2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
معرفی کامل جاهای دیدنی تهران در پاییز

معرفی کامل جاهای دیدنی تهران در پاییز

احتمالا روزهای بارانی و پاییزی دربند را دیده اید و می دانید که برای تهران گردی در پاییز بارانی بسیار مناسب است..

دوات آنلاین- پاییز به اعتقاد خیلی‌ها زیباترین فصل تهران است؛ فصلی است که می‌توانید به جاهای دیدنی پایتخت بروید و از قدم زدن در شهر لذت ببرید. جاهای دیدنی تهران در پاییز را در زیر مرور کنید:

 

پارک ملت

دیدنی‌های تهران در پاییز

پارک ملت از قدیمی ‌ترین و وسیع ‌ترین پارک‌ های تهران است که همه روزه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. این پارک به لحاظ تاریخچه، قدمت، قرار گرفتن در منطقه ‌ای زیبا و خوش آب و هوا، معماری اصولی و امکانات از اهمیت بسیار بالایی برای شهر تهران برخوردار است. در این پارک حدود ۱۲۰ گونه درخت و درختچه و درخت میوه وجود دارد. پارک ملت یا بوستان ملت در منطقه ی ۳ شهرداری تهران واقع شده است و با مساحت ۳۴ هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران به حساب می آید که طراحی آن به صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی می باشد.

 

پارک لاله

پارک لاله یکی از زیباترین پارک‌های تهران است. گربه‌های زیادی در این پارک زندگی می‌کنند و فضای این پارک را بسیار خاص و زیبا کرده‌اند. هر سال پاییز برگ‌هایی که به روی زمین ریخته جمع آوری می‌شود و در یکی از خیابانهای اصلی پارک ریخته می‌شود. نام این خیابان پاییز است که برای قدم زدن برای مردم در نظر گرفته شده‌است. می‌توانید در این خیابان قدم بزنیند و خش خش برگ‌ها را زیر پایتان حس کنید.

 

باغ فردوس

دیدنی‌های تهران در پاییز

این خانه تاریخی که از زمان سلسله ی قاجار تا به امروز به جای مانده است و از سال ۱۳۸۱ به عنوان موزه سینما مورد بهره برداری قرار گرفت. مساحت این باغ ۲۰ هزار متر مربع است. شیب زمین باغ فردوس از شمال غربی به جنوب شرقی است و تندی این شیب به حدی است که کف طبقه ی اول بنای باغ فردوس با قسمت جنوبی باغ و سقف آن با قسمت شمالی باغ هم سطح است.

 

محوطه ی باغ فردس درپاییز بارانی  بسیار زیباست علاوه بر این  عمارت باغ فردوس هم پر است از دیدنی هایی همچون گچبری ‌های زیبا و قرینه. در این باغ ستون ‌هایی گرد و قطور که دورتادورش با گچ بری ‌هایی هنرمندانه تزئین شده است چشم هر کسی را به سمت خود جلب می نماید. باغ فردوس را می ‌توان یکی از آرام‌ ترین و تمیزترین فضاهای فرهنگی تهران و یکی از بهترین مسیرهای تهران گردی در پاییز دانست.

 

خیابان ولیعصر

دیدنی‌های تهران در پاییز

خیابان ولیعصر تهران را باید به عنوان بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه معرفی نمود. از جمله عوامل معروفیت این خیابان این است که ولیعصر، با ردیف های درخت چنارهای قدیمی و بسیار تنومندش است.

 

این درخت ها در دو طرف خیابان ولیعصر قرار گرفته اند و طولی برابر با ۱۸/۶۶ کیلومتر را در بر گرفته اند. خیابان ولیعصر از میدان راه ‌آهن در قسمت جنوبی شهر تهران تا میدان تجریش در شمال تهران کشیده شده است.

 

باورتان می شود که ولیعصر قبلا یک بیابان بوده است؟ خیابان ولیعصر در طول سال‌ های ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۵ ساخته و شکل گرفت و از حالت بیابانی خارج شد و به طولانی ‌ترین خیابان تهران تبدیل شد. به این خیابان زیبا و حتی تا حدی شلوغ بروید و از تهران گردی در پاییز و این هوای بارانی لذت ببرید.

 

میدان تجریش را در بین مسیرهای پیش روی خود جای دهید زیرا این میدان زیبا و شلوغ، یکی از زیباترین و البته مجهزترین میدان های تهران به وقت باران است. میدان تجریش که همین بالاتر گفتیم که نقطه ی پایانی خیابان ولیعصر تهران است یکی از مکان‌ های تجاری و شلوغ تهران به شمار می‌ رود. تجریش را به عنوان شمالی‌ ترین منطقه ی تهران است.

به تجریش قله تهران نیز می‌ گویند. این مسیر بسیار زیبای تهران را به عنوان تاریخچه ی زنده ی شهر تهران نیز به حساب می آورند.

 

بوستان جمشیدیه

دیدنی‌های تهران در پاییز

بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه در انتهای خیابان نیاوران واقع شده است. به علت این که این پارک در نزدیکی کوه ‌های شمال تهران قرار دارد همیشه یکی از اولین نقاط پایتخت است که بارش‌‌ برف و باران در آن شروع می ‌شود و از این رو برای قدم زدن و گشت و گذار در یک روز بارانی در تهران مسیری فوق العاده است.

 

این پارک معماری متفاوتی با سایر پارک ‌های تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعداد زیادی از آثار هنری تجسمی قرار گرفته است.

 

دربند

دیدنی‌های تهران در پاییز

دربند، یکی از محله ‌های تهران و از دهکده ‌های قدیمی منطقی شمیران در شمال باغ سعدآباد است. محله  دربند حتی از دیرباز جزئی از مناطق خنک و گردشگری تهران بوده است حال دیگر لازم به تصور نیست بلکه بی شک شما خود روزهای بارانی و پاییزی دربند را دیده اید و می دانید که برای تهران گردی در پاییز بارانی بسیار مناسب است..

 

درکه

دیدنی‌های تهران در پاییز

در درکه، نزدیک به ۵ ماه از سال آب و هوا سرد و یخبندان است و میانگین درجه ی حرارت در گرم ترین ماه های سال از ۲۰ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد بیبشتر نمی شود و می توان گفت که همیشه ی خدا در ان جا هوا خنک است. از این ها که بگذریم، هنگامی که زمزمه های باران در این منطقه به گوش می رسد، دربند و درکه هر دو به شکل بسیار رویایی زیبا می شوند و هیچ چیزی جز قدم زدن و گشت و گذار در این مناطق به همراه یک آهنگ خوب در گوشتان نمی تواند حق مطلب تهران گردی در پاییز و این همه زیبایی را برای شما تعریف نماید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.