2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آدرس باغ گلاریس تهران + دیدنی ها

آدرس باغ گلاریس تهران + دیدنی ها

پارک گلاریس کجای تهران است و چه دیدنی هایی دارد؟

دوات آنلاین -باغ گلاریس یکی از پارک های جذاب تهران است که شما به صورت شبانه روزی و رایگان می توانید به آنجا بروید و از دیدنی هایش لذت ببرید.

 

به نوشته همشهری سال 1395براساس توافق ملکی که میان شهرداری با یکی از مالکان این باغ متروکه انجام شد، مکان فعلی بوستان گلاریس در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت. این بوستان در گذشته با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که داشت، مانند آب روان و فضای سبز به حال خود رها شده بود تا اینکه شهرداری منطقه 5به‌منظور توسعه فضای سبز محدوده و افزایش سرانه خدماتی شهروندان تصمیم گرفت آن را به بوستان برای استفاده بهینه شهروندان تبدیل کند. در نهایت با کمترین هزینه و با بهترین اقدامات توسط شهرداری به بوستانی برای مردم تبدیل و درهای آن در اواسط بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ به روی عموم باز شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

 

همچنین در بوستان گلاریس سعی شده تا در حد ممکن ظرافت بوستان رعایت و بدون اینکه هیچ درختی در آن قطع شود، مسیر پیاده‌روی پیش‌بینی و ایجاد شود. از این‌رو در این باغ بوستان تا چشم کار می‌کند انواع درختان‌تنومند و قدیمی به چشم می‌آید که یادآور هویت این محدوده است.

 

بیشتر بخوانید: اقیانوس پارک تهران کجاست

 

نام گلاریس هم استعاره از ماهیت باغ و درختان فراوان آن دارد، زیرا این نام در زبان کردی به‌معنای دختربچه مو‌مشکی است که موهای به هم تنیده و بلند دارد همانطور که درختان این باغ درهم تنیده و با شاخ و برگ بلند هستند. اینجا ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع مساحت و ۲ دسترسی شمال‌غربی از کوچه‌باغ ملی سوم و دسترسی جنوب شرقی از کوچه نائینی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این باغ بوستان بهره‌مندی از مصالح با حفظ ساختار سازه‌ای باغ است. کاشی‌های آبی، آجرهای سنتی ایرانی و خشت و گل و دیگر عناصر معماری ایرانی و اسلامی برای این باغ درنظر گرفته شده است.

چگونه می توانیم به پارک گلاریس برویم

پارک گلاریس در کدام منطقه است

باغ گلاریس در بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان زارع، خیابان قانع، خیابان حصارکی واقع شده است.

 

راه دسترسی با خودروی شخصی

دسترسی به باغ بوستان گلاریس با خودروی شخصی از بزرگراه های حکیم و ستاری و امتداد خیابان خجسته پور و کوچه نائینی و همچنین خیابان طالبی کوچه باغ ملی سوم امکان پدیز است.

 

در همین زمینه: آبشار تهران چه دیدنی‌هایی دارد

 

مسیر مترو

برای استفاده از مترو کافی است در ایستگاه های متروی شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری پیاده شوید و به این بوستان بروید.

 

مسیر اتوبوس

برای رفتی با اتوبوس بهتر است یا در ایستگاه تره بار یا ایستگاه مدرسه صبح دوست پیاده شوید. این دو ایستگاه اتوبوس در خیابان خجسته پور در محله باغ فیض قرار دارند.

باغ گلاریس تهران چه دیدنی هایی دارد

جذابیت های پارک گلاریس

بوستان گلاریس هم مانند بسیاری از بوستان‌های دیگر امکاناتی دارد که آشنایی با آنها پیش از رفتن به این مجموعه خالی از لطف نیست؛ باغی که تمام محدوده‌اش برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

 

پوشش گیاهی متنوع

با توجه به اینکه عمدتا درختان باغ گلاریس مثمر هستند، تعداد 18هزار و 850گلدان، انواع درختچه‌ها اعم از پامپاس گراس، رزمهندسی، رز هفت‌رنگ، نسترن، یوکا، بربریس، پیروکانتا و... بیش از ۲ هزار پیاز لاله و ۷۰۰ جعبه نشای فصلی برای این باغ استفاده و کاشته شده‌است.

 

حتما بخوانید: باغ دریاچه هنر کجا است

 

آبراه آرامش

در یک بخش آبراه آرامش درنظر گرفته شده که فضایی به‌منظور ارتباط مستقیم مراجعه‌کنندگان با طبیعت است که در این فضا از نهر موجود استفاده شده است.

بوستان گلاریس از باغ های دیدنی تهران است

مسیر پلازا

این مسیر نیز یکی دیگر از جاذبه‌های ‌ویژه باغ بوستان گلاریس است که فضایی با طراحی چند منظوره برای پیاده‌روی و تعامل افراد با یکدیگر با قابلیت نشستن در فضاهای  طراحی شده است.

 

کافه کتاب

فضایی با عملکرد کافی‌شاپ و کتابخانه که هر دو کار را توأم باهم برعهده دارد.

 

شربت‌خانه

شربت‌خانه از دیگر امکانات بوستان گلاریس است که به‌منظور ارائه محصولات سنتی و ارگانیک به مراجعه‌کنندگان درنظر گرفته شده است.

 

باغچه کتاب

باغچه کتاب نیز دیگر بخش باغ گلاریس است که برخلاف طراحی بسته کتابخانه، فرصت مطالعه در فضای آزاد را می‌دهد و دارای سکوهای منعطف در فضایی باز برای مراجعه‌کنندگان است.

 

مزرعه حیوانات اهلی

مزرعه حیوانات اهلی که فضایی برای برقراری ارتباط مستقیم مراجعه‌کنندگان با حیوانات اهلی است.

 

گلخانه باغ گلاریس

در باغ گلاریس فضایی برای پرورش نهال‌های مورد نیاز باغ و همچنین تامین نیازهای ساکنان محله با عنوان گلخانه تعبیه شده است. این گلخانه در درآمدزایی باغ کمک خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.