2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
معرفی کامل فیلم سه کام حبس؛ خلاصه داستان، بازیگران و نقد

معرفی کامل فیلم سه کام حبس؛ خلاصه داستان، بازیگران و نقد

آیا سه کام حبس فیلم خوبی است و باید آن را ببینیم یا نه؟ برای جواب دادن به این سوال خلاصه داستان و چند نقد کوتاه بر ساخته تازه سامان سالور را بخوانید:

دوات آنلاین-فیلم سه کام حبس فیلمی تلخ است، فیلمی که البته خوب روایت می‌شود. سامان سالور در هفتمین ساخته سینمایی خود سراغ معضلی اجتماعی رفته است. این فیلم که در جشنواره فجر 98 به عنوان اولین فیلم به نمایش درآمد موضوعی ملتهب و متفاوت از زندگی‌های پیچیده امروز را روایت می‌کند.

 

ساسان سالور درباره موضوع فیلم سینمایی سه کام حبس گفت: قصه سه کام حبس راجع به قشر متوسطی است که تعداد آن هرروز کمتر می‌شود و از بین می‌رود و به قشر پایین و زیر خط فقر تبدیل می‌شوند و ریسک های زندگی برخی آدمها را نشان می دهد.

عکس های فیلم سه کام حبس

خلاصه داستان فیلم سه کام حبس

این فیلم قصه زندان و زندانی را به تصویر می‌کشد. شخصیت فیلم تلاش دارد با فروش مواد مخدر زندگیش را از این رو به آن رو کند و راه صد ساله را یک شبه طی کند اما در ادامه فیلم، شرایطی اتفاق می افتد که در مدت ۵ و ۶ روز آن فرد زندگی‌اش به قهقرا و فروپاشی می‌رود.

 

بیشتر بخوانید: فیلم تومان؛ خلاصه داستان، بازیگران و 3 نقد متفاوت

 

همچنین سه کام حبس سعی می‌کند روایتی از سرپرست‌های خانوار داشته باشد کسانی که نهایت تلاش شان را می‌کنند زندگی آبرومندی برای خانواده شان فراهم کنند و در بزنگاه‌های روزگار باید دست به انتخاب بزنند.

عکسی از فیلم سه کام حبس ساخته سامان سالور

سه کام حبس؛ فیلمی درباره یک معضل بزرگ اجتماعی

سالور درباره فیلم خود توضیح داد: سه کام حبس از یک معضل بزرگ اجتماعی حرف می‌زند که خیلی از خانواده‌ها با آن درگیر هستند و ربطی به سطح سواد، فرهنگ و طبقه اجتماعی ندارد، یعنی ممکن است این اتفاق در هر خانه ای وجود داشته باشد. به نظرم نقطه قوت سه کام حبس فیلمنامه آن است چراکه قدرتمند و خوب است و ماحصل آن فیلمی شده که قابل دفاع است.

 

سه کام حبس فیلم تلخ و آیینه تمام نمایی است که در جامعه وجود دارد، اگر به این اعتقاد نداشتم فیلم ملودارم یا کمدی نمی‌ساختم، ولی واقعا پس از شش سال کار نکردن احساس می‌کنم قصه سه کام حبس روایت غمبار خیلی از خانواده‌ها و آدم‌هایی است که در این جامعه زندگی می‌کنند و بعضا دوست دارند زندگی بهتری داشته باشند اما موفق نمی‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل فیلم شنای پروانه + خلاصه داستان، بازیگران و چند نقد

 

او افزود:این داستان واقعی و رئالی است که فیلمنامه آن را ۹ مرتبه بازنویسی کردم و باز هم در اجرا با طرح ایده‌هایی، سعی کردیم که کار بهتر شود، در حال حاضر فکر می‌کنم با فیلمنامه‌ سرحال و جسوری روبرو هستیم که اتفاقا خودش را به هیچ عنوان سانسور نمی‌کند هرچند که سینما در تلخ‌ترین حالت که بر پرده نقره‌ای می‌آید، بازتاب زندگی ما است و شرایط را نقد می‌کند و پر از امید و امیدواری است که ما بهتر شویم.

 

این کارگردان ادامه داد:اگر ما موضوع تلخی را نشان می‌دهیم برای این است که تلخی و ناراحتی را در زندگی کمتر کنیم و نقدی برای بهتر زندگی کردن و نقدی بر اتفاقات داشته و انسان‌تر باشیم و البته به سمت و سویی برویم که یکدیگر را دوست داشته باشیم و به یکدیگر عشق بورزیم.

 

بیشتر بخوانید: فیلم قصیده گاو سفید؛ خلاصه داستان، بازیگران و چند نقد

 

سالور بیان کرد:مشابه شخصیت‌های فیلم در تمام طبقات مختلف اجتماعی موجود است، چون فیلم تلاش معیوبی را برای بهتر زندگی کردن یک سرپرست خانواده نشان می‌دهد که در بزنگاهی اشتباه می‌کند و آنطوری که فکر می‌کند همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود.

