2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
10 دلیل که باعث می‌شود با رژیم لاغر نشوید

10 دلیل که باعث می‌شود با رژیم لاغر نشوید

برخی از ما رژیم های سخت لاغری می‌گیریم و بسیار به خود گرسنگی می‌دهیم اما وزن کم نمی‌کنیم. کم شدن چربی بدن و کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که رژیم صحیح غذایی داشته باشیم.

دوات آنلاین- اگر جزء افرادی هستید که همیشه در حال رژیم هستید اما وزن کم نمی‌کنید باید بدانید یک جای کار اشکال دارد. اینکه برخی می‌گوید ما آب هم می‌خوریم چاق می‌شویم کاملا اشتباه است. رفتارهایی چون خرده‌خوری از جمله کارهایی است که افراد انجام می‌دهد اما متوجه آن نیستند اگر می‌خواهید لاغز شوید یکی از بهترین کارها نوشتن مواد غذایی است که در روز استفاده می‌کنید به این ترتیب متوجه می‌شوید چند کالری در روز استفاده کرده اید.

 

فرارو نوشت:ممکن است در ابتدا بدون تلاش فراوان بتوانید وزن بسیار زیادی را از دست بدهید. اما، این احتمال نیز وجود دارد روند کاهش وزن بعد از مدتی کند و یا متوقف شود.

 

در این مقاله 10دلیل رایج برای عدم کاهش وزن بیان شده است که حاوی نکات عملی و بازگشت دوباره به این روند می‌شود.

 

۱. شاید بدون اینکه متوجه شوید وزن از دست بدهید

این مسئله بسیار شایع است که برای چند روز (یا چند هفته) به طور ثابت وزن تان تغییری نکند. این بدان معنی نیست که شما چربی از دست نمی‌دهید. وزن بدن تمایل به نوسان چند پوندی دارد. این امر کاملا به غذا‌هایی که می‌خورید بستگی دارد و هورمون‌ها همچنین می‌توانند تأثیر عمده‌ای بر میزان آب بدن (به ویژه در بدن خانم ها) داشته باشند.

 

همچنین، همزمان با از دست دادن چربی ممکن است عضلات در بدن شما ساخته شود. این امر به ویژه اگر اخیراً ورزش را شروع کرده اید، بسیار رایج است.

 

این چیز خوبی است، زیرا آنچه قصد دارید نه تنها موجب کاهش وزن می‌شود بلکه چربی هم از دست می‌دهید.

10 دلیل که باعث می‌شود رژیم بگیرید ولاغر نشوید

این فکر ایده آلی است که از چیزی غیر از مقیاس استفاده کنید تا پیشرفت خود را ارزیابی کنید. به عنوان مثال، دور کمر و درصد چربی بدن را یک بار در ماه اندازه گیری کنید.

 

همچنین، این مسئله که اندازه لباس‌های تان فرقی کرده است یا نه می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

 

مگر جز مواردی که وزن شما برای بیش از ۱ تا ۲ هفته ثابت مانده باشد.

 

بیشتر بخوانید: 6 روش برای لاغری و کاهش کیلو وزن در یک هفته

 

۲. بر خوردنی‌های‌تان نظارت نمی‌کنید

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، آگاهی بسیار مهم است. بسیاری از مردم لیست میزان مصرف دقیق غذای خود را ندارند.

 

مطالعات نشان داده اند که پیروی از یک رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند. افرادی که در دفترچه روزانه خود مواد غذایی مصرفی شان را یادداشت می‌کنند یا از وعده‌های غذایی خود عکس می‌گیرند، نسبت به افرادی که نمی‌دانند چه می‌خورند، وزن کمتری دارند.

 

۳. عدم مصرف پروتئین کافی

پروتئین مهمترین ماده مغذی برای کاهش وزن است.

 

مصرف پروتئین با ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری می‌تواند سوخت و ساز بدن را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز تقویت کند و باعث شود تا فرد به طور خودکار چند صد کالری کمتر در روز مصرف کنید. علاوه بر این می‌تواند از اشتیاق و تمایل مصرف غذا به میزان چشمگیری بکاهد.

 

این مسئله تا حدودی با اثرات پروتئین بر روی هورمون‌های تنظیم کننده اشتها، مانند گرلین و سایر همراه است.

 

حتما مصرف پروتئین را در صبحانه خود بگنجانید. مطالعات نشان می‌دهد، افرادی که در صبحانه پروتئین بالا میل می‌کنند، گرسنگی کمتری را تجربه می‌کنند.

 

مصرف زیاد پروتئین همچنین به جلوگیری از کند شدن متابولیسم بدن کمک می‌کند، یک عارضه مشترک کاهش وزن. علاوه بر این، مانع از بازیابی وزن قبلی می شود.

 

بیشتر بخوانید: رژیم آسان برای افراد چاق

 

۴- مصرف کالری بیش از حد

تعداد زیادی از افراد که در کاهش وزن مشکل دارند، به این دلیل است که کالری زیادی مصرف می‌کنند.

