2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مهدی عبدی؛ ستاره رو به خاموشی پرسپولیس

مهدی عبدی؛ ستاره رو به خاموشی پرسپولیس

در فصل جاری لیگ برتر، مهدی عبدی گزینه اول گل ‌محمدی برای حضور در خط حمله بود، اما به تدریج از ترکیب اصلی دور شد و در شرایطی که قرمزها مهاجم تخصصی کافی نداشتند امیری در پست غیرتخصصی به گزینه اول یحیی تبدیل شد.

دوات آنلاین -مهدی عبدی مهاجمی که روزی از او به‌عنوان جانشین مهدی طارمی و علی علیپور در ترکیب پرسپولیس یاد شده بود این روزها از شرایط آرمانی دور شده و با ادامه این روند، روزهای دشواری در پیش خواهد داشت. مهاجمی که در نیم‌فصل نخست و در دوران محرومیت آل‌کثیر نتوانست بار خط حمله پرسپولیس را به دوش بکشد و حال عملکرد وی در لیگ قهرمانان آسیا که در دوره قبلی آن هر 68 دقیقه یک‌بار گل زده بود به‌شدت مورد انتقاد واقع شده است.

 

شروع رویایی در پرسپولیس

فرهیختگان نوشت: پس از درخشش در لیگ برتر امیدهای تهران با پیراهن پرسپولیس، مهدی عبدی در روزهایی که برانکو ایوانکوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده داشت به‌طور قرضی راهی بادران در لیگ یک شد تا با کسب تجربه به جمع سرخ‌ها بازگردد. با پایان فصل 98-97، عبدی به پرسپولیس بازگشت و در تمرینات آماده‌سازی تیم تحت‌نظر کریم باقری (پس از جدایی برانکو) شرکت کرد.

 

در آن مقطع عبدی تا آستانه جدایی از پرسپولیس و عقد قرارداد با نساجی پیش رفت، با این حال درنهایت با نظر مثبت گابریل کالدرون آرژانتینی به جمع پرسپولیسی‌ها بازگشت تا در لیگ نوزدهم یکی از مهاجمان این تیم باشد.

 

شروع او در پرسپولیس بسیار رویایی بود، او در هفته چهارم و در جریان دربی پایتخت، در دقیقه 80 جانشین وحید امیری شد و چند ثانیه پس از ورود گل سه امتیازی پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد، ضربه‌ای که وی با زیرکی و در فشار سنگین دربی روانه دروازه استقلال کرد نوید ظهور یک مهاجم قاتل و گلزن را می‌داد.

مهدی عبدی از روزهای اوج خودش در پرسپولیس فاصله گرفته است

اوج‌ گیری پس از تعطیلات کرونایی

پس از دربی وی روزهای چندان خوبی نداشت و تحت‌نظر کالدرون در یک بازی لیگ برتری در ترکیب اصلی به میدان رفت و در 6 بازی به‌عنوان بازیکن ذخیره به ترکیب اصلی اضافه شد و گلی به ثمر نرساند. او همچنین در دو بازی جام حذفی در ترکیب اصلی بازی کرد و در آن بازی‌ها نیز موفق به گلزنی نشد.

 

پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی، در نخستین بازی پرسپولیس پس از تعطیلات کرونایی وی در جریان بازی با پیکان در نیمه اول به جای وحید امیری مصدوم به زمین رفت و دو گل به ثمر رساند تا بازهم نام وی بر سر زبان‌ها بیفتد. عبدی در فصل گذشته لیگ برتر یک‌بار دیگر در بازی با نفت مسجدسلیمان گلزنی کرد تا نخستین فصل حضور وی در پرسپولیس با 15 بازی لیگ برتری و 4 گل به پایان برسد.

 

 درخشش مهدی عبدی در لیگ قهرمانان

اواخر تابستان سال گذشته فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا پیگیری شد و پرسپولیسی که از دو بازی نخست خود تنها یک امتیاز گرفته بود، با کسب سه پیروزی در مرحله گروهی، به مرحله حذفی صعود کرد و با پیروزی‌های متوالی در این مرحله به فینال این مسابقات رسید. عیسی آل‌کثیر و آرمان رمضانی دو مهاجمی بودند که در نقل‌وانتقالات تابستانی به ترکیب پرسپولیس اضافه شدند تا در کنار مهدی عبدی سه مهاجم تخصصی پرسپولیس باشند.

