2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
6 روش برای لاغری  و کاهش  کیلو وزن در یک هفته

6 روش برای لاغری و کاهش کیلو وزن در یک هفته

کم کردن یکباره وزن روش های مختلفی دارد. 6 روشی را که با آنها می توانید دست کم 5 کیلو وزن در یک هفته کم کنید و لاغر شویدو آسیب کمی به بدنتان وارد شود در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-لاغری سریع و کاهش وزن زیاد در چند روز می‌تواند خوشایند باشد اما هرکدام از روش‌های لاغری می تواند در صورت عدم رعایت اصولی به بدن شما آسیب وارد کند در زیر 6 روشی لاغری سریع با کمترین آسیب بر بدن و البته حفظ وزن کم شده  را برایتان توضیح می‌دهیم. شما با این روش ها می توانید در یک هفته 5 کیلو وزن کم کنید .

 

1-رژیم غذایی نات من

این رژیم کوتاه و کم کالری، فقط 4 روز طول می کشد تا حدود 5 کیلوگرم وزن کم شود. برنامه غذایی اساسا شامل خوراکی های سرشار از پروتئین همراه کمی از میوه ها و سبزیجات است. پس از 4 روز می توان رژیم را با رعایت برنامه غذایی سالم و متعادل ادامه داد.

7 روش برای لاغری  و کاهش 5 کیلو وزن در یک هفته

مزایای رژیم نات من: دراین مدت فرد احساس گرسنگی ندارد و در معرض کمبودهای غذایی نیز نخواهد بود. این برنامه ساده است و فقط کافی است توصیه ها رعایت شود.

 

معایبرژیم نات من: در این رژیم بسیار کم کالری ممکن است احساس خستگی و ضعف وجود داشته باشد. همچنین به دلیل دوره کوتاه و کاهش وزن سریع، اضافه وزن آنی نیز دور از انتظار نیست. این رژیم را فقط باید یک بار در ماه انجام داد.

 

2- رژیم پاکسازی با لیمو

رژیم پاکسازی بدن با لیمو مبتنی بر نوشیدن لیموناد طبیعی، آب نمک و  دمنوش ملین گیاهی است. برای کاهش وزن به این شکل، فرد اجازه دارد فقط این نوشیدنی ها را طی ده روز مصرف کند و هیچ خوراکی جامد یا مایعات دیگری نباید خورده شود. تاثیر پاکسازی این نوشیدنی ها باعث می شود تا بدن از مواد سمی راحت شده و به خیلی سریع به وزن ایده آل برسد.

 

مزایا: مهم ترین مزیت این روش، کاهش وزن سریع است. همچنین پس از دوره رژیم فرد می تواند با رعایت تغذیه متعادل، تناسب اندام را حفظ کند. رژیم پاکسازی همچنین به حذف مواد سمی از پوست و تسکین سینوزیت نیز کمک می کند.

 

معایب: از جمله تاثیرات منفی این رژیم بی شک باید احساس گرسنگی شدید و خستگی را برشمرد. سردرد، حالت تهوع، اسهال و استفراغ نیز ممکن است بروز پیدا کند. بعضی افراد از احساس سرما در طول دوره رژیم گله مند هستند.

 

3- رژیم غذایی دوکان

این رژیم غنی از پروتئین شامل 4 مرحله است تا کاهش وزن سریع را در پی داشته باشد. پروتئین ها به دلیل احساس سیری نیاز به خوردن مقدار زیاد غذا را برطرف می کند. مرحله اول که مرحله " حمله" گفته می شود باعث لاغری بسیار سریع می شود. در مرحله دوم روند کاهش وزن ادامه دارد اما با روند پیشرونده تر. هدف از دو مرحله آخر نیز حفظ وزن خواهد بود.

 

مزایا: این رژیم کاملا کاربردی و ساده است زیرا فرد را به مجبور به بررسی دائم کالری غذاها نمی کند. گرچه این رژیم جز برنامه های کاهش سریع وزن است اما با توجه به وزن مورد نظر می تواند چند هفته یا حتی چند ماه ادامه داشته باشد. فرد در ابتدا به سرعت وزن کم می کند و سپس به تدریج می آموزد چطور برنامه متعادلی داشته باشد تا تناسب اندام برای مدت طولانی حفظ گردد. غذاهای ناسالم مانند خوراکی های فرآوری شده، چرب، شیرین و الکل از این رژیم حذف می شود.

7 روش برای لاغری  و کاهش 5 کیلو وزن در یک هفته

معایب: کاهش وزن از این طریق با گنجاندن انواع گوشت ها وسبزیجات خاصی همراه است که شاید برای همه خوشایند نباشد. همچنین بروز عوارضی مانند یبوست، بوی بدن دهان، خشکی دهان و چرب شدن موها را نباید فراموش کرد. سرگیجه و بی خوابی نیز معمولا با رعایت رژیم های سرشار از پروتئین دیده می شود.