پریناز ایزدیار در فیلم سه کام حبس

بازیگران فیلم سه کام حبس

پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یداله شادمانی، محمد اشکان فر، علیرضا مهران بازیگرانی هستند که در سه کام حبس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

محسن تنابنده درباره بازی در این فیلم گفت: «در فیلمنامه و اجرای آن همانقدر که من کنار فیلمنامه بودم خانم ایزدیار هم حضور داشت و از آن جایی که تجربه همکاری اولمان بود نیاز به تمرین های زیادی داشتیم و تمرین های قبل از کار کردن به ما کمک کرد که به هم نزدیک شویم و این نزدیکی در فیلم نمایان است.»

 

پریناز ایزدیار هم در این باره گفت: «تجربه با آقای تنابنده خیلی خوب و بی نظیر بود و من خیلی از ایشان یاد گرفتم و نکته مهمتر اینکه به بازیگر روبه رویشان توجه می کنند.»

 

ایزدیار درباره تکراری بودن کاراکتر نسیم توضیح داد: «من سعی می‌کنم در بازی‌ام اغراق نشود و چیزی بیرون نزند. برای همین شاید فکر می‌کنید نزدیک به فیلم های دیگر باشد. اما خود کاراکتر نسبت به فیلم‌های قبلی من متفاوت است و من سعی کردم در اجرا هم متفاوت باشد.»

 

بیشتر بخوانید: 2 نقد بر فیلم سه کام حبس؛ روایتی تکراری از فقر و اعتیاد

 

نقد تماشاگران درباره فیلم

در ادامه چند نقد کوتاه را که تماشاگران این فیلم در توییتر منتشر کرده‌اند می‌خوانید:

 

رضا ساکی از روزنامه‌نگاران قدیمی نوشت: « سه کام حبس تلخ بود. تلخ. فاضلاب در آشپزخانه بالا می‌زند. بیمارستان در حال نوسازی است. پراید گران شده است. کارفرما حقوق نمی‌دهد. مواد مخدر توزیع می‌شود. یکی مرفین می‌دزدد. یکی قسط می‌دهد و یکی ریسک می‌کند.»

 

یکی دیگر از کاربران درباره کلیشه‌ای بودن موضوع این فیلم نوشت: «سه کام حبس، دقیقه‌ 60، برای من همچنان خواب‌آور. همان داستان همیشه، اغراق به بهانه‌ واقعیت‌های اجتماعی.»

 

ایزد مهرآفرین به فیلمبرداری خوب «سه کام حبس» اشاره کرد:‌ «سر و شکل فیلم قابل دفاع است. روایت فیلم هم شامورتی بازی ندارد و با منطق داستان پیش می‌رود. مشکل در نوع انتخاب قصه و داستان است که شبیه انبوهی از فیلم‌های اجتماعی قبل و بعد خودش است و ویژگی تازه‌ای ندارد. ویژگی فیلم، فیلمبرداری خوب مسعود سلامی است.»

 

فیلم فوری توییت کرد: «سالور کارگردان فیلم سه‌کام‌حبس: این فیلم داستان پلیس نیست و صرفاً بحث اعتیاد است. و نقش پلیس نهایتاً در حد مطلع شدن از مواد مخدر و ورود به یک خانه است.»

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل و نقد فیلم عامه پسند +خلاصه داستان و بازیگران

 

محمدرضا باقری هم تنها از بازی تنابنده تعریف کرد و نوشت: «سه کام حبس سامان سالور، قصه تکراری زیاده‌خواهی و فروش مواد مخدر با خرده داستان‌هایی که آن‌ها هم تکراری است، با حفره‌های در فیلمنامه و گاف‌هایی در اجرا. تنها نکته مثبت فیلم بازی متفاوت تنابنده است، البته فوق‌العاده نیست ولی خوب است ندیدن فیلم چیزی از مخاطب کم نمی‌کند.»

 

امیررضا مافی هم نقد مثبتی به این فیلم نداشت: «فیلم سه کام حبس سامان سالور، بی‌اندازه تلخ، بی‌منطق و سست است. بازی‌ها ضعیف‌اند و هیچ شخصیتی شکل نگرفته، درام ندارد و همه چیز باسمه‌ای سرهم‌بندی شده است.»

 

بیشتر کاربران نظر منفی به فیلم داشتند و یکی از آنها نوشت: «چرک و تعفن و شیشه و تجاوز و سرطان سینه. حال کی خوب می‌شه با دیدن فیلم؟ خود سالور هم بعیده به جز بیزنس فیلم به چیز دیگه‌ای فکر کرده باشه. نکته عجیب خالی بودن فیلمه. خیلی کثیفه همه چیز.»

سامان سالور کارگردان فیلم سه کام حبس

فیلم‌های سامان سالور

سامان سالور تاکنون 7 فیلم را کارگردانی کرده است:

سه کام حبس (۱۳۹۸)

تمشک (۱۳۹۲)

سیزده ۵۹ (۱۳۸۹)

آمین خواهیم گفت (۱۳۸۹)

ترانه تنهایی تهران (۱۳۸۷)

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین (۱۳۸۴)

ساکنین سرزمین سکوت (۱۳۸۲)

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
من 1402/03/18
قصه تکراری را چطور توگیشه بفروشیم ؟جواب اسمشو بزار سه کام حبس که ورد زبون معتادجماعته بعد بفروش

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.