2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
روستای مهاجمان پرسپولیس، قراخیل؛ زادگاه  علی علیپور و  مهدی عبدی

روستای مهاجمان پرسپولیس، قراخیل؛ زادگاه علی علیپور و مهدی عبدی

علی علیپور و مهدی عبدی که هردو در خط حمله پرسپولیس بازی می‌کنند در یک روستای مازندران به دنیا آمدند و در خانه‌هایی بزرگ شدند که 100 متر از هم فاصله دارد

دوات آنلاین-شاید این خیلی عجیب باشد که فقط یک روستا در مازندران دو مهاجم به پرسپولیس تقدیم کند اما امروز این اتفاق افتاده و پرسپولیسی‌ها حالا دیگر قراخیل قائمشهر را به واسطه حضور علی علیپور و مهدی عبدی ،مهاجامن طوفانی پرسپولیس خیلی خوب می‌شناسند.

 

ایران ورزشی نوشت: در مازندران سرسبز و جایی در میانه قائمشهر و بابل، مردم قراخیل بیشتر مشغول کار در شالیزارهای برنج و باغ‌های مرکبات‌شان هستند اما در دل این باغ‌ها و کنار این شالیزارها کلی فوتبالیست با استعداد رشد کرده و پرورش یافته که از خوب روزگار دوتایش به پرسپولیس رسیده.

همه چیز درباره روستای زادگاه  علی علیپور و مهدی عبدی، مهاجمان طوفانی پرسپولیس

 یکی در جوانی آقای گل شده و حالا به قول سرمربی‌اش مهم‌ترین بازیکن تیم است و دیگری تازه کارش را شروع کرده اما در همان گام نخست گل کاشته است.

 

علی علیپور و مهدی عبدی هر دو از روستای قراخیل قائمشهر می‌آیند. شاید باورتان نشود اما فاصله خانه‌هایشان از همدیگر به 100 متر هم نمی‌رسد. درست به اندازه فاصله این دو در دوران کودکی و نوجوانی حالا و در پایتخت نیز این دو نفر به هم بسیار نزدیکند و هم‌تیمی به حساب می‌آیند. حتی وقتی در یک بازی کنار هم قرار بگیرند فاصله‌شان از زمانی که در کودکی در روستا بودند نیز کمتر می‌شود.

 

روستای قراخیل و فوتبالیست‌هایش

قراخیل روستای کوچکی نیست و امکانات کم ندارد. سه تا زمین چمن و یک سالن سرپوشیده که عاشقان والیبال قرقش می‌کنند. چیزی حدود شش هزار نفر در این بخش زندگی می‌کنند. روستایی که 45 شهید داده و البته ورزشکار و فوتبالیست مطرح کم نداشته است. اهالی فوتبال در قراخیل و قائمشهر برادران شیرخانی را خوب می‌شناسند.

 

 قربان شیرخانی که زمانی گلر شناخته شده‌ای بود در دهه 70 تا نوجوانان ایران پیش رفت و حالا پسر او امیرمحمد در تیم اصلی نساجی به عنوان هافبک میانی حضور دارد و بازی می‌کند.

 

حسن دیگر برادر خانواده شیرخانی نیز همبازی مهدی پاشازاده و کریم باقری در تیم نوجوانان و جوانان ایران بوده و به عنوان مدافع میانی در آن مقطع همدوره ستاره‌هایی بوده که بعدتر نامی برای خودشان دست و پا کردند.

 

مثل تمام شهرهای مازندران اهالی قراخیل هم به کشتی علاقه دارند هرچند بیشتر کشتی سنتی را دنبال می‌کنند اما از دل این جامعه کشتی سینا غنی‌زاده جزو چهره‌هایی بود که به تیم‌های ملی کشتی هم رسید.

علی علیپور مهاجم طوفانی پرسپولیس

شاید باورنکردنی باشد اما روستای قراخیل در فوتبال استان مازندران یک روستای پیشرو و صاحب چهره است. از روستایی که دو فوروارد به تیم اصلی پرسپولیس داده البته احتمالاً چنین انتظاری می‌رود.

 

تیم شهدای قراخیل همین حالا در چهار رده سنی تیم دارد که در لیگ استانی بازی می‌کنند. البته تیم نونهالان این روستا به رده کشوری هم رسیده بود که امتیازش را فروختند.

 

علی علیپور و مهدی عبدی ؛ همبازی بچگی، هم‌تیمی جوانی

محمد نورزاد دایی علی علیپور یکی از مربیان تیم‌های فوتبال قراخیل است که هم با علی علیپور هم با مهدی عبدی کار کرده و خیی خوب آنها را می‌شناسد.

 

شاید هم به این خاطر باشد که علی علیپور دایی‌اش را به عنوان مشاور فوتبالی‌اش قبول دارد و مدام از او مشورت می‌گیرد و با دایی‌اش در ارتباط است.

 

شغل پدر علی علیپور آزاد است اما پدر مهدی عبدی مکانیک ماشین‌های سنگین است. این دو فقط سه سال با هم اختلاف سن دارند. علی 24 ساله است و مهدی تا دو ماه دیگر 21 سالگی را تمام خواهد کرد.

 

بالطبع آنها از بچگی همبازی هم بوده‌اند و می‌شود در تصاویر و آلبوم‌های خانوادگی رد جفت‌شان را در یک قاب با لوکیشن قراخیل گرفت.