 

4- رژیم غذایی فضانورد

این رژیم نباید بیشتر از 3 روز ادامه داشته باشد و در این مدت 3 کیلوگرم وزن کم می شود. برنامه غذایی نسبت به دریافت کالری بسیار سختگیرانه است و فرد برای انتخاب مواد غذایی با محدودیت روبروست و هیچ خوراکی چرب و شیرینی نباید میل گردد. اساس برنامه غذایی سالاد، تخم مرغ، گوشت قرمز و ماهی است. آب به مقدار زیاد حدود 2 تا 3 لیتر باید نوشیده شود. غذاها عموما گریل شده است و برای طعم بهتر، لیمو افزوده می شود.

 

مزایا:کوتاه بودن دوره رژیم مهم ترین مزیت است که برای افرادی که دوست دارند سریع به نتیجه برسند، توصیه می شود.

 

معایب:رژیم فضانورد اجازه کاهش وزن زیاد را نمی دهد زیرا مدت آن خیلی کوتاه است. همچنین به دلیل اینکه ازنظر مواد مغذی غنی است که می تواند زمینه ساز کمبودهای غذایی شود. البته خوشبختانه مدت آن خیلی کوتاه است. پس از این رژیم نیز باید همانند دیگر رژیم های لاغری به افزایش وزن آنی توجه داشت.

 

باید پس از رژیم انگیزه داشت و حداقل دو هفته به اصول تغذیه توجه جدی داشت تا وزن دوباره به حالت اول برنگردد.

 

5- رژیم غذایی هالیوود

این رژیم عموما توسط هنرپیشه های هالیوودی رعایت می شود تا پیش از ایفای نقش به سرعت لاغر شوند. این رژیم 10 تا 15 روز طول می کشد و طی مدت یک هفته، فرد فقط مجاز به خوردن میوه هاست. میوه های توصیه شده غالبا میوه های استوایی است اما دیگر میوه ها به جز موز نیز می تواند مصرف شود. فرد می تواند به مقدار دلخواه میوه بخورد اما باید دو ساعت فاصله رعایت گردد. پس از 7 روز توصیه به تغذیه معمولی اما با رعایت توجه خواهد بود. پس از یک هفته تا 4 کیلوگرم کاهش وزن انتظار می رود اما در صورت رعایت تغذیه سالم و کمی ورزش، پس از ده روز، 5 کیلوگرم کاهش وزن دیده می شود.

 

مزایا:با خوردن میوه های طبیعی و تامین ویتامین های مورد نیاز، بدن به طور کامل پاکسازی می شود. این رژیم سریع و ساده کم هزینه است و با دراختیار داشتن انواع میوه ها قابل اجراست.

 

معایب:از آنجا که در مدت حداقل یک هفته، فرد هیچ ماده غذایی جز میوه ها نمی خورد، ممکن است در معرض کمبودهای غذایی قرار گیرد. همچنین خستگی و کم خونی نیز دیگر عوارض این رژیم است. بهتر است در دوره دوم رژیم، گوشت قرمز در تغذیه گنجانده شود.

 

6- رژیم سوپ

این رژیم برای افرادی در نظر گرفته شده که به دلیل بستری و عمل جراحی فوری، باید به سرعت وزن کم کنند. رژیم سوپ چند نوع است اما عموما برنامه ای است که 7 روز ادامه دارد و در این مدت، فرد سوپ کم کالری با سبزیجات لاغرکننده مانند پیاز، کرفس، فلفل، گوجه فرنگی و... را می خورد.

 

همچنین این روش به مصرف بیشتر سبزیجات و تامین فراوان آب بدن نیز کمک می کند. البته بهتر است سوپ میکس و صاف نشود. در مدت رژیم باید غذاهای دیگری مانند میوه ها و خوراکی های با پروتئین بالا نیز میل گردد. با رعایت رژِم سوپ، می توان کاهش 3 کیلوگرم در یک هفته را انتظار داشت.

 

مزایا: با رعایت برنامه اصولی، وزن به سرعت کم می شود. همچنین فرد می تواند به مقدار دلخواه سوپ بخورد تا دچار گرسنگی نشده و از ادامه رژیم دلسرد نشود.

 

معایب: کالری پایین این برنامه غذایی می تواند زمینه ساز خستگی شود. همچنین افزایش وزن پس از قطع رژیم نیز دور از انتظار نیست. پس از پایان رژیم باید برنامه ای مغذی اما متعادل را رعایت کرد تا تناسب اندام حفظ شود. اگر عادات نادرست غذایی باز ادامه یابد، وزن به سرعت به حالت اول برمی گردد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.