2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چرا علیپور به ماشین سازی پنالتی چیپ زد

چرا علیپور به ماشین سازی پنالتی چیپ زد

پنالتی چیپ علی علیپور چنان طرفداران پرسپولیس را عصبانی کرده‌است که آن را به شکست تعبیر کرده‌اند. چه شد که علیپور تصمیم گرفت اینطور به ماشین سازی پنالتی بزند در این مطلب به دنبال پاسخ این پرسش هستیم

دوات آنلاین-چند سالی بود که ضربه پنالتی چیپ فارغ از گل شدن یا نشدنش ما را به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا می‌برد. جایی که یحیی گل‌محمدی آن ضربه پنالتی عجیب را زد.

 

ایران ورزشی نوشت: آنقدر عجیب که لی یوم فی دروازه‌بان تیم ملی چین با اینکه به سمت چپ خودش شیرجه زده بود، فرصت کرد برگردد به نیمه راست دروازه و پنالتی یحیی را بگیرد و دست ما از فینال آسیا کوتاه بماند اما شاید یحیی گل‌محمدی خیلی خوش‌شانس بود که بعد از آن و در سال‌های اخیر آنقدر پنالتی چیپ عجیب و غریب توسط بازیکنان ایرانی زده شد که هم پنالتی یحیی از خاطره‌ها پاک شد و هم عنوان بدترین پنالتی‌زن سال به سال دست به دست شد.

 

مهدی طارمی که از پربحث‌ترین مهاجمان چند سال اخیر ایران است در کارنامه پر فراز و نشیب خودش یک نمونه فاجعه‌بار از پنالتی چیپ دارد اما کمی بعد از او این بازیکن شماره 8 استقلال بود که در مهم‌ترین بازی نیم فصل پنالتی حساسش برابر استقلال را با یک ضربه چیپ بی‌موقع راهی خارج زمین کرد تا استقلال آماده شفر هم دربی را ببازد و هم فصل و جام را از دست بدهد.

 

پنالتی فرشید اسماعیلی چنان بد بود که تا همین روز پنجشنبه و پیش از دقیقه ۸۷ بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی به یکی از عوامل مهم شوخی پرسپولیسی‌ها با استقلالی‌ها تبدیل شده بود اما از آنجایی که عطش نمایش و بازی نمایشی در میان بازیکنان ایرانی را پایانی نیست در دقیقه ۸۷ بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی علی علیپور یکی دیگر از به‌یادماندنی‌ترین پنالتی‌های تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند. جایی که حامد لک بی‌آنکه از جایش تکان بخورد، توانست به راحتی توپ را در اختیار بگیرد.

 

ضربه آنقدر آرام و بی‌ظرافت بود که لک حتی می‌توانست با استپ سینه هم توپ را مهار کند. به این ترتیب پرسپولیس در یک بازی خانگی و در حالی که در دقیقه ۸۷ می‌توانست 3 امتیاز بازی را از آن خود کند و به صدر جدول نزدیک‌تر شود به لطف وقت نشناسی مهاجمش به تساوی رضایت داد.

 

بیشتر بخوانید: موج عصبانیت از علی علیپور ؛ حاشیه‌های پنالتی چیپ ادامه دارد

 

اعتماد به نفس کاذب علیپور

ضربه پنالتی علی علیپور در آن دقیقه حساس این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که این اعتماد به نفس کاذب بازیکنان ایرانی از کجا نشأت می‌گیرد؟ چه چیزی باعث شده تا مهاجمی که در طول 8 هفته آمار فاجعه‌بار 3 گل را به ثمر رسانده در بازی هفته نهم با چنین اعتماد به نفسی پشت توپ قرار بگیرد؟

 

 آن هم علیپوری که در طول این فصل به شدت زیر انتقادهای تماشاگران تیمش بوده و عملکردش به هیچ وجه مورد قبول هواداران نبوده است.

 

چرا علیپور به ماشین سازی پنالتی چیپ زد

برای اینکه بدانیم تا چه میزان این رفتار غیرحرفه‌ای است، بد نیست نگاهی بیندازیم به بازی شب قبل از این بازی در ایتالیا. جایی که یوونتوس در برابر تیم پایین جدولی جنوا صاحب یک ضربه پنالتی در دقایق پایانی شد و کریستیانو رونالدو آن را به ساده‌ترین شکل مطمئن به تور دروازه چسباند. تصمیمی درست که هم نفع شخصی و هم نفع جمعی را در پی دارد.

 

رونالدو یک بازیکن حرفه‌ای است و در رفتار حرفه‌ای‌اش تنها زدن گل اهمیت دارد. بهترین و مطمئن‌ترین راه برای رساندن توپ به تور نه انجام یک شوی نمایشی که نهایتش ناراحتی همه همبازی‌ها و سکوها‌ و هواداران و در نهایت از دست دادن 2 امتیاز است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.