2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کالدرون موفق تر از برانکو

کالدرون موفق تر از برانکو

کالدرون اگر مثل برانکو حمایت شد و زمان کافی به او دادند و نتیجه لازم را نگرفت آن وقت می‌توان نقدی بهتر و منصفانه‌تر داشت.

دوات آنلاین-شاید ایراد کار اینجاست که خیلی‌ها نتایج و عملکرد گابریل کالدرون را در این شش هفته با چهار فصل حضور متوالی برانکو ایوانکوویچ مقایسه می‌کنند. قیاسی که خیلی منطقی نیست چرا که مرد آرژانتینی فقط شش بازی لیگ و یک بازی حذفی را روی نیمکت نشسته است. البته که به هیچ وجه نباید تفکرات این دو را مقایسه کرد.

 

ایران ورزشی نوشت:کالدرون اگر مثل برانکو حمایت شد و زمان کافی به او دادند و نتیجه لازم را نگرفت آن وقت می‌توان نقدی بهتر و منصفانه‌تر داشت. هنوز از اخراج برانکو از الاهلی زمان زیادی نگذشته و شاید اگر مسئولان آن باشگاه هم به ایوانکوویچ فرصت می‌دادند نتایج خوبی را با الاهلی به دست می‌آورد.

 

پایان لیگ چهاردهم با برانکو

نتایج حمید درخشان در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم با پرسپولیس خوب نبود. تیم او نیمه دوم لیگ را با چهار شکست متوالی مقابل نفت تهران، فولاد، ذوب آهن و ملوان آغاز کرد. آنها پس از تساوی با صبای قم در تهران به تراکتورسازی در تبریز باختند و دو تساوی متوالی دیگر در مصاف با نفت مسجدسلیمان و راه آهن به دست آوردند که این آخری، آخرین حضور درخشان روی نیمکت پرسپولیس بود. شرایط آن روزهای پرسپولیس خوب نبود. حسین عبدی به‌عنوان سرمربی در بازی برگشت مقابل النصر روی نیمکت نشست. البته دستیاران برانکو آمده بودند و از هفته بیست و پنجم هدایت تیم را برعهده گرفتند و ایوانکوویچ هم از بازی با سپاهان در هفته بیست و ششم روی نیمکت نشست که اتفاقاً 2بر1 در تهران به سپاهان باخت.

 

مرد کروات هفته بعد در کرج مقابل سایپا متوقف شد و شکست پیکان نخستین پیروزی او بود. باخت به گسترش فولاد تبریز قبل از دربی تهران هواداران این تیم را نگران کرده بود اما گلی که علیپور در دقیقه 65 زد کافی بود تا برانکو تا شروع فصل جدید (لیگ پانزدهم) در حاشیه امنیت قرار بگیرد. در واقع ایوانکوویچ از شش بازی هشت امتیاز به دست آورد اما شاید همان پیروزی در شهرآورد تهران به اندازه کل فصل می‌ارزید.

 

شروع ضعیف پروفسور در لیگ پانزدهم

برانکو ایوانکوویچ فصل را با اما و اگر‌های زیادی از سوی هواداران آغاز کرد. اینکه آیا او می‌تواند پرسپولیس را به روزهای اوجش برساند یا نه. انتظار طرفداران قرمزهای پایتخت روز جمعه 9 مرداد 94 به پایان رسید اما پرسپولیس نتوانست در تهران پدیده را شکست دهد و با تساوی 2-2 از زمین خارج شدند. با اینکه شروع خوبی نبود اما این امیدواری نزد هواداران وجود داشت که تیم برانکو از بازی دوم پیروزی‌هایش را آغاز می‌کند اما شاید بدبین‌ترین هوادار این تیم هم فکرش را نمی‌کرد که پرسپولیس در هر سه بازی بعدی‌اش شکست بخورد. آنها به استقلال خوزستان، سپاهان و ذوب آهن باختند و برانکو شرایط امروز کالدرون را تجربه می‌کرد.

 

پیروزی مقابل فولاد در اهواز با گل‌های مهدی طارمی تا حدودی پرسپولیس را از بحران خارج کرد اما باخت هفته بعد به سایپا باز هم علامت سؤال‌های بسیاری را برای هواداران به وجود آورد. کسب چهار امتیاز از شش بازی و قرارگرفتن در رده چهاردهم کار را برای کادرفنی سرخ‌ها سخت کرده بود اما آنچه که باعث شد تا پرسپولیس در پایان فصل به خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست بدهد و نایب قهرمان شود حمایت هواداران و شناخت بیشتر مرد کروات از تیمش بود.

 

برانکو هر چه بیشتر در پرسپولیس می‌ماند تجربه‌اش بیشتر و عملکردش بهتر می‌شد. او لیگ شانزدهم را با سه پیروزی و سه تساوی، لیگ هفدهم را با چهار پیروزی، یک تساوی، یک باخت و لیگ هجدهم را با سه پیروزی و سه تساوی آغاز کرد.

 

کالدرون زمان می‌خواهد

بعد از جدایی برانکو که شش جام را برای پرسپولیس به دست آورده بود این صحبت همیشه وجود داشت که قبول مسئولیت این تیم ریسک بزرگی است. در نهایت قرعه به نام گابریل کالدرون آرژانتینی افتاد و این مربی تا امروز که شش هفته از لیگ را پشت سرگذاشته سه پیروزی و سه شکست را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

 

در واقع او تا همین جای لیگ از برانکو بهتر نتیجه گرفته بخصوص که مرد کروات از شش بازی پایانی فصل قبل هدایت این تیم را برعهده داشت. یعنی برانکو از 12 بازی 12 امتیاز را به دست آورده بود.

 

 الان هم باید به کالدرون و دستیارانش زمان داد مثل برانکو که خیلی خوب حمایت می‌شد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.