 

ممکن است تصور کنید که این موضوع برای شما صدق نمی‌کند، اما به خاطر داشته باشید که مطالعات مداوم نشان می‌دهند که افراد تمایل دارند میزان مصرف کالری خود را نادیده بگیرند.

 

اگر وزن تان تغییری نمی‌کند و یا کم نشده است، باید سعی کنید میزان کالری موجود در مواد غذایی مصرفی را بررسی کنید.

 

در این صورت باید از ابزار‌های مخصوص این امر استفاده کنید نظیر Calorie calculator و Calorie counters.

 

همچنین اگر هدف و قصد دریافت یک ماده غذایی خاص است، از جمله دریافت ۳۰ ٪ کالری از پروتئین، پیگیری پیوسته این امر نیز مهم است. اگر به طور صحیح موارد را ارزیابی نکنید، دستیابی به این امر غیرممکن خواهد بود.

 

به طور کلی لازم نیست کالری و وزن همه چیز را برای مابقی عمر خود اندازه بگیرید. در عوض، این تکنیک‌ها را برای چند روز و هر چند ماه یک بار امتحان کنید.

 

۵- غذای کامل و سالم نمی‌خورید

کیفیت مواد غذایی به اندازه کمیت شان اهمیت دارند.

 

مصرف غذا‌های سالم می‌تواند سلامت را بهبود بخشد و به تنظیم اشتها کمک کند. از طرفی این مواد غذایی بسیار پر مصرف‌تر از همتایان فرآوری شده خود هستند.

 

به خاطر داشته باشید که بسیاری از غذا‌های فرآوری شده با عنوان "غذا‌های سالم" واقعا سالم نیستند. تا حد ممکن به غذا‌های فر آوری شده حداقل یک عنصر اضافه شده است.

 

۶. وزنه نمی‌زنید

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانید هنگام کاهش وزن انجام دهید انجام برخی از انواع تمرینات مقاومتی مانند وزنه زدن است.

 

این می‌تواند به شما در حفظ توده عضلانی کمک کند که در صورت عدم ورزش، غالبا به همراه چربی بدن سوزانده می‌شود.

 

بلند کردن وزنه‌ها همچنین می‌تواند به جلوگیری از کند شدن متابولیسم کمک کند و از سالم ماندن بدن و عضله اطمینان حاصل نمایید.

 

۷. شما مشغول پرخوری هستید (حتی در رابطه با غذای سالم)

پرخوری یک عارضه جانبی رایج در رژیم‌های غذایی است. این شامل سریع خوردن مقادیر زیادی از غذا، اغلب بیشتر از آنچه بدن شما نیاز دارد، می‌شود.

 

این یک مشکل بزرگ برای بسیاری از رژیم‌های غذایی است. برخی از افراد به غذا‌های ناسالم علاقه دارند، و برخی دیگر به غذا‌های سالم، از جمله آجیل، کره آجیل، شکلات تیره، پنیر و غیره.

10 دلیل که باعث می‌شود رژیم بگیرید ولاغر نشوید

حتی اگر چیزی سالم باشد، باز هم کالری آن را حساب کنید. بسته به حجم، تنها با یکبار پیروی نکردن از برنامه غذایی می‌توانید ارزش یک هفته رژیم غذایی خود را خراب کنید.

 

۸. عدم انجام تمرینات کاردیو (هوازی)

ورزش‌های کاردیو یا هوازی نوعی ورزش است که باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. این ورزش شامل فعالیت‌هایی از قبیل: آهسته دویدن، دوچرخه سواری و شنا می‌شود.

 

ورزش هوازی در واقع یکی از موثرترین راه‌های بهبود و تقویت سلامتی است. همچنین در سوزاندن چربی شکم، چربی مضر "احشایی" که در اطراف شکم ایجاد می‌شود، بسیار مؤثر است.

 

۹. هنوز شکر مصرف می‌کنید

نوشیدنی‌های قندی و شیرین مواد خوراکی چاق کننده هستند. مغز توانایی تنظیم کالری موجود در آن‌ها را ندارد و این امکان وجود نخواهد داشت که با مصرف کمتر مواد غذایی دیگر جبران شود.

 

این نه تنها در مورد نوشیدنی‌های قندی مانند کوکی و پپسی صادق است - بلکه برای نوشیدنی‌های "سالم تر" مانند ویتامین واتر (Vitaminwater)، که دارای قند نیز هستند، صدق می‌کند.

 

حتی آب میوه‌ها نیز مشکل ساز هستند و نباید به مقدار زیادی مصرف شود. یک لیوان آبمیوه می‌تواند مقدار مشابهی از قند را به عنوان چندین قطعه میوه کامل شامل شود.

 

۱۰. نداشتن خوابی با کیفیت

خواب خوب یکی از مهمترین عوامل سلامت جسمی و روحی و همچنین وزن است.

 

مطالعات نشان می‌دهد خواب ضعیف یکی از بزرگترین عوامل خطر چاقی است. بزرگسالان و کودکانی که خواب کمی دارند به ترتیب ۵۵ ٪ و ۸۹ ٪ بیشتر در معرض خطر چاق بودن هستند.

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.