 

مهدی عبدی تا همین سه سال پیش که برای تربیت و پرسپولیس قائمشهر بازی می‌کرد پسر قد کوتاهی بود که یکباره قد کشید و رشد کرد اما علی که بیشتر والیبال بازی می‌کرد قد و قامت نسبتاً بهتری داشت کما اینکه همین حالا بدن عضلانی و قدرتمندی دارد که در استارت‌ها و کورس‌های سخت کمکش می‌کند.

 

از خوابگاه کاظمی پیش به سوی شمال

همین حالا که علی علیپور و حتی مهدی عبدی در روستای قراخیل چهره‌های شناخته شده‌ای به حساب می‌آیند خانه و خاندان‌شان را فراموش نکرده‌اند. پسوند فامیلی هر دو نفرشان یک «قرا» دارد که مربوط به همین قراخیل است. البته این پسوند فامیلی را بیشتر خانواده‌های این روستا دارند.

 

علی و مهدی در تعطیلی تمرینات پرسپولیس از کوچکترین فرصت استفاده می‌کنند تا خودشان را به سرعت به قراخیل برسانند.

علی که حالا متأهل است در فوتبال ایران چهره شناخته‌شده‌ای به حساب می‌آید و خودروی شخصی دارد اما مهدی که تازه مطرح شده هنوز ماشین ندارد و البته در خوابگاه ورزشگاه شهید کاظمی زندگی می‌کند که البته خودش و اطرافیانش می‌دانند اینطوری خیلی برایش بهتر است.

 

این دو مهاجم پرسپولیس همین چند وقت پیش به خانه پدری‌شان رفتند که مهدی عبدی بعد از گلزنی در دربی حسابی مورد استقبال قرار گرفت.

 

هر دو بازیکن رابطه بسیار خوبی با همدیگر دارند و وقتی می‌شنویم که اخیراً داشتند با هم شوخی می‌کردند و دنبال هم افتاده بودند همچنان می‌شود وجود دو کودک بازیگوش مازنی را در رفتارشان مشاهده کرد.

 

تلاش علی علیپور برای پرسپولیسی ماندن مهدی عبدی

این ارتباط خوب برای مهدی عبدی یک اتفاق فوق‌العاده را رقم زد. مهدی عبدی دو سال قبل که از پرسپولیس قائمشهر به امیدهای پرسپولیس آمد برای باشگاه پرسپولیس 8 میلیون تومان آب خورده بود.

 

یعنی باشگاه این مبلغ را به پرسپولیس قائمشهر داد تا رضایتنامه‌اش را بگیرد. آن زمان منوچهر عبدالله‌نژاد سرمربی وقت امیدهای پرسپولیس نقش ویژه‌ای در این انتقال داشت.

 

ماجرا به بازی دوستانه امیدهای پرسپولیس قائمشهر و امید پرسپولیس برمی‌گردد که سرمربی تیم شمالی مهدی عبدی را در دفاع میانی بازی می‌دهد. در حین بازی عبدالله‌نژاد از مربی مازندرانی می‌خواهد عبدی را به خط حمله بیاورد و آنجا بازی بدهد.

 

مربی تیم قائمشهر می‌گوید اصلاً این بچه مهاجم است و از هراس اینکه تیم‌شان گل نخورد به دفاع آخر رفته است.

 

عبدالله‌نژاد در همان بازی عبدی را می‌پسندد و اینطور می‌شود که باشگاه برای گرفتن رضایتنامه این بازیکن تلاش می‌کند.

 

علی علیپور مهاجم پرسپولیس

مهدی البته همین تابستان تا آستانه جدایی از پرسپولیس پیش می‌رود. می‌خواهد به نساجی تیم بزرگ و پرطرفدار استانش بپیوندد که علی علیپور مانع می‌شود و زمینه ماندنش در پرسپولیس را فراهم می‌کند.

علی با ایرج عرب مدیرعامل وقت باشگاه تماس می‌گیرد و بعد از تلاش‌هایی که مهدی محمدنبی و امام‌وردی مسئول نقل و انتقالات باشگاه انجام می‌دهند این بازیکن جوان در پرسپولیس می‌ماند و تک گل دربی را در اولین بازی‌اش برای پرسپولیس به ثمر می‌رساند.

 

تصمیم عجیب آقای گل سابق

شاید این را باید همان اوایل گزارش می‌گفتیم اما این دو مهاجم از بچگی پرسپولیسی بوده‌اند. اساساً بیشتر فوتبالی‌های قراخیل غیر از نساجی که عشق اول و آخرشان است پرسپولیس را دوست دارند و از این جهت است که پرسپولیس قائمشهر تیم مهمی در آن خطه به حساب می‌آید.

 

 علی علیپور تا سه ماه دیگر 24 سالگی را تمام خواهد کرد. او که در اوج جوانی آقای گل لیگ برتر شده حالا هفتمین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید و البته با توجه به سن و سالش اگر همین زمستان راهی اروپا نشود شاید از رکورد مهدی طارمی عبور کرده و به ششمین گلزن تاریخ باشگاه محبوبش تبدیل شود.

 همه چیز درباره روستای زادگاه  مهاجمان طوفانی پرسپولیس

علی تا دو ماه دیگر پنجمین سال حضورش در پرسپولیس را تمام خواهد کرد اما هنوز قرارداد مالی خود را تمدید نکرده و این به چالشی ذهنی برای او و نزدیکانش تبدیل شده است.

 

شاید عجیب باشد اما با خودش عهد کرده تا وقتی حداقل 7-6 گل نزند و دوباره به قلب هواداران راه پیدا نکند قرارداد مالی‌اش را تمدید نخواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.