2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی کامل سودا ارگینجی بازیگر ترکیه‌ای

بیوگرافی کامل سودا ارگینجی بازیگر ترکیه‌ای

سودا ارگینجی یکی از هنرپیشه‌های جوان و پرطرفدار ترکیه‌ای است که به حاضر حضورش در سریال‌های مشهور ترکیه‌ای میان ایرانیانی که به سینمای ترکیه علاقه دارند طرفداران زیادی دارد.

دوات آنلاین-سودا ارگینچی هنرپیشه جوان و بسیار خوش‌آتیه ترکیه‌ای است که در سال 1993 به دنیا آمده است. با بیوگرافی این بازیگر آشنا شوید:

 

سودا ارگینچی هنرپیشگی را از وقتی که 15 ساله بود آغاز کرد. جالب است بدانید که او یکی از طرفداران سینمای ایران است و شایعاتی درباره همکاری او با چند پروژه سینمایی ایرانی نیز مطرح شده‌ است.

بیوگرافی کامل سودا ارگینجی بازیگر ترکیه‌ای

زندگی خانوادگی سودا ارگینچی

او در خانواده‌ای در طبقه متوسط ترکیه به دنیا آمده‌ است. مادرش اهل مقدونیه و پدرش ترکیه‌ای است.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل هانده ارچل

 

سودا اولین فرزند خانواده‌ است و یک خواهر و یک برادر دیگر دارد. او زمانی که  خیلی کوچک بود پدر و مادرش از هم جدا شدند و حضانت سودا به پدرش سپرده شد. او روزگار بسیار خوشی را با پدرش گذارنده و می گوید از زندگی که داشته است بسیار راضی است.او با پدر و مادرش رابطه بسیار خوبی دارد و می‌گوید بعد از جدایی رابطه پدر و مادرش هم خوب شد.

سودا ارگینجی علاقه زیادی به کار با کارگردان‌های ایرانی دارد

شروع بازیگری سودا ارگینچی

سودا ارگینجی به گفته رسانه‌های ترکیه‌ای 12 سال است که در تئاتر و سینما فعالیت دارد .

 

سودا از دوران کودکی در کلاس‌های موسیقی شرکت کرده و سه سال به صورت مستمر پیانو آموزش دیده است. او خوانندگی هم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بوراک توزکوپاران

 

سودا زمانی که 21 ساله بود وارد تلویزیون ترکیه شد. او با سریال قرمز غلیظ به ترکیه‌ای ها معرفی شد و ایفای نقض بی‌نقشی که در این سریال داشت باعث شد تا کارهای دیگری نیز به او پیشنهاد شود. او دو سال  در یکی از معروف‌ترین کنسرواتورهای دانشگاهی ترکیه درس بازیگری دید و از آنجایی که صدایی رسا نیز دارد یکی از موفق‌ترین هنرپیشه‌های تئاتر ترکیه شد.

سودا ارگینجی به دلیل اینکه چهره‌ای واقعی دارد و عمل جراحی انجام نداده هنرپیشه محبوب کارگردان‌هاست

نامزدی با معروفترین مانکن ترکیه

چشم‌ها و موهای سیاه سودا یکی از مهمترین عوامل موفقیت اوست. رسانه‌های ترکیه‌ای به او لقب دختر تیپیکال ترکیه را داده‌اند. سودا 4 سال قبل با مانکن معروف ترکیه‌ای نامزد کرد این نامزدی به لحاظ اقتصادی هم زندگی او را تغییر داد و او حالا یکی از هنرپیشه‌های ثروتمند ترکیه محسوب می‌شود.

 

ییلماز کونت مدل ترکیه‌ای که نامزد سودا است درباره سودا می‌گوید: سودا را دوست دارم چون یک شخصیت واقعی دارد او مانند دختران دیگر اسیر مد روز نیست. زندگی را با همه کاستی‌هایش دوست دارد و هرگز ناامید نمی‌شود و سعی می‌کند برای مشکلاتی که ایجاد می‌شود راهی پیدا کند.

سودا ارگینجی با ییلماز کونت مانکن معروف ترکیه ای نامزد است

سودا به آشپزی علاقه زیادی دارد و بیشتر اوقات خودش در خانه غذا می‌پزد. با اینکه او و ییلماز خدمتکار دارند اما کارهای مشترک زیادی را با هم انجام می‌دهند و هر چند وقت یکبار خودشان خانه‌شان را تمیز می‌کنند و تقریبا هر روز هم خودشان غذا می‌پزند. آنها زندگی کاری و شخصی‌شان را از هم جدا کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل بنسو سورال

 

علاقه به همکاری با کارگردان‌های ایرانی

سودا در سال 2016 در ترکیه فیلم سینمایی را بازی کرد که به یکی از پرفروش های ترکیه در 10 سال اخیر تبدیل شد. او در میان کارگردان‌های دنیا عباس کیارستمی را بسیار دوست دارد و طعم گیلاس یکی از فیلم‌های مورد علاقه اوست. او بارها از علاقه‌اش به بازی در ایران گفته و در مصاحبه‌هایی که داشته‌است گفته دوست دارد با کارگردان‌های ایرانی نیز کار کند.

سودا ارگینجی به فرهنگ فارسی علاقه زیادی دارد

سودا اوقات فراغتش با موسیقی و کتاب خواندن می‌گذراند و می‌گوید وقتی برای گذراندن در شبکه‌های اجتماعی ندارد. او از طرفداران حقوق حیوانات است و خودش سه گربه در خانه نگهداری می‌کند. به حیوانات بی‌سرپرست و بیمار هم که درمراکز حمایتی نگهداری می‌شوند کمک می‌کند.

 

 

او در سریال‌های سیب ممنوعه و قرمز غلیظ و زندگی گاهی شیرین می‌شود نقش آفرینی کرده‌ است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
رضا 1402/05/16
سلام من خودم سودا رو خیلی خیلی دوست دارم و واقعا از شخصیتش و فیلماش و حتی خودشم خیلی دوست دارم بازیگر مورد علاقمم هست و طرفدارش هستم سودا اکثر فیلم ها دختر جسور شجاع و مهربانی بوده من حتی تو سریال تلخ و شیرین هم دوسش داشتم سودا واقعا بهترین بازیگریه که من خودم تا به حال دیدم درسته قدش کوتاهه ولی خیلی خوشکله من خودم پیجشو تو اینستاگرام دارم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.