2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ادموند بزیک:باید به جونیور زمان بدهیم

ادموند بزیک:باید به جونیور زمان بدهیم

وقتی بازیکن خارجی می‌آوریم باید از هم‌پستی‌اش بهتر باشد. حضور بازیکن خارجی توقعات را بالا می‌برد به خصوص که برزیلی هم باشد .

دوات آنلاین-شش بازی سه گل زده که هیچ‌کدام سهم دو مهاجم اصلی پرسپولیس نبود. این آمار ضعیف در هفته‌های اخیر به یکی از سوژه‌های مهم این باشگاه تبدیل شده که انتقادهای بسیاری از پیشکسوتان این باشگاه را به همراه داشت.

 

ایران ورزشی نوشت: ادموند بزیک مهاجم سابق پرسپولیس اعتقاد دارد بازیکنی که از کشور دیگری وارد فوتبال ما می‌شود باید از هم‌پستی‌اش بهتر باشد. او مدعی است که شرایط این روزهای علی علیپور را در همین تیم تجربه کرده است.

 

*موضوع اصلی مصاحبه، عملکرد دو مهاجم فعلی پرسپولیس است؛ ابتدا علی علیپور که به دلیل شرایطی که دارد و فشار روحی زیادی که متحمل می‌شود، پنالتی را هم از دست می‌دهد.

 علیپور انگیزه زیادی برای برگشتن به روزهای خوبش دارد و من مطمئنم که خیلی زود این اتفاق می‌افتد. اما باید بیشتر تلاش و تمرین کند. من خودم این شرایط را در پرسپولیس تجربه کردم.

 

*چه سالی؟

 سالی که آقای پروین دوباره به پرسپولیس برگشته بودند و من هم از تیم آرارات آمده بودم. سه هفته اول را به دلیل نداشتن رضایتنامه نتوانستم برای پرسپولیس بازی کنم اما بعد از آن بازی کردم منتها در 10 بازی گل نزدم تا بازی با پلی اکریل اصفهان که یک گل زدم و بعد از آن در 11 بازی گل زدم. بعضی وقت‌ها شانس با بازیکن یار نیست و بعضی وقت‌ها هم استرس اجازه گلزنی نمی‌دهد و حتی فرصت‌های خوب را هم از بازیکن می‌گیرد. علیپور فصل قبل چند هفته گل نزد اما بعد از آن پایش به گل باز شد. الان هم همه باید از آنها حمایت کنیم. علیپور کم‌تجربه نیست و باید با این مسائل کنار بیاید البته سخت است اما غیر ممکن نیست.

 

*جونیور را چطور دیدید؟

 ببینید وقتی بازیکن خارجی می‌آوریم باید از هم‌پستی‌اش بهتر باشد. حضور بازیکن خارجی توقعات را بالا می‌برد به خصوص که برزیلی هم باشد چون هواداران فوتبال ذهنیتی که از بازیکن برزیلی دارند یک مهاجم تکنیکی و گلزن است. من حقیقتاً شک دارم که جونیور یک مهاجم نوک باشد.

 

*چطور؟

 مدل ایستادنش در زمین شبیه مهاجمان نیست. از طرفی در شش مسابقه‌ای که من از او دیدم کارآیی لازم را نداشت و امیدوارم از این به بعد بهتر شود. البته او وارد کشوری جدید با فرهنگ جدیدی شده و باید به او زمان بدهیم. شما ببینید ادن آزار هم چند هفته‌ای در رئال خوب نبود اما چون آزار بود هواداران تحمل کردند. امیدوارم که از صحبت من ناراحت نشوند ‌اما در همان بازی اول که او را دیدم، احساس کردم مهاجم نوک نیست. البته امیدوارم که اشتباه کرده باشم.

 

*شاید بازیکنان خارجی خیلی توجیه نیستند که پیراهن چه تیمی را بر تن کرده‌اند.

 ببینید در پرسپولیس بازی کردن و خوب بازی کردن خیلی سخت است. این تیم میلیون‌ها هوادار دارد و آنها تمام اتفاقات تیمشان را زیر ذره‌بین دارند. زمان ما اگر یک گل می‌زدیم خیلی به چشم نمی‌آمد. یادم است در یک بازی هت‌تریک کردم و در پایان مسابقه آقای عابدینی گفت من چنین مهاجمی می‌خواهم. یعنی‌ اینکه در هر بازی باید سه گل می‌زدم.

 

*البته این مهاجمان می‌توانند مدعی باشند که هافبک بازیسازی پشت سرشان نیست و خیلی صاحب فرصت نمی‌شوند. از طرفی مصدومیت کمال کامیابی‌نیا با اینکه پلی‌میکر نیست اما کاملاً تأثیرگذار بوده است.

 من هم اعتقاد دارم که پرسپولیس یک هافبک بازیساز می‌خواهد. ضمن اینکه پیدا کردن جایگزینی برای کمال سخت است چون آنها سال‌ها کنار هم بازی کرده بودند و حال این جابه‌جایی‌ها تا حدودی کار را سخت می‌کند.

 

*نتایج پرسپولیس در شش هفته اخیر هم قابل دفاع نیست، سه شکست آن هم مقابل مدعیان.

 باید حوصله کنیم و صبور باشیم. البته در فوتبال ما تعداد کسانی که به مربی فرصت می‌دهند انگشت‌شمار هستند. یادمان نرود که برانکو هم در هفته‌های اول کارش در پرسپولیس عملکرد خوبی نداشت اما سه سال بعد از آن قهرمان شد. من فکر می‌کنم که کالدرون کارش را بلد است و باید زمان بدهیم. اینکه او تغییراتی را در چیدمان‌هایش انجام می‌دهد، نشان از آن دارد که هنوز ترکیب اصلی‌اش را پیدا نکرده است.

 

*به نظرتان پرسپولیس می‌تواند در قهرمانی پوکر کند؟

 کار خیلی سختی است. اینکه فقط در زمین خوب باشید، کافی نیست. باید همه شرایط مهیا باشد و اگر بتوانند مشکلات را مدیریت کنند خیلی از مسائل برطرف می‌شود. از هواداران هم می‌خواهم که بیشتر از فصل قبل حمایت کنند چون در غیر این صورت شرایط پرسپولیس بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود.

 

*لیگ نوزدهم را بعد از شش هفته چطور ارزیابی می‌کنید؟

 اگر بخواهیم با فصل قبل مقایسه کنیم غیر از یکی دو بازی باید بگویم که سطحش به لحاظ کیفی پایین‌تر است. شما ببینید تیم‌های حوزه خلیج فارس پول دارند و خصوصی هستند و بازیکنان خوبی را می‌گیرند به خاطر همین هم در لیگ قهرمانان آسیا اکثراً موفق هستند اما ما در باد این خوابیدیم که تیم اول آسیا هستیم در حالی که به نظر من از نظر باشگاهی در رده هفتم، هشتم آسیا هم نیستیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.