفوذ

تاریخ معاصر در سریال روزهای ابدی

محسن علی‌اکبری، تهیه کننده سریال روزهای ابدی درباره معیارهای مناسب ساخت یک سریال تاریخ معاصر گفت: در سریال‌های ایرانی و حتی هالیوود می‌بینیم که سخت‌ترین حرف‌ها را در قالب ملودرام می‌گویند که مخاطب خود را هم دارد؛ به عنوان مثال برای جوانان و نوجوانان ما مساله است که چرا سفارت امریکا تسخیر شد و آیا به ضرر ما بود یا به نفع ما؟ تخیل هنرمند در راستای واقعیت قرار می‌گیرد و کمک می‌کند که مخاطب امروز ما با این سریال‌ها ارتباط برقرار کند.

عکس هایی از سریال نفوذ

او ادامه داد: سریال‌های تاریخ معاصر با برخی سریال‌های تاریخی متفاوت است؛ اما برای مثال س ریالی مانند «مختارنامه» را همه می‌دیدند در حالی که مشکل امروز مردم ما نبود یا سریال «رعنا» میرباقری همچنان مخاطب دارد. «گرگ و میش»، «بانوی عمارت»، سریال «کیمیا» هم که درباره انقلاب اسلامی و جنگ بود هم مخاطبان خود را دارند. اگر سریالی شعاری، اغراق‌آمیز و دور از واقعیت باشد، من هم مخالفم ساخته شود اما سریال روزهای ابدی هم واقعیت را در قالب ملودرام پخش می‌کند و هم به کتاب‌های تاریخی و شخصیت‌ها استناد می‌کند.‌

 

تهیه‌کننده سریال روزهای ابدی گفت: به نظرم این مجموعه تلویزیونی سر و صدای زیادی خواهد داشت و با نگاه دقیق و موشکافانه علاوه بر تسخیر لانه جاسوسی و ارائه اسناد و خیلی از مسائل دیگر سال 57 و 58 جریان‌های داخلی و خارجی، اصل نفوذ در پیکره انقلاب را به تصویر می‌کشد. جایی که خیلی‌ها سینه‌چاک انقلاب اسلامی بوده‌اند ولی به نوعی وابسته آمریکایی و انگلیسی درآمدند. در نهایتِ سریال روزهای ابدی به ایستگاه تسخیر لانه جاسوسی و ارائه اسناد جاسوسان و افرادی که کشور خودشان را به بیگانگان فروختند، می‌رسد.

عکس هایی از سریال نفوذ

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: اسنادی که از سفارت بیرون می‌آید فقط مربوط به امریکایی‌ها نیست بلکه به افرادی مربوط می‌شود که از انقلاب صحبت می‌کردند و مدافع خلق و قومیت‌های مختلف بودند. آنچه مشخص می‌شود همه دست‌‌‌پرورده استعمار انگلیس و آمریکا هستند.

عکس هایی از سریال نفوذ

گفت‌وگو با جواد شمقدری

جواد شمقدری، کارگردان سریال روزهای ابدی در گفت‌وگویی کوتاه درباره این سریال توضیح داده است:

 

*شما قبلا «طوفان شن» را درباره عملیات شکست خورده نجات آمریکایی‌ها ساخته بودید ولی این بار می‌خواهید اتفاقات داخل لانه جاسوسی را به نمایش بکشید؟

بله. داستان انقلاب است. از ۲۲بهمن ۵۷ تا تسخیر لانه جاسویسی و دخالت‌های آمریکا در ایران. یک سری حوادث قبل از انقلاب هم درقصه ما هست.

 

*دانشجویانی که در ماجرای واقعی تسخیر سفارت بودند هم در قصه شما کاراکترهای مشابهی دارند؟

نه با صراحت که بخواهیم فرد مشخصی را نشان بدهیم ولی هستند.

عکس هایی از سریال نفوذ

*سفارت نسبت به آن زمان قطعا خیلی تغییر کرده شما از لوکیشن واقعی استفاده کردید؟

به صورت ترکیبی بخشی از لوکیشن واقعی استفاده می‌کنیم و بخشی از لوکیشن‌ها را هم می‌سازیم.

 

*جایی نقل کردید روی دیوارنوشته‌ها به مشکل خوردید. روی دیوار خانه‌ای مرگ بر شاه نوشتید و با صاحب آن خانه به مشکل خوردید.

به این شکل نبوده. یک مورد از هزار مورد بود که البته بعد از پرداخت مبلغ مشکلش حل شد. دیده بود تنها چیزی که می‌توانست بگوید دیوار نوشته بود و بعد حل شد.

عکس هایی از سریال نفوذ

جلوه‌های ویژه در سریال روزهای ابدی

محمدرضا نجفی امامی مدیر بخش جلوه‌های ویژه بصری سریال روزهای ابدی در توضیحاتی درباره این بخش از کار در مجموعه بیان کرد: حجم کار جلوه‌های ویژه بصری در این سریال بسیار بالاست، می‌توان گفت بیش از ۸۰۰ دقیقه از این کار نیاز به جلوه‌های ویژه بصری دارد. وقتی فیلمنامه را خواندم فکر نمی‌کردم گروهی بتوانند این کار سنگین را جلوی دوربین ببرد اما این اتفاق افتاد.

عکس هایی از سریال نفوذ

وی درباره حجم کار در این سریال تلویزیونی گفت: باید در این سریال از ویژوال افکت استفاده می‌شد زیرا ساخت و ساز برای این سریال کار را به سمت یک اثر بیگ پروداکشن عظیم هدایت می‌کرد و هزینه‌ها را بالا می‌برد. ما در سریال یک سایت کبکان را داریم که در بالای کوه بنا شده بوده و برای بازسازی این بخش در یک فضای ۱۰ هزار متری سوله ساختند و ما از تکنیک فول کروماکی استفاده کردیم؛ به این شکل که با تکنیک پرده کروماکی سیال توانستیم کروماکی را در بک‌گراند بازیگران به حرکت درآوریم. از این تکنیک برای بک‌گراند حرکت ماشین‌ها هم استفاده کردیم. این تکنیک در سریال‌های بزرگی چون «گیم آو ترونز» هم استفاده شده است.

 

او  در ادامه گفت: در بخش‌هایی از سوله نیز دکورهایی تعبیه شده که ما با سی‌جی‌آی به آن عظمت می‌بخشیم. همچنین سفارت آمریکا در خیابان طالقانی را هم داریم که در تصویر کردن آن از شبیه سازی با جلوه‌های ویژه نیز استفاده خواهد شد. اما تکنیک فول کروماکی که در سایت کبکان استفاده کردیم اتفاق نویی در سینما و حوزه سریال‌سازی خواهد بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.