 

عبدی که در دیدار با شارجه موفق به گلزنی شده بود با محرومیت آل‌کثیر پیش از بازی با النصر، به مهاجم اول پرسپولیس تبدیل شد و با گلزنی در بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل النصر و بازی فینال مقابل اولسان هیوندای، خیال پرسپولیسی‌ها را از غیبت آل‌کثیر راحت کرد. 5 بازی، 204 دقیقه حضور در میدان و 3 گل (هر 68 دقیقه یک گل) نشان از عملکرد عالی عبدی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و با چنین عملکردی، انتظار می‌رفت وی در لیگ بیستم یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر لقب بگیرد.

 

 روند رشد مهدی عبدی متوقف شد

در فصل جاری لیگ برتر، مهدی عبدی گزینه اول یحیی گل ‌محمدی برای حضور در خط حمله پرسپولیس بود، اما به تدریج از ترکیب اصلی سرخ‌ها دور شد و در شرایطی که قرمزها مهاجم تخصصی کافی نداشتند امیری در پست غیرتخصصی به گزینه اول یحیی تبدیل شد.

 

در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ برتر هم مغانلو و آل‌کثیر به عبدی ترجیح داده شدند تا مهاجمی که در آغاز فصل از او به‌عنوان مهره بدون جانشین خط حمله پرسپولیس یاد شده بود بعد از 19 بازی متوالی در ترکیب پرسپولیس به‌عنوان بازیکن اصلی و ذخیره، در بازی هفته بیستم مقابل نساجی حتی به‌عنوان بازیکن ذخیره نیز مورد استفاده قرار نگیرد.

 

عبدی البته در جریان دربی رفت گل اول پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد و در بازی با فولاد نیز یک بار دیگر گلزنی کرد، با این حال انتظار از مهاجم تیمی مانند پرسپولیس که برای قهرمانی می‌جنگند بسیار بیشتر از موفقیت‌های مقطعی و جرقه‌‌ای بود و درنهایت نیز عملکرد غیرقابل قبول وی در کنار مهاجمانی چون رمضانی و مهدی‌خانی سبب شد کادر فنی پرسپولیس با پایان محرومیت آل‌کثیر، اصرار به جذب مغانلو داشته باشد.

 

 نقد صریح گل‌ محمدی

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پس از شکست این تیم مقابل الوحده در پاسخ به سوالی در رابطه با بدشانسی این تیم در از دست دادن موقعیت‌ها مدعی شد: «بحث بدشانسی نیست و اصلا اعتقادی به آن ندارم و کسی که تمرکز برای زدن ضربه و ثبت گل را داشته باشد می‌تواند به آن برسد. به نظرم ما تمرکز نداشتیم و روی توپ‌هایی که با زحمت به دست می‌آمد، بی‌دقت بودیم و خیلی راحت از دست می‌دادیم.»

 

با احتساب زمان‌های تلف شده، عبدی در بازی با الوحده 17 دقیقه در بازی حضور داشت و در این مدت 4 لمس توپ در محوطه جریمه الوحده به ثبت رساند، یعنی بیشتر از هر پرسپولیسی دیگری در این بازی. وی دو ضربه به سمت دروازه الوحده داشت که یک ضربه وی جایی زده شد که دروازه‌بان الوحده حضور داشت و ضربه دیگر در چارچوب نبود.

 

بی‌دقتی وی در زدن ضربات پایانی یکی از دلایلی بود که مانع به گل رسیدن پرسپولیس در این بازی شد و به نظر می‌رسد با چنین عملکردی و با توجه به ترافیک شدید خط حمله پرسپولیس، وی کار سختی برای حضور در ترکیب این تیم حتی به‌عنوان بازیکن ذخیره در پیش خواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به سبک بازی پرسپولیس (پرس از جلو) و عدم حضور فعالانه عبدی در این برنامه، گل‌محمدی در مقطعی از فصل ترجیح داد از نوراللهی به‌عنوان مهاجم دوم بهره بگیرد و با گذشت چند ماه از این تصمیم سرمربی سرخ‌ها، هنوز تغییری در سبک بازی عبدی مشاهده نشده و قابل پیش‌بینی است که با این روند، مهاجمی که از او به‌عنوان جانشین خلف طارمی و علیپور یاد شده بود همچنان از ترکیب پرسپولیس دور باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.